części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Błąd przepustnicy 17972

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

[D2 00 4.2PB/LPG ] Błąd przepustnicy 17972

Post autor: puzzel1 » 24 cze 2015, 17:19

Panowie coraz częściej wywala mi błąd, w połaczeniu z pojawieniem sie kontrolek ABS i ESP, oraz falujących obrotów na wolnych obrotach:
17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
Każdorazowo po zrobieniu adaptacji przepustnicy, wszystko wraca do normy.
Oprócz tego błędu wywala również te błędy, co zawsze razem ze sobą wyskakuja, tj. błąd od przepływki 16487 (przepływka nowa), oraz 18265.

Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
O co to chodzi? <bezradny>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 cze 2015, 20:07

puzzel1, sprawdź połączenia masy na silniku i na karoserii w okolicy silnika.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 25 lip 2015, 10:02

Przeczyściłem te przewody masowe przy silniku, jednak nic to nie dało :/
może być to związane z brudną przepustnicą?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 lip 2015, 10:13

Moze byc ale i tez moze byc po prostu uszkodzona.

ernesto

Re: Błąd przepustnicy 17972

Post autor: ernesto » 26 lip 2015, 11:36

puzzel1 pisze:Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
Odpal auto, zaciągnij ręczny, zapnij D, odpal światła, podgrzewanie tylnej szyby, klima, nawiew w połowie zakresu.
Zmierz ładowanie wtedy.

Wiele osób mierzy ładowanie na N lub P gdzie obroty silnika są podwyższone. Ale po zapięciu biegu obroty spadają jak i również spada prędkość obrotowa alternatora. Jeśli będzie miał czkawkę to może być że na niskich obrotach przestanie ładować, lub jego ładowanie nie będzie wystarczające.
Co powoduje że podczas jazdy alternator daje radę a podczas postoju na światłach lub w korku rozładowuje akumulator.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 26 lip 2015, 17:46

Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 lip 2015, 18:39

a po co ?
jak altek do naprawy

Gość

Post autor: Gość » 26 lip 2015, 18:43

Sprawdź na altku ile jest w tych samych warunkach.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 26 lip 2015, 19:03

na altku 13,1-13,3 pokazywało, regulator napięcia zmieniałem i nic to nie dało, tylko że kupiłem najtańszy za 20zł i nie wiem czy cos wogole mógł poprawić <faktycznie>

Gość

Post autor: Gość » 26 lip 2015, 19:05

No to trza by go zregenerowac bo sam regulator to jeszcze nie sukces.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 lip 2015, 21:27

trzeba było szczotki tylko zmienić
a komutator nie wytarty ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 26 lip 2015, 22:09

pepi pisze:trzeba było szczotki tylko zmienić
No przecie w regulatorze są szczotki czyli chcąc wymienić szczotki musisz regulator kupić ...a z tymi to już różnie, sa za 20zł a są i za 300 <bezradny>

Gość

Post autor: Gość » 26 lip 2015, 22:13

Komutator na pewno tez siedzi więc nowe szczotki nie dadza wiele.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 26 lip 2015, 23:01

Proponuje przejrzec przewody idace do wtyczki przepustnicy, moze którys jest uszkodzony.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ernesto

Post autor: ernesto » 27 lip 2015, 00:08

puzzel1 pisze:Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku
Nic nie musisz ciągnąć. Sprawdź ładowanie tak jak Ci pisałem na tyłku ( czyli na akumulatorze )
Następnie to samo zrób przy alternatorze. Jesli okaże się że jest to samo to znaczy że aletk jest do regeneracji. Jeśli będzie dobrze na altku to wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Podstawa to prąd.
Prawidłowa praca całego pojazdu nie stoży się z bajek i dobrych wróżek jak inni myślą.
Jeśli ECU nie będzie miał wystarczającego napięcia to nie będzie prawidłowo pracował: co przekłada się na wszystkie odbiorniki.

Mówiąc o remoncie lub naprawie alternatora to nie mówię o wymianie łożysk,regulatora napięcia, ale również piszę o diodach które trzeba sprawdzić. Jedynym sposobem jest ich wylutowanie z mostka. Mało który elektryk chce się w to bawić.
U mnie był taki przypadek i zjadłem zęby na tym. Sprawdź dobrze to ładowanie i daj znać co i jak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl