Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Liqui Moly Top Tec 4200 zmiana na 4100

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 95 4.2PB/LPG ] Liqui Moly Top Tec 4200 zmiana na 4100

Post autor: robsonik4 » 13 wrz 2015, 13:03

Witajcie

Od 3 lat śmigam na LM TT 4200 5W30 (Liqui Moly Top Tec) wcześniej był zalany Mobil mineralny ? 10W40, ale zmieniłem czytając na necie (być może na tym forum). Silnik się wyciszył, w zimie lekko kręci niby ok lecz zauważyłem podczas upałów zwiększoną konsumpcję.
Standardowo dolewam od 0.5 do 0.8l/1000km (drobne wycieki na silniku) Konsumpcja zależy od stylu jazdy - im agresywniej tym więcej bierze.
W tym roku podczas upałów zeżarł przeszło 1.5l/1000 km czyli zdecydowanie za dużo.
Przymierzam się do wymiany i chciałbym zalać LM TT 4100 5W40 (oba oleje w technologi syntetycznej) jako niby dłużej trzymający gęstość w funkcji temperatury oraz niby preferowany do LPG.
Czy ta zmiana ma sens, czy korzysta ktoś z Was z tego oleju ?
Silnik ma zapewne przejechana z 400 tyś km jak nie lepiej - liczę delikatnie 20 000 km/rok x 20 lat
Znalazłem też olej 10W60 oczywiście ww firmy i też w technologi syntetycznej do aut sportowych
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 13 wrz 2015, 14:49

Olej 10w-60 ma lepsze parametry, i przy bardzo wysokiej temperaturze dopiero traci wlasciwosci, jezdzi na nim jeden z klientow w esce, tyle ze ma silnik po remoncie, i od zmiany do zmiany co 15kkm nic nie podbiera

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 13 wrz 2015, 15:17

Arthur pisze:Olej 10w-60 ma lepsze parametry,
lepsze parametry ? chyba tylko jak jest max rozgrzany a ty nie schodzisz niżej jak 4tyś obr.
Do normalnej jazdy miejskiej, krótkich odcinków, dużej ilości zimnych startów tego oleju nikomu bym w zyciu nie polecił. Już nie mówię jaka to jest galaretka w okresie zimowym. Szkoda silnika na takie oleje.

Zalej dobre 5W40 z wysokim HTHS i masz porządny olej na każde warunki.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 13 wrz 2015, 15:19

robsonik4 pisze:Standardowo dolewam od 0.5 do 0.8l/1000km (drobne wycieki na silniku)
ogarnij wycieki.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 wrz 2015, 21:20

Drobny błąd, ale istotny - nie 10W40 był zalany na początku, ale 15W40 Mobil a to na 99% mineralny. Przed wymianą płukałem silnik preparatem LM i dopiero wymiana.
Wycieki są niewielki bardziej nazwałbym to poceniem się. Zapewne uszczelniacze zaworów do wymiany się kwalifikują. Przy wymianie rozrządu uszczelnienie wału było wymienione bo lało.
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 wrz 2015, 21:27

mkbewe pisze:Już nie mówię jaka to jest galaretka w okresie zimowym.
Bez urazy ale chyba nigdy nie widziałeś tego oleju w okresie zimowym ;) ...z galaretką nie ma nic wspólnego!

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 13 wrz 2015, 21:50

Nie widziałem zgadza się. Ale potrafię przeczytać specyfikację oleju. 10w60 to nie olej do normalnej jazdy.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 13 wrz 2015, 23:14

Jak wyczytałem 10W60 nadaje się do samochodów, które dostają w doopę np. sportowe, jeżdżące w górach itp.
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 wrz 2015, 23:54

Jest lany również w fabryce do nowych, sportowych samochodów jak np.: Porsche czy M-Power ...ciekawe jak te samochody zimą jeżdżą?! <jezyk2>

ernesto

Post autor: ernesto » 14 wrz 2015, 06:37

w 1995 roku nie było takich kłopotów z dobieraniem oleju.
robsonik4 pisze: dolewam od 0.5 do 0.8l/1000km (drobne wycieki na silniku)
Pierw ogarnij te wycieki. One też potrafią być wredne i wydaje się że konsumpcja oleju jest duża.

Ja raz zalałem 0W i na tym się skończyła moja zabawa z olejami ( puszczanie bąków z rana )
Obecnie mam 10W i problem się skończył.

Przejdź na 10W i pojeździj troszkę. Następnie po drugiej wymianie jeśli konsumpcja nie ustanie radził bym zmierzyć kompresję.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 14 wrz 2015, 12:44

danishow pisze:Jest lany również w fabryce do nowych, sportowych samochodów jak np.: Porsche czy M-Power ...ciekawe jak te samochody zimą jeżdżą?!

Właśnie sportowych ! a nasze a8 to sportowe maszyny nie są.

Poza tym to co fabryka leje do silnika to też należy traktować różnie. Znam ludzi którzy non stop leją castrola bo auto od nowości właśnie castrola miało, ale jakoś nikt się nie zastanowił dlaczego tam jest od nowości castrol.
teraz to już się nie zarabia na sprzedaży tylko na serwisie.

BTW nie znam ani jednego gościa który by normalnie użytkował M-power, to auto zaraz po odpaleniu ma odcinkę więc nie ma co się dziwić że tam właśnie jest taki olej zalany, i jest to raczej uzasadnione.

Nie napisałem też że się nie da jeździć w zimie, u nas jest taki plus że mamy wolnossące jednostki ale przy 10W60 i zimnym rozruchu to odpowiednie smarowanie jest za późne i silnik dostaje po dupsku przy każdym zimnym odpaleniu, wtedy gdy zużywa się najbardziej a przez ten olej mu raczej nie pomagasz.
Proponuję poczytać jak jest smarowany silnik olejem, co się dzieje gdy np olej jest za gęsty itd.

Zalej sobie 10W60 jeśli jeździsz po torze lub pałujesz auto przy każdej okazji - takie jest moje zdanie.
Do normalnej jazdy dobre 0/5W40 z wysokim HTHS będzie się spisywać znacznie lepiej :)

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 wrz 2015, 15:58

Zamówiłem LM TT 4100 - obaczym jak będzie się jeździło :]
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Gość

Post autor: Gość » 14 wrz 2015, 17:10

Jeździłem,szału nie było.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 wrz 2015, 20:38

Pojeżdżę sezon jak będzie bez szału to 10W40, swoje lata ma Niunia więc tak musi być :]
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Gość

Post autor: Gość » 14 wrz 2015, 21:46

Nie 10W tylko 5w ale tańszy o tych samych parametrach jak np shell. Po zmianie z LM nie widze róznicy żadnej poza tej w cenie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl