Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 LPG ] Czujnik spalania stukowego

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

[S8 D2 98 LPG ] Czujnik spalania stukowego

Post autor: gacuś » 24 wrz 2015, 13:22

Witam.
Mam taki problem, wywala mi ciągle błąd
16716 - czujnik spalania stukowego bank 2
Delikatnie telepie mi buda na wolnych obrotach, czy ktoś mógłby mi pomóc o co chodzi? Jak vagiem zdiagnozować, która grupa?
No i gdzie go szukać? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2015, 15:02 przez gacuś, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 wrz 2015, 15:25

Czujniki spalania stukowego są dwa. Każdy na osobną głowicę.
Tu masz fotkę:
Obrazek

po prawej i po lewej stronie kolektora są dwie kostki, jedna brązowa, druga zielona to są wtyczki do czujników spalania stukowego Idą wzdłuż listwy wtryskowej. Sprawdź połączenie, może pomoże użycie jakiegoś środka penetrującego.
Czasami może nie być dobrego styku
BANK 1 to rzad cylindrow/glowica po stronie pasazera,
BANK 2 to strona kierowcy, analogicznie do drugiej strony
W Twoim przypadku będzie to brązowa wtyczka.
Co do diagnozy do w silniku w bloku pomiarowym gdzieś na początku powinieneś mieć spalanie stukowe bodajże blok 15 i 16
Wartości na biegu jałowym od 0,273 do 2,5 V

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 24 wrz 2015, 17:51

sprawdzałem te wartości i na każdym cylindrze pokazuje w granicach 0.3-0.4 czyli wychodziłoby,że czujniki sa dobre,to czemu wywala błąd?no i to telepanie na wolnych obrotach <hmm> .kiedyś już opisywałem ten problem,który wystepuje tylko na głowicy od strony pasażera,pokazuje chwilowe braki spalania na cylindrach od 1-4.a najbardziej wali na czwartym.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 wrz 2015, 18:06

To już rozszerza się temat. Sonda, lewe powietrze, instalacja gazowa. To samo jest na benzynie i na gazie ? Jeździłeś na zakręconej butli gazowej na samej benzynie, odłączałeś akumulator na jakiś czas ? Sprawdzałeś to wszystko ?

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 24 wrz 2015, 18:17

wszystko juz robiłem,podmieniałem moduły,cewki,świece nawet wtryski i dalej nic.ale co z tym czujnikiem stukowym?czemy wywala skoro w blokach niby jest ok?może spróbuję zamienić czujniki i zobaczę co wtedy?

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 24 wrz 2015, 18:17

jeszcze się zastanawiam nad rozrządem,bo miałem robiony niedawno,może źle ustawiony?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 wrz 2015, 18:48

gacuś pisze:jeszcze się zastanawiam nad rozrządem
To też możesz sprawdzić VAGiem, kanał chyba 91 i 93

ernesto

Post autor: ernesto » 24 wrz 2015, 22:31

danishow pisze:
gacuś pisze:jeszcze się zastanawiam nad rozrządem
To też możesz sprawdzić VAGiem, kanał chyba 91 i 93
w PreFL ?

Gość

Post autor: Gość » 24 wrz 2015, 22:42

W pre FL nie sprawdzisz rozrządu. Trza wkładac blokady ewentualnie na znaki i GMP. Stukowca może wywalac z wielu powodów nawet z rozjechanych map.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 wrz 2015, 22:52

Apophis pisze:W pre FL nie sprawdzisz rozrządu
Aaa ...to nie wiedziałem <faktycznie>

Gość

Post autor: Gość » 24 wrz 2015, 22:53

Uoj Daniel zaskakujesz mnie <fujarka>

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 25 wrz 2015, 10:52

kąt wyprzedzenia zapłonu też pokazuje mi za duży,z tego co czytałem dla mojego motoru powinien się niescić w granicach 6-14,a u mnie pokazuje ponad 17.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 25 wrz 2015, 10:59

A może złe luzy na zaworach ssących?

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 25 wrz 2015, 11:24

ernesto pisze:Wartości na biegu jałowym od 0,273 do 2,5 V
w bloku 15 czwarta pozycja pokazuje mi teraz 0.16,co to oznacza?

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 25 wrz 2015, 11:28

wcześniej jak jeździłem na pb to nie zakręcałem zaworu na butli,teraz zakręciłem i auto jeździ o niebo lepiej,ale dalej kuleje mi delikatnie jedna głowica,bo w bloku 19 pokazuje chwilowe braki spalania,choć na wolnych budą trzęsie zdecydowanie mniej jak na lpg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl