części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpalaniem na zimnym

gredy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:49
Lokalizacja: Lubelskie

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpalaniem na zimnym

Post autor: gredy » 10 paź 2015, 11:39

Witam
Posiadam moją 8 od niecałych 2 lat z okolic łodzi ;). Od około pół roku zaczął pojawiać się problem z odpalaniem.
Palił najpierw za 2-4 razem jak poziom paliwa spadał do rezerwy było coraz gorzej . Zacząłem tankować powyżej połowy zbiornika, przez krótki czas było ok, ale od jakiegoś czasu tankowałem na maxa i na tą chwilę auto nie chce odpalać już wcale na pb :/
Ratowałem się tym ,że odpalałem autko na ok 30s na gazie, gasiłem i na pb i spokojnie czekałem na przełączenie się na gaz. Po odpaleniu na Pb do momentu rozgrzania ,nie mogłem bardzo dotknąć gazu, spadały obroty i auto gasło. Jak ruszałem, to praktycznie bez gazu bardzo delikatnie przyspieszając, inaczej to dławił się i krztusił. Wczoraj sprawdzałem błędy (nie robiłem tego od kupna) pokazało to

00561 Kontrola dodawania mieszanki
01088 Kontrola dodawania mieszanki 2
16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

z tym że 00561 i 01088 Były powtórzone dwukrotnie.

Byłem przekonany iż to problem z pompą ,ale sprawdziłem ciśnienie i zonk
. Nabija do 4bar i upuszcza do 3,5 Dla pewności sprawdzałem dwoma manometrami i ten sam wynik. Więc chyba mieści się normie. Następna czynność, to odpięcie klemy i dzisiaj rano z podpiętym manometrem (czy przypadkiem na zimnym nie ma problemu z ciśnieniem)
Próba odpału i to samo. Paliwo nabija momentalnie i trzyma 3,5 bara a efektu odpalenia brak :/
Nadmienię że jak załapwał na pb to kopcił dość mocno :/
Jeśli macie jakieś pomysły ,co to jest ,piszcie. Ja spadam sprawdzić szczelności układu dolotowego, aczkolwiek zdaje sobie sprawę ,że nie w tym problem :/
Zastanawia mnie mocno, wpływ poziomu paliwa na odpalanie. Jaki może mieć to związek, jeśli pompa daje dobre ciśnienie <bezradny>
Ostatnio zmieniony 14 paź 2015, 13:46 przez gredy, łącznie zmieniany 3 razy.

Gość

Post autor: Gość » 10 paź 2015, 11:41

A regulator ciśnienia na listwie sprawny?


Porsze poprawnie pisac tematy!

gredy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:49
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: gredy » 10 paź 2015, 14:16

Jeśli chodzi czy nie leje paliwem z wężyka ,to tak jest ok. Chyba ze coś jeszcze może się z nim dziać ??
Rano odciąłem całkowicie gaz ,zrobiłem ok 50km na pb ,jak ostygnie zobacze czy będą jakieś zmiany.
Błędów na tą chwile żadnych nie ma.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 10 paź 2015, 16:42

Przyczyna może być prostsza niż się zdaje
xyz

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 paź 2015, 16:47

gredy, wymień ten nieszczęsny czujnik temperatury wody i będzie palić ;) ...ewentualnie sprawdź oscyloskopem czy czujnik wału daje sygnały podczas próby rozruchu.

ernesto

Post autor: ernesto » 10 paź 2015, 17:47

Ja na początek zrobił bym to:
- zakręcił butlę i pojeździł kilka dni na samej benzynie. Oczywiście dodatkowo kasowanie błędów.
- sprawdził wskazania przepływomierza
- sprawdził szczelność dolotu ( to podstawa ) od początku do końca, wszelkie gumy i obejmy.
- wymienił czujnik temperatury.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 paź 2015, 19:19

Nawet jak przepływka uwalona i dolot nieszczelny to i tak musi odpalić ...czegoś mu brakuje <bezradny>

gredy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:49
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: gredy » 10 paź 2015, 20:16

danishow pisze:gredy, wymień ten nieszczęsny czujnik temperatury wody i będzie palić ;) ...ewentualnie sprawdź oscyloskopem czy czujnik wału daje sygnały podczas próby rozruchu.
Gdzie szukać tego czujnika temp wody?? Szukałem wstępnie od góry i nie mogłem za bardzo namierzyć <hmm>
Hmm z oscyloskopem może byc problem, da sie w jakiś inny sposób to sprawdzic ??
Na tą chwile. Gaz zakręcony od rana. Przejechane 50km,jeszcze raz odpinałem klemy,znalazłem sparciałą odmę na prawej głowicy,ale to chyba nie jest problem z paleniem .Zobaczyłem też za tą odmą iż jest spora wtyczka na którą widocznie kapał płyn ,posprawdzałem,poczyściłem ,popsikałem ,ale efektu żadnego. Na lewej głowicy była luźna masa ,dokręciłem i też bez efektu.
Mój sprzęt do diagnozowania ,jest jakiś nie tegest, sprawdzałem bloki pomiarowe i tak jak by były pomieszane :/ Sprawdzałem wedle tej rozpiski http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/ Choć to tyczy się lat 1999-2000 i pewności też nie mam. Wystarczy że auto postoi godzinę i już ma problemy z odpaleniem. Łapie za 2/3 razem :/
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 21:03 przez gredy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 paź 2015, 20:36

gredy pisze:Gdzie szukać tego czujnika tem wody??
Z tyłu silnika pod rurą idącą do przepustnicy. Jest pod nią metalowa rurka łącząca obie głowice i na niej jest czujnik temperatury.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ernesto

Post autor: ernesto » 10 paź 2015, 21:24

danishow pisze:Nawet jak przepływka uwalona i dolot nieszczelny to i tak musi odpalić ...czegoś mu brakuje <bezradny>
Tak ale, jak dostaje za dużo powietrza w stosunku do podawanego paliwa odczytanego przez przepływke to nie odpali.
Zasada prosta. Dostaje się powietrze przez filtr, masę tego powietrza widzi przepływka i dostosowuje do składu mieszanki.
Natomiast jeśli będzie przerwa w dolocie, dziura to będzie miał problemy z odpaleniem. Mogła spaść guma z przepustnicy i już będzie problem, bądź się podwinąć dołem. One lubią tak robić jak się nie uważnie założy.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 10 paź 2015, 22:04

No nie wiem ernest czy masz racje. Ja przy zdjętym dolocie to odpalilem mojego dziada, a jak mialem pompe paliwa uwalona to zapodalem mu "samostart w sprayu" to tez gadal. Chyba, ze moj typ tak ma.

Tutaj chlopaki odpalaja bez dolotu.


Ja bym obstawial czujnik temperatury wody.

gredy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:49
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: gredy » 10 paź 2015, 22:23

Nieszczelności sprawdzone,jedynie odma sparciała,tak wszystko szczelne.
Zamówię chyba ten czujnik ,koszt niewielki a nóż pomoże :)
Ktoś wie jaki konkretnie model tego czujnika do ABZ ?
Tutaj też jak w Vw kolory ważne ??

ernesto

Post autor: ernesto » 10 paź 2015, 22:25

Moja A4 odpalałać nie chciała przy zrzuconym dolocie. Na gazie odpaliła po kręceniu około 10 sec. Zgasiłem i następnie odpał na benzynie i już chodziła.
Sprawdzenie tego nic nie kosztuje. Tylko praca manualna.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 paź 2015, 22:51

gredy pisze:Ktoś wie jaki konkretnie model tego czujnika do ABZ ?
Występują dwie wersje, pierwszy wciskany z zawleczką, zielony czteropinowy o numerze 059919501A i drugi wkręcany, biały dwupinowy o numerze 035919369M. Musisz najpierw sprawdzić jaki tam masz, obstawiam ten pierwszy ;)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 paź 2015, 06:55

troszkę nie tak jak palisz to jaki ten przepływ powietrza jest ?
Bardzo mały po zapaleniu już inna sprawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl