Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI ] Inspekcja przedzakupowa VCDSem

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

[D3 02 4.2MPI ] Inspekcja przedzakupowa VCDSem

Post autor: tomi5 » 06 sty 2014, 07:49

Witam, zakładam temat ponieważ sam stoje przed kupnem D3.
A temat może pomóc potomnym.

Chciałbym żeby ktoś oblatany w temacie napisał co warto zlogować/zeskanować podczas ogledzin auta, oczywiście podstawowe zeskanowanie błedów z silnika, skrzyni i elektroniki wiadomo, ale co z logami np:

- przepływomierz w D3 podejrzewam że jak w D2 diagnozujemy pod obciążeniem czyli 3bieg na tipie 2,5tys obr gaz w podłoge bez redukcji i az przeżuci bieg wyżej. Tylko nie wiem w D3 ktory to bedzie kanał.

-czy kanał 90 91 92 równiez obowiązuje w D3 tak jak w D2 tez tam bedzie widac który bank ile stopni??

Czy VCDSem mozna sprawdzić przebieg albo info było coś kręcone??

[ Dodano: 2014-01-06, 09:05 ]
Kolejna rzecz którą można zweryfikować za pomoca VCDSa stan zawieszenia pneumatycznego: zaczerpniete z tego tematu;
http://www.a8team.pl/d3-05-trwalosc-zaw ... htm#130077

Autorem wypowiedzi jest: shakal

wchodzisz w zawieszenie i w kanale chyba 4 obserwujesz wysokosc zawieszenia. Poziom powinien byc caly czas taki sam - jezeli na ktoryms kole sie zmienia tzn ze masz na nim nieszczelnosc.

zawieszenie to ktory to bedzie nr na VCDS

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 06 sty 2014, 18:36

Dobry temat <hura> również przyłączam się do niego i proszę o wszelkie info.
Ps;
VCDS-em można odczytać stan km ze sterownika silnika.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 06 sty 2014, 18:44

A wiesz jak to zrobić??

Obniżenie zawieszenia

http://translate.google.p...velcontrol.html

I tu jest diagnoza pneumatyki czylko czy to te same bloki

http://www.audiklub.org/f...php?f=1&t=75011

Tylko czy podczas logowania miechów poszczególnych kół zawieszenie trzeba dac na maxa??
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 22:52 przez tomi5, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 sty 2014, 22:50

tomi5 pisze:Obniżenie zawieszenia

http://translate.google.pl/translate?sl ... ntrol.html
Ale procedura kalibracji nie ma nic wspólnego z inspekcją przed zakupem - a jak ktoś wejdzie w to podczas inspekcji to może narobić kłopotu i sobie i właścicielowi auta.
tomi5 pisze:Tylko czy podczas logowania miechów poszczególnych kół zawieszenie trzeba dac na maxa??
Nie ma znaczenia, możesz nawet zmieniać wysokość i obserwować jak auto wstaje i opada.
Do zawieszenia w VCDS jest procedura testowania.



Parę rzeczy więcej napisałem ci już na PW ale cały tutorial może być bardzo długi w zależności od tego jak bardzo szczegółowo chcesz to auto prześwietlić.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 07 sty 2014, 08:55

Ta procedura kalibracji to tak znalazłem i dałem, na pewno nie bede tam grzebał, bo tak jak piszesz narobie sobie i komus problemów.

Procedura testowania w VCDS to jest poprostu ,,Test Wyjść" czy jakos inaczej sie to przeprowadza??

Znalazłem wartości ciśnienia dla poszczególnych miechów ale dotyczy Allroad czy w D3 jest tak samo:

Przewidziane przez producenta ciśnienia pracy dla przedniego miecha:
- minimalne 6.0 bara
- znamionowe 6.4 bara
- maksymalne 9.0 bara

Przewidziane przez producenta ciśnienia pracy dla tylengo miecha:
- minimalne 6.1 bara
- znamionowe 8.5 bara
- maksymalne 10.9 bara

Artykól z AKP napisany przez Stamlej

Stan przekaźnika 003-4, stan pracy zaworu kompresora 006-4 oraz wzrastająca temperatura sprężarki w 006-1 powinny być analizowane łącznie, w celu jednoznacznego ustalenia kiedy kompresor działa. Niestety na logach często widać w 006-4 że zawór kompresora jest zamknięty, podczas gdy słychać sprężarkę w bagażniku i widać jej pracę w grupie 003-4 i po wzroście temperatury.
Jednak według mnie niepodważalnym dowodem na pracę sprężarki jest jej wzrastająca temperatura. Pozostałe odczyty powinny potwierdzać fakt jej pracy.

Odchyłki od stanu wyjściowego - blok 004 i całkowita wysokość - blok 005 mogą być stosowane zamiennie, ponieważ świadczą o tym samym - ewentualnym odchyleniu od poziomu (lub źle przeprowadzonej kalibracji) - poziom tworzą punkty szczytowe nadkoli dla poszczególnych kół.
Odchyłka dla jednego koła i często otwierający się jego zawór, mogą świadczyć o uszkodzonym miechu!

Obserwacja temperatury kompresora (blok 006-1) pozwala:
- określić czy kompresor w danej chwili pracuje
- sprawdzić stan kompresora - dobry kompresor nabije ciśnienie w krótkim czasie, więc nie zdąży się ostro rozgrzać i będzie miał sensowną temperaturę (przy spokojnej jeździe max 70-80*C i to w skrajnych przypadkach. Najczęściej jego temp. będzie znacznie niższa)
- jeżeli stwierdzimy, że kompresor jest dobry, a logowanie dokonywane było przy spokojnej jeździe (tzn. bez ciągłego przyspieszania/hamowania), to zbyt wysoka temperatura daje podstawy do podejrzeń, że układ jest nieszczelny i musi on pracować często, aby utrzymać odpowiednie ciśnienie.

Obserwacja ciśnienia w układzie - blok 006-2 (dane z czujnika G291) pozwala wysnuć wnioski dotyczące:
- stanu kompresora (jeżeli ciśnienie po długiej pracy kompresora nie uzyskało wartości 16barów to nasz kompresor może być zużyty)
- nie/szczelności układu

Obserwacja stanu zaworu akumulatora (blok 006-3) pozwala na wytłumaczenie drastycznych spadków/wzrostów ciśnień w układzie.
Jest tak, ponieważ czujnik ciśnienia nie znajduje się w akumulatorze, a w listwie - której pojemność jest znacznie niższa od pojemności zbiornika powietrza (stosunek to około 0.5litra do 6 litrów). Czyli idąc dalej - często bywa tak, że, jest znaczna różnica ciśnień pomiędzy tymi układami i w chwili otwarcia zaworu wyrównują się one, co powoduje nagłe wahania odczytów.

Obserwacja stanu pracy zaworu sprężarki (blok 006-4) mówi nam po prostu czy jest on otwarty, czy nie. Czyli ta informacja mówi nam o tym czy powietrze (ciśnienie) ma szansę przedostać się z kompresora do listwy i dalej do kolejnych elementów zawieszenia.

Obserwacja stanu zaworów poszczególnych miechów (blok 007) w połączeniu z parametrami wysokości zawieszenia (lub z odchyłkami) pozwala ocenić wstępnie nie/szczelność poszczególnych miechów
(Jeżeli zawór otwiera się niepokojąco często, a wskazania poziomu świadczą o opadaniu - możemy wysnuć wniosek, że część pneumatyczna układu odpowiadająca za dane koło, może być nieszczelna)

Wartości dla grup 004, 005 i 007 odnoszą się dla:
1 - lewe, przednie koło
2 - prawe, przednie koło
3 - lewe, tylne koło
4 - prawe, tylne koło

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 07 sty 2014, 09:01

Generalnie jak auto bedzie sie podnośic opadać, to chciałbym tylko sprawdzic szczelność czy czyma cisnienie i nie za czesto dopompowuje

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 07 sty 2014, 09:04

Z tego co wiem to 2 amorki sa po regeneracji więc trzeba sprawdzic 2 nieregenerowane...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 sty 2014, 09:19

Stan kompresora widać w grupie 003, blok 4

Kompresor w A8 D3 jest z przodu w lewym narożniku więc jeżeli sprawdzać jego pracę "odsłuchowo" to tylko tam.

Przy ocenie ewentualnej poprawnej lub nie kalibracji zawieszenia należy pamiętać że poziom 0,0,0,0 powinień być tylko na idealnie równej poziomej płaszczyźnie i to jest jeden z warunków poprawnej adaptacji - w naszych warunkach drogowych sprawdzanie na ulicy pod domem czy auto równo stoi po wskazaniach w blokach pomiarowych jest niestety skazane na spory błąd.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 08 sty 2014, 11:27

tomi5 pisze:A wiesz jak to zrobić??

odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru :D

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 08 sty 2014, 11:35

mario-975 pisze:
tomi5 pisze:A wiesz jak to zrobić??

odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru :D
Oj chyba nie wiesz o czym piszesz.
Tą metodą nie da się odczytać przebiegu w żadnym D3, C6 itd.

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 08 lut 2014, 04:37

labas pisze:
mario-975 pisze:
tomi5 pisze:A wiesz jak to zrobić??

odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru :D
Oj chyba nie wiesz o czym piszesz.
Tą metodą nie da się odczytać przebiegu w żadnym D3, C6 itd.
Faktycznie nie da się tego zrobić ;( ale w A3 działa

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 08 lut 2014, 09:52

W A3 działa ale w tym sterowniku też korektę potrafią zrobić i masz "niekręcony".
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 08 wrz 2015, 21:30

tomi5 pisze:przepływomierz w D3 podejrzewam że jak w D2 diagnozujemy pod obciążeniem czyli 3bieg na tipie 2,5tys obr gaz w podłoge bez redukcji i az przeżuci bieg wyżej. Tylko nie wiem w D3 ktory to bedzie kanał.
odkopię bo chciałbym sprawdzić u siebie ale nigdzie nie mogę znaleźć info który blok logować ?? ktoś coś ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl