części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 24 sie 2015, 17:37

JIMM pisze:Panowie i Panie, proponuje raz spróbować oleje z seri sportowej 10W60 np castrola, shella czy liqui molly.......jego stabilność i odporność na wysokie temperatury jest okupiona delikatnie wiekszym spalaniem paliwa ale znika problem dolewania oleju. Sprawdzone organoleptycznie na dwóch A8 i jednej S8. Pozdrawiam i zyczę radosci z użytkowania :D
Za to silnik tak dostaje po dupie jak masz dużo zimnych startów że szkoda w ogóle gadać.
10 w 60. To oleje na tor do upalania a nie do codziennego użytkowania. Nie wspominając już jaka z tego jest galaretka w zimię.
Obczaj sobie lepkość takiego oleju w niskich temp, porównaj z jakimś markowym 0w40/5w40 o wysokim hths które równie dobrze sobie radzą w wysokich temp

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 24 sie 2015, 18:37

jak lac to najlepiej 0w40 LM <okok> Parametry sa swietne i jest to olej w pełni syntetyczny inne oleje typu valvo shell itd wypadaja blado w porównaniu z LM osobiscie jezdze od lat na LM 0W40 i polecam z doswiadczenia nie z palca <okok>

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 24 sie 2015, 19:42

Ja akurat wlałem LM ale 5W40 :) wcześniej jak miałem S3 jeździłem na Valvo 0w40 i złego słowa nie powiem, i tak samo uważam ze do A8 by był jak najbardziej na miejscu. Ale poszedłem w LM :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 sie 2015, 20:17

Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. <okok>
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 24 sie 2015, 20:46

krzychu22.p1i pisze:Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. <okok>

Krzysiek nie no wiesz o co mi chodzi psiales ze jedynie w cenie odczules dlatego pytam;)bo sam chce dokonac optymalnego wyboru.

lm 0w40 napewno jest wporzo ale nie wiem na czym polega wnim tak drastyczna roznica bo porownywalem go, orlen platinium 0w40 o ktorym tez tu ktos pisal wczesniej no i shell ultra 0w40 wszystkie maja zblizone temp plyniecia czy jak to sie tam pisze no ale nie siedze w chemii dlatego nie wyrokuje. Bynajmniej cena razy dwa za 0w40 LM vs shell, motul orlen jest zastanawiajaca.

Ciekawie tez ktos pisal ze nie ma sensu stosowac kosmicznych technologi do 20latkow i lepiej zmienic 2razy shella co 5tys niz raz lm co 10tys. Oczywiscie to tez temat rzeka, i ile uzytkownikow tyle opinii

Bardziej chodzi mi o to czy ktos ma dluzsze doswiadczenia z Shellem, duzo dobrych opinii tez czytalem o totalu... wybor olbrzymi wiec czemu nie probowac i nie porownywac?
W porpzednim aucie lalem tylko valvo synpower 5w30 (tojka 2.4 16v ) i byl rewelka tyle ze odczuwalnie glosniej silnik na nim pracowal no ale to ogolna opinia o olejach valvo.
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 24 sie 2015, 23:06

Shell to bardzo niedoceniany olej. Cechuje się dobrą cena i jakością. Sam uzywam juz drugi raz 5W40 i jest spoko.
Poszedłem za rada Michała i kilku jeszcze użytkowników. U mnie ABZ ma obecnie okres rozszczelnienia i ponownie musze się zajac krzywą chyba miską. Wtedy dopiero skończy sie dolewanie :) Ale juz obecnie nie ma nawet pól litra na 1000km z tym wyciekiem.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 25 sie 2015, 05:18

stillbadboy pisze:
krzychu22.p1i pisze:Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. <okok>

Krzysiek nie no wiesz o co mi chodzi psiales ze jedynie w cenie odczules dlatego pytam;)bo sam chce dokonac optymalnego wyboru.

lm 0w40 napewno jest wporzo ale nie wiem na czym polega wnim tak drastyczna roznica bo porownywalem go, orlen platinium 0w40 o ktorym tez tu ktos pisal wczesniej no i shell ultra 0w40 wszystkie maja zblizone temp plyniecia czy jak to sie tam pisze no ale nie siedze w chemii dlatego nie wyrokuje. Bynajmniej cena razy dwa za 0w40 LM vs shell, motul orlen jest zastanawiajaca.

Ciekawie tez ktos pisal ze nie ma sensu stosowac kosmicznych technologi do 20latkow i lepiej zmienic 2razy shella co 5tys niz raz lm co 10tys. Oczywiscie to tez temat rzeka, i ile uzytkownikow tyle opinii

Bardziej chodzi mi o to czy ktos ma dluzsze doswiadczenia z Shellem, duzo dobrych opinii tez czytalem o totalu... wybor olbrzymi wiec czemu nie probowac i nie porownywac?
W porpzednim aucie lalem tylko valvo synpower 5w30 (tojka 2.4 16v ) i byl rewelka tyle ze odczuwalnie glosniej silnik na nim pracowal no ale to ogolna opinia o olejach valvo.

Jakość i brak podróbek to własnie winduje cene kto podrobi drogi olej i wypusci z a1/3 ceny?? odrazu nikt nie wezmie

druga sprawa jakosc jest nieporównywalna i popioły .... wystarczy spojrzec na etykiete

dodatkowo jest to w pełnisyntetyczny olej a nie pseudosyntetyk <onienie>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 sie 2015, 06:49

nie podrabiają tylko olei które są mało znane i tanie a tak to wy nie wiecie co lejecie <boisie>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 sie 2015, 08:14

Wszystko zalezy od tego z jakiego źródła lejesz olej pepi. Ja biorę olej od bezpośredniego importera z niemiec. Nawet nalepki są po szwabsku. Jestem pewien źródła i przy okazji mam wyjątkowo dobrą cenę. Zdecydowałem sie na mobila 5w50 z racji tego że lubię mocniej pocisnąć a zimą nie znęcam się na zimnym silniku nigdy (dlatego nie bralem 0w40). Przy lejących się uszczelkach pod głowicami, wyrobionymi prowadnicami wydechowymi i uszczelniaczami zaworow twardymi jak kamienie ubywalo mi pol litra na 1000 (tylko w trasie gdzie odcinka byla bardzo często a jak nie byla to i tak obrotek powyzej 4k rpm prawie caly czas). W miescie nie bral prawie wcale (spokojna jazda).
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 25 sie 2015, 09:31

dracus6662 pisze:
stillbadboy pisze:
krzychu22.p1i pisze:Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. <okok>

Krzysiek nie no wiesz o co mi chodzi psiales ze jedynie w cenie odczules dlatego pytam;)bo sam chce dokonac optymalnego wyboru.

lm 0w40 napewno jest wporzo ale nie wiem na czym polega wnim tak drastyczna roznica bo porownywalem go, orlen platinium 0w40 o ktorym tez tu ktos pisal wczesniej no i shell ultra 0w40 wszystkie maja zblizone temp plyniecia czy jak to sie tam pisze no ale nie siedze w chemii dlatego nie wyrokuje. Bynajmniej cena razy dwa za 0w40 LM vs shell, motul orlen jest zastanawiajaca.

Ciekawie tez ktos pisal ze nie ma sensu stosowac kosmicznych technologi do 20latkow i lepiej zmienic 2razy shella co 5tys niz raz lm co 10tys. Oczywiscie to tez temat rzeka, i ile uzytkownikow tyle opinii

Bardziej chodzi mi o to czy ktos ma dluzsze doswiadczenia z Shellem, duzo dobrych opinii tez czytalem o totalu... wybor olbrzymi wiec czemu nie probowac i nie porownywac?
W porpzednim aucie lalem tylko valvo synpower 5w30 (tojka 2.4 16v ) i byl rewelka tyle ze odczuwalnie glosniej silnik na nim pracowal no ale to ogolna opinia o olejach valvo.

Jakość i brak podróbek to własnie winduje cene kto podrobi drogi olej i wypusci z a1/3 ceny?? odrazu nikt nie wezmie

druga sprawa jakosc jest nieporównywalna i popioły .... wystarczy spojrzec na etykiete

dodatkowo jest to w pełnisyntetyczny olej a nie pseudosyntetyk <onienie>
Dracus sugerowalem sie twoimi radami przy wyborze 0w40 ale nie popadajmyw paranoje, motul tez tani nie jest a podrobek od fixa. pozatym na podrobce drogiego przebitka lepsza , co do etykiet te tez mozna wydrukowac i spreparowac jak sie chce takze podchodze do tego wszystkiego z zimna krwia i racjonalnym mysleniem. Z naszych dywagacji wychodzi ze w Polsce wszystkie oleje są be, nawet te od oficjalnego dystrybutora i najlepiej jechac po oleum do Berlina :)

w podrobkach bardziej chyba o popyt chodzi, lepiej podrobic castrola ktory zejdzie na pniu, niz lm ktory sprzedaje sie niszowo,

teraz sie tak zastanawiam jaka bedzie roznica miedzy 5w30 5w40 a 0w40.
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 26 sie 2015, 17:54

roznice masz w W 30 a W 40 oraz w 5 a 0

osobiscie brałbym 0w40 ze względu na zachowaną równowage czyli

o wiele lżejszy rozruch w chłodne dni co przy dieslu powinno byc dodatkowym atutem oraz 40 bo0 trzyma parametry w wysokich temp i jest o wiele lzejsza kosystencja niz 5w30 czy tez 5w40 , co zatym idzie owiele lepiej chroni silnik i turbo rzecz jasna

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 27 sie 2015, 09:53

dzieki Dracus, wezme 0w40 zwlaszczcza ze auto stoi w zimie pod chmurka 80% czasu
Apo no tak mi wlasnie sie gdzies obilo o ucho ze polecales mi kiedys shella :)
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 27 sie 2015, 10:18

No latam na shellu. Gdyby nie wycieki mógł bym mieć nawet z cząstkami złota olej ale teraz to była by strata kasy. Shell ma dobre zachowanie w moim silniku.

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 27 sie 2015, 11:14

no i shella bjere! :D
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

dareka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 07 lip 2009, 17:48
Lokalizacja: WR

Post autor: dareka6 » 16 lut 2016, 12:12

Witam, panowie jaki olej wlać u mnie do A8 D2 4.2 2001 z LPG, teraz jeździ na 10W60... I nie wiem czy ktoś zalał by zmniejszyć zurzycie oleju czy co? Totalnie nie wiem co zalać, do tego czasem przy odpalaniu na zimnym słychać jakby panewki ok 3 sekund lub napinacz zmiennych faz rozrządu. Juz sam nie wiem, poradzcie coś
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl