[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem z odpalaniem na zimnym
Masy które znalazłem ,lewa strona pod podłużnicą z tej samej strony na silniku ,w bagażniku od strony aku. Nie wiem gdzie sa masy od całej instalacji ,przypuszczam że gdzieś w wewnątrz auta. Wie ktoś gdzie szukać ?? Jutro jak nie będzie efektów po czyszczeniu mas. Zaleje całkiem nowe paliwo, choć wątpię żeby to było przyczyną
Dzięki wielkieŚmiechu pisze:gredy, http://www.qap-auto.com/files/QScan_Pro ... %20ARG.pdf
Panowie wie ktoś gdzie szukać podpięcia mas od nadwozia do przekaźników, sterowników ,itp ,itd ?? Przypuszczam ze są gdzieś wewnątrz auta a nie chcę wszystkiego rozbierać na ślepo i szukać
Weź Vaga i sprawdz bledy (czy te od czujnika temperatury nie zniknęły) bo moim zdaniem wymieniles nie ten czujnik temperatury co trzeba. Ten pod rurą dolotową jest czujnikiem do zegarów. Ten ktory podaje temperature do ECU jest z przodu na glowicy kierowcy pod przewodem odmy laczacym dwa dekle i ma kolor niebieski.
Jak czujnik ma rozwarcie to na zimnym silniku nie odpalisz auta, bo sterownik leci po mapach awaryjnych ktore dawkują paliwo jak na rozgrzanym silniku do 80 stopni
Jak czujnik ma rozwarcie to na zimnym silniku nie odpalisz auta, bo sterownik leci po mapach awaryjnych ktore dawkują paliwo jak na rozgrzanym silniku do 80 stopni
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Czy ten czujnik o którym mówisz (z przodu silnika) na pewno czujnik ma zwiazek z paleniem??
Odpinalem go I właśnie od niego wskazówka od temp silnika spadala,no i na fisie nie było poboru paliwa ,czyli 00.0.
Myślalem ze odpowiedzialny jest tylko za wskazana temp silnika.
Na tą chwile paliwo wypompowane ,zalane nowe, zrobiona dodatkowa masa do instalacji masowej. Czekam na ostygnięcie i sprawdzenie zy coś to dało. Kolor starego paliwa ,jak herbata jakaś
Odpinalem go I właśnie od niego wskazówka od temp silnika spadala,no i na fisie nie było poboru paliwa ,czyli 00.0.
Myślalem ze odpowiedzialny jest tylko za wskazana temp silnika.
Na tą chwile paliwo wypompowane ,zalane nowe, zrobiona dodatkowa masa do instalacji masowej. Czekam na ostygnięcie i sprawdzenie zy coś to dało. Kolor starego paliwa ,jak herbata jakaś
Ostatnio zmieniony 14 paź 2015, 11:16 przez gredy, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Błąd 16500 dotyczy czujnika G62.Bugalon pisze:moim zdaniem wymieniles nie ten czujnik temperatury co trzeba. Ten pod rurą dolotową jest czujnikiem do zegarów.
A znajduje się o tutaj:
Więc dobry czujnik wymieniony..
Można to sprawdzić w temp. pokojowej. Oporność pomiędzy oboma pinami przy 20°C ma być pomiędzy 1.5 - 3.0 Kohm. Wg. elsy to on podaje wartość do ecu silnika, a jeśli jest walnięty po sterownik jedzie na wartości zastępczej.
A błędy co masz z 1 postu tematu dotyczą mieszanki. W tym przypadku wg serwisówki jest 5 możliwości:
- zbyt duże ciśnienie paliwa
- zły pomiar z przepływomierza
- paliwo w oleju silnikowym (zbyt krótkie dystanse)
- nieszczelność wydechu aż do katalizatora
- nieszczelne wtryskiwacze
Ciśnienie paliwa powinno być 3.6bara, po zdjęciu podciśnienia powinno być 4.2bara. Następnie wyłączasz zapłon i patrzysz do ilu ciśnienie spadnie po 10min, powinno być co najmniej 3bary, jeśli jest poniżej 3 to du..a. Jest wtedy 2 możliwości:
- przeciek w linii zasilającej zbiornika paliwa
- zawór zwrotny w koszu nie trzyma
Jeśli po sprawdzeniu masz wsio ok to pozostają 2 możliwości:
- uszkodzony regulator ciśnienia
- cieknące wtryskiwacze
Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi
Problem chyba jest rozwiązany Nie chce zbyt wcześnie celebrować sukcesu,ale w tym momencie ayto stało 3godz i nie miało problemu z odpaleniem
Przyczyna była wspominana w tym wątku ,ale chyba nikt nie brał jej na poważnie,włącznie ze mną . Dopiero nie majac juz innych pomysłów postanowiłem upuścić paliwa (50l) i zatankować nowej pb.
Różnice było czuć od razu po odpaleniu,autko inaczej się zachowywało Czyli to co mówiłem, że po dotankowaniu 8ka lepiej pali,nie miał na to wpływ ilości paliwa ,tylko jakości. Mam nadzieje że rano nie będzie problemu juz
Jeszcze raz dzieki za pomoc
Pozdrawiam Grzegorz
Problem chyba jest rozwiązany Nie chce zbyt wcześnie celebrować sukcesu,ale w tym momencie ayto stało 3godz i nie miało problemu z odpaleniem
Przyczyna była wspominana w tym wątku ,ale chyba nikt nie brał jej na poważnie,włącznie ze mną . Dopiero nie majac juz innych pomysłów postanowiłem upuścić paliwa (50l) i zatankować nowej pb.
Różnice było czuć od razu po odpaleniu,autko inaczej się zachowywało Czyli to co mówiłem, że po dotankowaniu 8ka lepiej pali,nie miał na to wpływ ilości paliwa ,tylko jakości. Mam nadzieje że rano nie będzie problemu juz
Jeszcze raz dzieki za pomoc
Pozdrawiam Grzegorz
Nie pepi, nie to samo, bo na jednej stacji ktos ma faktycznie to co jest z cysterny lane do zbiorników a ktos inny ma to co zalała cysterna + masa własnych ciekawych dodatkow
Dzieki Krzychu za screeny. Dalbym se lape uciac ze ten czujnik z tylu jest od zegarow. W każdym Vagu jaki do tej pory robilem to wlasnie czujnik niebieski byl od ecu a zielony/zolty od zegarow. Widac tutaj jest odwrotnie
Dzieki Krzychu za screeny. Dalbym se lape uciac ze ten czujnik z tylu jest od zegarow. W każdym Vagu jaki do tej pory robilem to wlasnie czujnik niebieski byl od ecu a zielony/zolty od zegarow. Widac tutaj jest odwrotnie
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
U mnie ,raczej nie bylo problemu zatankowanego jakiegos szlamu. Prédzej w jakim czasie to paliwo sié wymienialo. Pierwsze klopoty okolo pól roku temu siè pojawily, mialem polowe zbiornika. Dolalem do pelna. Przyszlo lato ,duzo mniej pb ubywalo ,tankowania nie czesto. Paliwo sie starzalo. U mnie pompa caly czas pracuje ,miédli to paliwo,przez listwy (,które sà goràce) proces starzenia na pewno jest przyspieszony Majàc pelny zbiornik I tylko dolewajàc ,pb siè nie wymienia,przez co mialem takie klopoty.
Dla mnie to przestroga , zbyt malo jazdy na.samym paliwie I czéste dolewanie malych ilosci.
Sorki za znaki z tel pisze
Pozdr Grzegorz
Ps. Tanio sprzedam 50l paliwa hehe
Dla mnie to przestroga , zbyt malo jazdy na.samym paliwie I czéste dolewanie malych ilosci.
Sorki za znaki z tel pisze
Pozdr Grzegorz
Ps. Tanio sprzedam 50l paliwa hehe