części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 07 4.2TDI ] Problem po usunieciu dpf i egr.

aj1974
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2015, 22:50
Lokalizacja: Gdynia

[D3 07 4.2TDI ] Problem po usunieciu dpf i egr.

Post autor: aj1974 » 02 paź 2015, 23:27

Panowie proszę o radę. Doradzono mi aby po zakupie mojej D3 4.2tdi usunąć DPF i EGR aby później nie mieć problemów. Zrobiłem to...i od tego czasu mam taki problem, po kilku godzinach jazdy (od czasu usunięcia dpf i egr) samochód nie chce odpalić. Nie pojawiają się żadne ostrzeżenia czy komunikaty na wyświetlaczu komputera, po podłączenia do VCDSa również nie wyrzuca żadnych błędów. Rozrusznik kreci a silnik nie odpala! Zawiozłem moje maleństwo laweta do firmy która usuwała mi wcześniej wspomniane elementy. Na drugi dzień oddzwonili że autko gotowe i mam odebrać. Tłumaczyli mi że niby coś tam w komputerze ktoś wcześniej grzebał ale za naprawę kasy nie wzięli. Tego samego dnia wieczorem powtórzyła się ta sama sytuacja. Auto nie odpala, rozrusznik kreci ale nie chce zaskoczyć. Dodam że nawet nie ma oznak próby odpalenia, po prostu rozrusznik kreci a nie ma zapłonu. Proszę o radę. Czy to jest wina samochodu tzn. ktoś tam wcześniej grzebał i teraz to wychodzi czy po prostu goście od usuwania dpf coś spierdzielili? Z góry dziękuje za Wszelka pomoc.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 06:34 przez aj1974, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3 4.2tdi - odjazd!!!

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 03 paź 2015, 08:24

Tylko pogratulować takich doradców ... co do usterki to wróżenie z fusów. W 3mieście masz dobry serwis MW Motorline najlepiej udaj się do nich.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 03 paź 2015, 08:31

aj1974 pisze: teraz to wychodzi czy po prostu goście od usuwania dpf coś spierdzielili?
wcale by mnie to nie zdziwiło ale udowodnić im to będzie raczej ciężko.

Awatar użytkownika
pytlar
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:38
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 03 paź 2015, 09:00

w gówienkach małych można usuwać DPF, ale jak na forum już ktoś wspomniał w A8 nie wypada, żeby kopciła przy każdym dodaniu gazu jak stary passat...
ale można się wnerwić, samochód za tyle kasy i odpalić jeszcze nie chce :/

ernesto

Post autor: ernesto » 03 paź 2015, 09:56

Ewidentnie, oni cos zepsuli, lub nie znają się na tym aucie.
To jest właśnie podejście nieodpowiedzialnych mechanikow.
Skoro w Mondeo sie da to w A8 też. Jedz do nich i niech naprawiają.
Skoro podjeli sie takiego zabiego to usługi trzeba wykonywac od początku do końca.
A jak sobie nie dają rady niech doprowadza auto do pierwotnego stanu.
Nie potrzebnie słuchales innych. Mogles tu zapytac i nie było by problemu.
Zawsze jeśli ingeruje sie w poważne zabiegi lepiej wcześniej zrobić dobre rozeznanie.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 03 paź 2015, 11:32

Skoro podjeli sie takiego zabiego to usługi trzeba wykonywac od początku do końca.
A jak sobie nie dają rady niech doprowadza auto do pierwotnego stanu.
dokładnie tak.
Na pewno nie zapłaciłes mało za tą usługę to tym bardziej bym im nie dał spokoju. Ale tak jak pisałem udowodnić będzie trudno a oni pewno się będą wypierac wszystkiego.

Tak jak już wcześniej próbowali wcisnąć ściema że ktoś tam coś mieszał. To dlaczego wcześniej się to nie działo.

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2015, 11:36

A czemu nie wypada?? Po kiego ten eco shit w aucie?? usunac i się cieszyć "uwolnionym" silnikiem ale...
Ci nie zrobili tego poprawnie i pewnie masz schrzanione ECU. Zmień warsztat nawet na wspomniany powyżej a po naprawie każ im zwrócic kase. Usuwanie DPF takie nieumiejętne może doprowadzić także do uwalenia ECU.

aj1974
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2015, 22:50
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: aj1974 » 03 paź 2015, 12:52

Zadzwoniłem do nich dzisiaj i powiedziałem że będę w poniedziałek. Gościu stwierdził że to prawdopodobnie problem po wyłączeniu EGRa. Mam tego dosyć. Firma u której to robiłem ma bardzo dobrą opinię i chcę Wszystkich zapewnić że nie szukałem najtańszego wykonawcy tylko najlepszego w mojej okolicy! Teraz żałuję....Wcześniej miałem D2 i mój zaprzyjaźniony zakład mechaniczny zasugerował mi usunięcie DPFów ze względu na przyszłe problemy. Zobaczę co się wydarzy w poniedziałek. Bardzo dziękuję za tak liczne odpowiedzi, jestem załamany ale liczę że uda mi się wrócić do stanu sprzed wizyty. W poniedziałek podam nazwę zakładu który przysporzył mi tych wszystkich problemów oczywiście pod warunkiem że mi nie pomogą. Jeszcze raz dziękuję i apeluję o rozwagę przy zabiegach takich jak mój.
Audi A8 D3 4.2tdi - odjazd!!!

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2015, 17:44

W D2 ci kazali usuwac tez DPFy?? A to chyba by je musieli uprzednio tam zainstalować :)

Arturze ten temat jest delikatny,nawet fachowiec co się na tym zna może polec i uwalic sterownik bo nie kazdy identycznie przyjmuje przeprogramowanie. Ale fachowiec odpowiedzialny po
1. Informuje cie o ryzyku
2. Bierzesz to na własne ryzyko
3. Sam bierze na siebie ewentualne niepowodzenie.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 paź 2015, 00:16

Apophis pisze:W D2 ci kazali usuwac tez DPFy??
Fachowcy od D2 kazali usunąć w D3... :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Gość

Post autor: Gość » 04 paź 2015, 00:33

Aaa no to nie skumałem. Rada nie najgorsza ale za to wykonanie....

Lakier

Post autor: Lakier » 04 paź 2015, 08:17

Apophis pisze:A czemu nie wypada?? Po kiego ten eco shit w aucie?? usunac i się cieszyć "uwolnionym" silnikiem ale...
Oby teraz przed tobą jeździły same diesel z wyciętym DPF i wyłączonym EGR'em. Smacznego :). Najlepiej z super mocnym programem, bo przecież diesel musi dymić.

Wyłączony EGR będzie powodował dłuższe nagrzewania się samochodu, wycięty DPF to też nic mądrego, bo w VAG'ach jest praktycznie nieodczuwalny - zapycha się gdy masz nieszczelność w dolocie lub wtryski leją. Tak więc szkoda, że okaleczyłeś to auto :(.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 04 paź 2015, 08:51

Polacy niestety są mądrzejsi od konstruktorów aut, i często taniej wywalić zapchanego dpf-a, niz naprawić silnik i jego osprzet, ktory spowodowal uszkodzenie owego filtra. Dpf sam z siebie nie uszkadza sie, tylko sa tego inne przyczyny. Pozniej przyjezdzaja takie auta z dziurami w tlokach.

Glac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 24 wrz 2014, 22:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Glac » 04 paź 2015, 10:45

aj1974, pewnie, że coś spierdzielili skoro wcześniej było ok - niech zrobią, żeby było ok.
PS. zmień sobie w opisie skrzynię na Tiptronic :)

Nawet dobrzy tunerzy, np. Compsport nie proponuje wycięcia dpfa przy robieniu programu.


Edycja.
Trzymajcie się tematu.
krzychu22.p1i
Ostatnio zmieniony 04 paź 2015, 13:20 przez Glac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 paź 2015, 00:44

Arthur pisze:Polacy niestety są mądrzejsi od konstruktorów aut, i często taniej wywalić zapchanego dpf-a, niz naprawić silnik i jego osprzet, ktory spowodowal uszkodzenie owego filtra. Dpf sam z siebie nie uszkadza sie, tylko sa tego inne przyczyny.
Kolego, chyba nie do końca jest tak jak piszesz.

Coś mi się wydaje, że w wielu przypadkach DPFy nie są uszkodzone a po prostu zapychane i to często bywa motorem do ich wycięcia.

Oczywiście często jest tak, że to zapchanie się DPF'a mogło wyniknąć z jakiejś innej usterki ale co do zasady to DPF może zapchać się również samoczynnie... tzn. jego zapchanie nie musi być następstwem zaniedbań serwisowych.
Wystarczy takim dieslem przemieszczać się tylko i wyłącznie w trybie miejskim i to jeszcze przysłowiowo "w koło komina" i jak w porę nie zareagujesz to masz zapchany DPF.... w aucie 100% sprawnym.
Po prostu poruszając się "w koło komina" sterownik silnika nigdy nie ma sprzyjających warunków do uruchomienia procesu wypalania DPF'a więc on się po prostu sam z siebie zapycha.

Jeżeli użytkownik w porę nie zareaguje i do upadłego będzie ignorował kontrolki które informują go o zapchanym filtrze DPF to może to doprowadzić do takiego zapełnienia filtra, że konieczna będzie już tylko jego fizyczna wymiana.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl