[D3 FL ALL ] Radar distronic
Jesteś pewie na 100 procent??? bo ja ręki sobie uciąć nie dam,ale można pobawić się w VCDS aby ustawić kodowanie na sam tempomat bez disronika, ja mam u siebie tempomat,jak doposażałem w zegary od S8 z ACC i Lane assist to wyrzucało mi błąd na zagarach odnośnie ACC ,ale udało się wyłączyć ten komunikat.Damias pisze:Jak się ma ACC to nie da się ustawić "zwykłego" tempomatu.
No tak, jeśli się tempomat nie różnią od siebie to się przekoduje. Ale bez kabla i kodowania to nie da się włączyć tempomat z niesprawny radarem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Piszę o tym, że można tempomat przekodowac na taki bez radaru i o ile nie ma różnic w sterownikach to powinno działać z niesprawnym radarem.
Jeśli zakodowany jest aktywny tempomat to nie uruchomisz go jeśli radar jest niesprawny, nawet jako zwykły tempomat bo funkcji distronic'a nie można wyłączyć w żadnych opcjach i zawsze mierzy odległość.
Jeśli zakodowany jest aktywny tempomat to nie uruchomisz go jeśli radar jest niesprawny, nawet jako zwykły tempomat bo funkcji distronic'a nie można wyłączyć w żadnych opcjach i zawsze mierzy odległość.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
ACC to jeden układ, którego elementem jest tzw. radar i jeżeli on jest niesprawny [a jest niesprawny jak wiązka odbita pada pod kątem, który jest poza zakresem dopuszczalnym (– 0,8° do + 0,8°) i wtedy należy wykonać kalibrację na tzw. lustrach regulując położenie radaru dwoma śrubami (jedna odpowiedzialna za pozycję wertykalną a druga horyzontalną)] to cały układ nie działa.
Proponujesz wykodowanie ACC i zakodowanie zwykłego tempomatu. A co manetką tempomatu? A co zakodujesz w module kierownicy? W ACC jest inna manetka...
Proponujesz wykodowanie ACC i zakodowanie zwykłego tempomatu. A co manetką tempomatu? A co zakodujesz w module kierownicy? W ACC jest inna manetka...
No tak napisałem ze można spróbować przekodować jeśli podzespoły się nie różnią. Ale tego juz nie potrafię stwierdzić. Manetki jest inna ale nie całkowicie. Jest rozbudowana o dodatkowy przycisk. Wydaje mi się ze mogłoby zadziałać na zasadzie wykodowania tej funkcji. Nie mam pewności co do tego i nie wiem czy zadziała na pewno. Wiem na pewno ze zakodowany distronic nie zadziała bez radaru jak zwykły tempomat
Inna manetka, FIS duży wymagany. Ale na duzym fisie zwykły tempomat tez działa.
Inna manetka, FIS duży wymagany. Ale na duzym fisie zwykły tempomat tez działa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
niestety ale nie wiesz o czym piszesz a piszesz by pisać.....nie wiem jaki to ma sens - chyba tylko podkręcanie licznika postówNo tak napisałem ze można spróbować przekodować jeśli podzespoły się nie różnią.
ponieważ licznik z dużym FIS jest w wersji pod ACC i pod zwykły tympomat - duży FIS nie oznacza, że jest ACCdrago_o pisze:FIS duży wymagany. Ale na duzym fisie zwykły tempomat tez działa.
Hehe .. licznik postów to akurat mnie lata xD jutro spróbuję zakodować zwykły tempomat. Po prostu się przekonam czy się da.
Jak cytujesz to nie baw się w naszych polityków. Dalej było napisane ze nie wiem czy są takie same podzespoły. Jeśli są takie same +radar + manetka to czemu nie spróbować... takie było pytanie czy da się uruchomić tempomat bez pomiaru odległości. Odpowiedź była nie. Następne było czy mozna go zakodowane jako zwykły i myślę że można spróbować jeśli ktoś chce. Chyba jasno i klarownie napisałem ze nie wiadomo czy to zadziała. Nie wiem czemu szukasz w tym problemu.
Jak cytujesz to nie baw się w naszych polityków. Dalej było napisane ze nie wiem czy są takie same podzespoły. Jeśli są takie same +radar + manetka to czemu nie spróbować... takie było pytanie czy da się uruchomić tempomat bez pomiaru odległości. Odpowiedź była nie. Następne było czy mozna go zakodowane jako zwykły i myślę że można spróbować jeśli ktoś chce. Chyba jasno i klarownie napisałem ze nie wiadomo czy to zadziała. Nie wiem czemu szukasz w tym problemu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
drago_o, A jaki sens było cytowanie reszty? O jakich takich samych podzespołach piszesz? o manetce która jest inna przy zwykłym tempomacie? o radarze którego w zwykłym nie ma? o module kiery? gateway? Oświeć mnie na czym polega "mozna go zakodowane jako zwykły". Opisz całą procedurę co gdzie i jak konkretnie a nie takie hasła "zakodowanie jak zwykły" bo sory ale mam odczucie, że nie masz zupełnie pojęcia w jaki sposób działa ACC i jakie są "elementy" z których ten system jest zbudowany.
Nie szukam problemu tylko nie lubię pitolenia w tym stylu, gdzie kolejny user jordan233 dolewa kolejnego pitolenia "mi się wydaje, że przekodować się da".
jordan233 co się da przekodować? konkretnie proszę pisać jaki masz pomysł.... chyba, że Ty przekodujesz "tempomat na zwykły" to bez komentarza.
To jest dział techniczny więc Panowie piszcie konkrety a nie prowadzicie dyskusje z której nic nie wynika.
Nie szukam problemu tylko nie lubię pitolenia w tym stylu, gdzie kolejny user jordan233 dolewa kolejnego pitolenia "mi się wydaje, że przekodować się da".
jordan233 co się da przekodować? konkretnie proszę pisać jaki masz pomysł.... chyba, że Ty przekodujesz "tempomat na zwykły" to bez komentarza.
To jest dział techniczny więc Panowie piszcie konkrety a nie prowadzicie dyskusje z której nic nie wynika.
jordan233 co się da przekodować? konkretnie proszę pisać jaki masz pomysł.... chyba, że Ty przekodujesz "tempomat na zwykły" to bez komentarza.
To jest dział techniczny więc Panowie piszcie konkrety a nie prowadzicie dyskusje z której nic nie wynika.
panton Co ty się tak gorączkujesz. EASY!!!
Zapytałem kolegi Damiasa czy jest pewien w 100 procentach :
"Jak się ma ACC to nie da się ustawić "zwykłego" tempomatu."
Mimo że nie mam ACC - jeszcze!!!! to w ustawieniach sterownika kiery można zobaczyć czy da się wyłączyć ACC zmianą na CCS
W zegarach z dużym FISEM można wyłączyć ACC - sprawdzone!
W getweyu wejść w długie kodowanie i wyłączyć ACC
To są najprosztsze sposoby na to aby spróbować przekodować na zwykly tempomat mimo manetki pod ACC i radaru.
Najważniejszy jest VCDS i tam można się pobawić.
Jak będę doposażał to będę wiedział na 100 procent czy się da czy nie,puki co niema jednoznacznej odpowiedzi!
Forum jest po to aby wyrazić swoje opinie,POPITOLIĆ a nie tylko dać instrukcję od A do Z.... mimo tego że to DZIAŁ TECHNICZNY.
Ooo już zaczynasz pisać z sensem - bardzo mnie to cieszy bo dział techniczny to nie dział "Na każdy temat".
Wracając do tematu to zapomniałeś o silniku. W module kierownicy masz możliwość zakodowania manetki pod tempomat zwykły jak i manetki pod ACC.
Mając ACC (a więc manetkę pod ACC) łączysz się z 16 [moduł kiery] ---> 0xxxx?x: przekodowujesz z
5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)
na
4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)
i zapisujesz...tylko jaki jest tego efekt? czy przypadkiem sterownik nie zacznie sypać błędem 01044 - Control Module Incorrectly Coded?
A jak są błędy w sterowniku to będzie pracował poprawnie / systemy z nim powiązane będą działać OK?
Dodano:
Wracając do tematu to zapomniałeś o silniku. W module kierownicy masz możliwość zakodowania manetki pod tempomat zwykły jak i manetki pod ACC.
Mając ACC (a więc manetkę pod ACC) łączysz się z 16 [moduł kiery] ---> 0xxxx?x: przekodowujesz z
5 = with Board Computer and Adaptive Cruise Control (ACC)
na
4 = with Board Computer and Cruise Control System (CCS)
i zapisujesz...tylko jaki jest tego efekt? czy przypadkiem sterownik nie zacznie sypać błędem 01044 - Control Module Incorrectly Coded?
A jak są błędy w sterowniku to będzie pracował poprawnie / systemy z nim powiązane będą działać OK?
Dodano:
wymieniasz manetkę....kodowanie i się dajordan233 pisze:Zapytałem kolegi Damiasa czy jest pewien w 100 procentach :
"Jak się ma ACC to nie da się ustawić "zwykłego" tempomatu."
kodowanie (możliwości/opcje) to jedno a jaki masz moduł kiery i czy on obsługuje ACC to zupełnie co innegojordan233 pisze: Mimo że nie mam ACC - jeszcze!!!! to w ustawieniach sterownika kiery można zobaczyć czy da się wyłączyć ACC zmianą na CCS
Ostatnio zmieniony 21 paź 2015, 23:58 przez panton, łącznie zmieniany 1 raz.
Może poprostu panton nie czyta ze zrozumieniem. Bo dla niego nie ma różnicy.
Wiec napisze prostymi zdaniami
Nie wiem na ile się różni acc od zwykłego (poza manetka i radarem).
Trzeba spróbować zakodować i dowiemy się czy zadziała.
Tyle w temacie juz się nie odzywam bo szkoda się klucil o głupotę
Wiec napisze prostymi zdaniami
Nie wiem na ile się różni acc od zwykłego (poza manetka i radarem).
Trzeba spróbować zakodować i dowiemy się czy zadziała.
Tyle w temacie juz się nie odzywam bo szkoda się klucil o głupotę
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG