części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB ] Czujnik obrotów wału korbowego silnika

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 cze 2014, 16:33

a się to nie pogryzie jak z opla ?
ruda gratis <hura>

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 cze 2014, 18:25

A co ma się tam pogryźć? Mechanicznie pasuje, oporność praktycznie taka sama jak w oryginalnym czujniku ze zmienionym kablem. Samochód pali, jeździ i obroty pokazuje ;)

Na szczęście amelinum ruda nie ruszy :D
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 cze 2014, 20:41

żartowałem :)

Zbych
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2012, 12:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Zbych » 27 cze 2015, 11:32

gtfan pisze:Zamiast wydawania w ASO 600zł i zmieniania wtyczki we wiązce auta można kupić czujnik Bosch 0 281 002 138 z Opla i poddać go lekkiemu tuningowi.
Dzięki Stary <okok> Twój post bardzo mi pomógł <brawo> po vinie mechanik zamówił mi czujnik i przysłali z półokrągłą wtyką a nazajutrz miałem bardzo pilny wyjazd, używany czujnik z jakiegoś tam Opla za 3 dychy i maszyna chula jak złoto <chura>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 04 paź 2015, 16:28

Odkopuję, żeby przestrzec niektore osoby. Mam przedlifta ze skrzynia 5hp24 i kupilem ten czujnik z opla o numerach 0 281 002 138. Niestety ten czujnik nie pasuje akurat do mojego auta. Jest za dlugi o okolo 2cm i nie miesci się w obudowie skrzyni (zapiera się o zamach). Dodatkowo wtyczka również nie pasuje (jest kwadratowa a ja mam półokrągłą). Mam rocznik 98 i skrzynię 5hp24. Czujnik który do mnie przychodzi to 0 261 210 144.

Reasumując, jesli chcecie dac ten czujnik z opla to koniecznie sprawdzcie wtyczke (jest na górze zaraz przy czujniku polozenia walka). Jak jest prostokątna to pasuje ten z opla, jak półokrągła to ten z opla nie podejdzie.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 04 paź 2015, 16:30

Wojtku było o tym pisane że sa takie i takie i najszybciej sie je odróżni po kształcie wtyczki. ogólnie w 5hp powinny byc te krótsze ale jak wiemy nie są regułą. Kilka osób wstawiało oplowskie do 5hp a u ciebie widzisz nie podejdzie.

Śmiechu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Śmiechu » 04 paź 2015, 17:42

Bugalon, miesci sie w skrzyni 5hp trzeba dorobic dystans u tokarza (koszt 30zl)i dac dluzsza srube i smiga. Też sie sparzylem na nim i nie moglem go zwrocic (juz byl przygotowany do montazu)
Wtyczke tez nie problem wyjsc z opresji nawet przez dodanie 3kabli z pinami ale to ostatecznosc i na krotka mete.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 05 paź 2015, 08:37

No tak, tylko takimi metodami to mozesz kazdy czujnik tam wlozyc ktory ma odpowiednia srednice. Akurat ciecie wtyczek przy czujniku polozenia walu czy dodatkowe przejsciowki nie sa dobrym rozwiazaniem. Ogolnie ostrzegam przed zakupem tego czujnika. Lepiej albo kupic dedykowany albo najpierw zdemontowac swoj i porównać, zeby potem niespodzianek nie bylo jak u mnie.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 paź 2015, 09:56

Bugalon pisze:No tak, tylko takimi metodami to mozesz kazdy czujnik tam wlozyc ktory ma odpowiednia srednice. Akurat ciecie wtyczek przy czujniku polozenia walu czy dodatkowe przejsciowki nie sa dobrym rozwiazaniem.
Ja ciebie rozumiem ale jak widać są tutaj też osoby dla których zasada CCC (Cena Czyni Cuda) jest jednak bardzo istotna i wtedy, tak jak napisałeś, można tam włożyć każdy czujnik niezależnie od długości i rodzaju wtyczki <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2015, 13:12

Sam bym sie nie pchał w przerobki szczeólnie jak Wojtek wspomina kabli od tego. Ale skoro komus podpasuje zamiennik tak jak mi który działa identycznie i kosztuje 1/3 ceny to nie ma się chyba co zastanawiać.

Demontowac to jak padnie i tak trza więc jesli jest w zamienniku to brac i nie przepłacac.

Ten mniejszy G28 OE jak na ironie jest tańszy od tego z prostokatna wtyczka OE.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 paź 2015, 23:10

Nie no Panowie, całe 2 strony jest pisane o czujniku do 4hp, wspomniane kilkukrotnie, że w nowszych jest inna wtyczka, a Wam się nie zapala lampka ostrzegawcza w głowie, żeby przed zakupem przynajmniej sprawdzić jaki u Was siedzi?

Co by nie było, w swoim poście z opisem przeróbki też dodałem stosowne ostrzeżenie, żeby się więcej osób na to nie nacięło.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 paź 2015, 19:16

widać jak czytają :]
to tak mają <jezyk>

rafaello78
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 19 sty 2016, 20:38
Lokalizacja: warszawa

Post autor: rafaello78 » 27 sty 2016, 13:28

Dzięki gtfan! <chura> !moje autko znowu śmiga jak dzik.za nowy czujnik położenia wału do opla dałem całe 99zł i faktycznie po małej korekcie pasuje jak ulał.i znowu jest v8 a nie v6
RAFAŁ

Awatar użytkownika
Satyavan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 25 lip 2015, 16:12
Lokalizacja: Konin

Post autor: Satyavan » 05 gru 2016, 11:03

Dzisiaj rano też sie zaskoczylem, bo autko po prostu nie chcialo odpalić, szybko komp z vagiem i wyszedł błąd 16706, szybko zdjalem koło, poruszalem troche kablem przy wtyczce i odpalil bed problemu. Czyli teoretycznie sprawa jest jasna, czujnik dobry, a kabel nie domaga. U mnie skrzynia 5HP19

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 16 cze 2018, 10:27

Mam pytanko..... z racji tej że mój czujnik padł....a wcześniej już raz go tuningowałem wymieniając kabel i lutując....teraz zamontuję ten z opla...
Pytanie brzmi: jak najłatwiej jest wymienić ten czujnik???
Wcześniej robiłem to z kanału bez ściągania kół....i strasznie ciasno było...masakra... <nie>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl