Przeglądy naszych ósemek
Witam!
Albo:"w Rico na Scani mialem 400tys. km. i nigdy nie byl wymieniany olej i filtry"
Stefan.
-a co zatem powiesz na to "w volvo i scanii zalecane jest aby olej silnikowy wymieniac co 50 do 55 tys km a w manku do 90 tys km"Apophis pisze:Ale my tu o tym piszemy od dawna że oleje to nie sa wieczne!
Albo:"w Rico na Scani mialem 400tys. km. i nigdy nie byl wymieniany olej i filtry"
Stefan.
Ciężarowki maja niskoobrotowe diesle więc spokojnie mozna to x2 w stosunku do osobówki. Ale nie przesadzajmy Jak ja bym miał takiego to i tak bym swoje robił. W moim byłym słuzbowym nowym iveco daily były przeglady co 25tyś ale robiłem co rok to ok 15-16tyś wychodziło. I po tym roku olej to było juz *ówno nie olej.
tez mi sie wydaje ze olej zuzywa sie w zalezności od predkosci obrotowej silnika , w motocyklu zauwazyłem taka zależność jak jeździłem turystycznie i nie palowałem maszyny to olej potrafił cały sezon miec swoja barwe, jak zaczolem czesciej motocykl wkrecac pod czerwone pole juz po 2 tys km zrobił sie ciemniejszy .Apophis pisze:Ciężarowki maja niskoobrotowe diesle więc spokojnie mozna to x2 w stosunku do osobówki.
Wiec interwał wymiany mozna tez uzaleznic od stylu jazdy , cykli rozgrzewania auta itp , jak ktos lata tylko trasy autostradowe , predkosci przelotowe 150-160 i obr utrzymuje na poziomie 2500-3000 obr to wydaje mi sie ze wymiana oleju co 15tys nie zaszkodzi silnikowi
ja osobiście jestem zwolennikiem wymiany co 10-12tys niezaleznie od wszystkiego a olej musi byc nie starszy niż rok dlatego na karteczce w komorze silnika zapisuje sobie date i przebieg .