części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Temperatura na postoju w upalne dni

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

[D2 96 4.2PB/LPG ] Temperatura na postoju w upalne dni

Post autor: telmax » 06 sie 2015, 22:03

Witam!

Mam problem tylko w upalne dni temperatura przekracza 90 stopni na postoju około 20 minut. Pompa wody i termostat z rozrządem wymienione jakieś 20tyś km temu, Wisco nowe wentylator załącza I bieg wtedy jest na wentylatorze około 6V na drugim biegu około 8,5V czy nie powinno być 12v na drugim? Wskazówka mocno się nie wychyla, płynu nie wywala. Miałem kilka a8 4.2 i jak dobrze pamiętam zawsze było równo 90
Jak nie ma upałów jest ok

Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 sie 2015, 02:20 przez telmax, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 06 sie 2015, 22:13

Czy sprawdzałes kompem jaka widzi temperature ecu? Wskaźnik analogowy zegarów to dość nieprecyzyjna rzecz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 sie 2015, 22:19

Dokładnie jak Maciek mówi. U mnie cos jest nie tak z zegarami a dokładnie ze wskaźnikiem temperatury płynu, bo jak jade to dochodzi do 90° a potem spada do 50-60° i tak trzyma. Niekiedy znów wzrosnke, ale jak kompa podłączyłem to było równo 90. To samo w drugą stronę....ostatnio na postoju doszło do prawie 120° <boisie> od razu auto wyłączylem, trochę odczekalem i dopiero pojechalem. A na ECU normalnie 90° <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 06 sie 2015, 22:23

Nie podłączałem kompa, ale jak nie ma upałów jest ok, więc to raczej coś innego albo tak ma być

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 sie 2015, 23:06

Podłacz kompa aby rozwiać wszelkie wątpliwości, a potem szukaj innych przyczyn, np. Czujnik temp. Może szwankowc lub cos na kablach/ wtyczce...
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 07 sie 2015, 05:45

Na początek porządnie umyj chłodnicę. Sprężone powietrze, myjka ciśnieniowa i jazda z tematem.
Następnie po przejechaniu około.
Nowe wisko o niczym nie świadczy. Weź jakiś patyk, lub coś miękkiego ale za razem by było sztywne. Ja używam ściągaczki do wody.
Po długim postoju, jak już auto zagrzeje pełny układ spróbuj zatrzymać wiskozę. Jeśli nie będzie to możliwe to znaczy, że pracuje. Jesli stanie to jest do wymiany.
U Sebka było podobnie. Wentylator się załączał lecz nie było słychać wiskozy.
To ze wiatrak się kręci nie znaczy że jest sprawny. Wiskoza kręci się bezwładnościowo.
Inaczej możesz sprawdzić. Jeśli się boisz że uszkodzisz łopatki. Po rozgrzaniu auto od wiskozy ma wiać, wiać jak diabli. Jeśli nie będziesz czuł pędu powietrza to już wiesz kto jest winowajcą.

Ps.
Wnioskuje że ubytków płynu nie ma, układ jest szczelny

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 07 sie 2015, 10:47

ernesto pisze:Na początek porządnie umyj chłodnicę. Sprężone powietrze, myjka ciśnieniowa i jazda z tematem.
Z myjką to ostrożnie bo można pozaginać lamelki w chłodnicy.

ernesto

Post autor: ernesto » 07 sie 2015, 15:15

to fakt, nie z bliska. Wystarczy odległość kilkudziesięciu cm. Ja myję raz do roku podczas mycia auta. Tak z około metra odległości.

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 07 sie 2015, 16:58

Odczyty zrobione jedna temperatura dochodzi max do 108 stopni druga max do 92 stopnie czy to wina czujnika co podaje na zegary czy coś innego?

Chłodnica była myta z zewnątrz, visco nie da rady zatrzymać.

Obrazek

Obrazek

ernesto

Post autor: ernesto » 07 sie 2015, 17:58

Czy po załączeniu wiatraka na drugi bieg, zbija temperaturę do około 90 stopni ?
Czy podczas podniesienie obrotów, dajmy na to utrzymania obrotów powyżej 1000 obr/min do 1300 obr/min na N lub P zbija temperaturę ?

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 07 sie 2015, 21:16

Drugi bieg nie zbija temperatury, 1300rpm bardzo powoli zbija aby osiągnąć 90 to z 15 minut trzymałem i było 95 około.

Myślałem nad pompą wody ale nawet na wolnych widać jak przelewa w zbiorniczku.

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 07 sie 2015, 21:18

Ciekawe że podczas jazdy nawet wolnej 30-40km/h jest wszystko ok a temperatura rośnie dopiero około 10 minut po zatrzymaniu auta i bardziej na klimie niż bez niej.

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 07 sie 2015, 22:28

Godzina 22.23 auto od godziny na wolnych obrotach i nie przekracza 90 nawet elektryczny wentylator sie nie załącza bez klimy samo visco daje radę a w dzień cyrki. Temp otoczenia 26 stopni

telmax
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 97
Rejestracja: 08 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: telmax » 07 sie 2015, 22:47

22.47 załączył sie elektryczny wentylator zbił z 95 na 90 temp otoczenia 26 stopni

ernesto

Post autor: ernesto » 08 sie 2015, 09:01

Jedynymi czynnikami które zauważyłem jakie są u ciebie zależne to klimatyzacja i temperatura zewnętrzna.
U mnie jest podobnie. I moim zdaniem jest to normalny objaw.
Klimatyzacja daje obciążenie na silnik. Obciążenie powoduje wzrost temperatury które jest rzeczą oczywistą.
Temperatura zewnętrzna też ma ogromny wpływ na to. Dlaczego ? Ponieważ lepiej jest układowi utrzymać prawidłową temperaturę kiedy jest 25 stopni niż 35.
U mnie sytuacja jest identyczna bo sporo jeżdżę po mieście i się nie przejmuję.
- płynu nie gubi
- wisko pracuje
- płynu nie gotuje

Innym rozwiązaniem jest w roczniku 98 kiedy to drugi bieg wentylatora załącza się o wiele wcześniej.
Nie wiem czemu tak jest. Ale widzę że ty masz 96 tak jak ja i mamy identyczną sytuację.

Moim zdaniem jedynym rozwiązaniem jest przekodowanie, zmiana czujnika w taki sposób by drugi bieg wentylatora załączał się np przy temperaturze 95 stopni niezależnie czy auto pracuje na klimie czy nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl