części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przeglądy naszych ósemek

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Gość

Post autor: Gość » 26 sie 2015, 14:17

Ale my tu o tym piszemy od dawna że oleje to nie sa wieczne! :)

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 26 sie 2015, 14:31

Witam!
Apophis pisze:Ale my tu o tym piszemy od dawna że oleje to nie sa wieczne!
-a co zatem powiesz na to "w volvo i scanii zalecane jest aby olej silnikowy wymieniac co 50 do 55 tys km a w manku do 90 tys km" :)
Albo:"w Rico na Scani mialem 400tys. km. i nigdy nie byl wymieniany olej i filtry"

:) :)

Stefan.

Gość

Post autor: Gość » 26 sie 2015, 15:44

Ciężarowki maja niskoobrotowe diesle więc spokojnie mozna to x2 w stosunku do osobówki. Ale nie przesadzajmy :) Jak ja bym miał takiego to i tak bym swoje robił. W moim byłym słuzbowym nowym iveco daily były przeglady co 25tyś ale robiłem co rok to ok 15-16tyś wychodziło. I po tym roku olej to było juz *ówno nie olej.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 26 sie 2015, 16:05

Witam!

Kenworth przewiduje co 75.000 mil. :) Patrzalem jak wyglada spuszczany olej.Mial kolor mocnej herbaty.Tak bylo kilka razy.Z jednym zastrzezeniem.Filtr mial wielkosc malego kubla od smieci a uruchomienie silnika ponizej +30 niemozliwe. :) Tu nalezy wyciagnac wnioski.

Stefan.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 26 sie 2015, 20:18

Panowie, nie zapominajcie że do takich kilkunastu litrowych potworów wchodzi kilkadziesiąt litrów oleju ...a do Kenworth-a nawet ponad sto ;)

Motostacja

Post autor: Motostacja » 27 sie 2015, 10:40

Apophis pisze:Ciężarowki maja niskoobrotowe diesle więc spokojnie mozna to x2 w stosunku do osobówki.
tez mi sie wydaje ze olej zuzywa sie w zalezności od predkosci obrotowej silnika , w motocyklu zauwazyłem taka zależność jak jeździłem turystycznie i nie palowałem maszyny to olej potrafił cały sezon miec swoja barwe, jak zaczolem czesciej motocykl wkrecac pod czerwone pole juz po 2 tys km zrobił sie ciemniejszy .

Wiec interwał wymiany mozna tez uzaleznic od stylu jazdy , cykli rozgrzewania auta itp , jak ktos lata tylko trasy autostradowe , predkosci przelotowe 150-160 i obr utrzymuje na poziomie 2500-3000 obr to wydaje mi sie ze wymiana oleju co 15tys nie zaszkodzi silnikowi

ja osobiście jestem zwolennikiem wymiany co 10-12tys niezaleznie od wszystkiego a olej musi byc nie starszy niż rok dlatego na karteczce w komorze silnika zapisuje sobie date i przebieg .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl