[D3 04 3.7MPI/LPG ] Coś stuka w lewym kole
[D3 04 3.7MPI/LPG ] Coś stuka w lewym kole
Witam
Problem jest następujący: od czwartku coś mi tłucze w lewym przednim kole na dołkach i nierównościach, jest to całkiem nieźle słyszalne Dźwięk dokładnie taki jak by coś się tam wybiło i nie było żadnego tłumienia. Byłem na sprawdzeniu zawieszenia ale nie wyszło nic złego, ogólnie powiedzieli, że wielowahacz ciężko sprawdzić pod kątem luzów czy coś...
Samochodu nie ściąga w czasie jazdy ani nic, kierownica nie trzęsie... jedzie się normalnie.
Macie jakieś pomysły Panowie gdzie szukać przyczyny ?
Problem jest następujący: od czwartku coś mi tłucze w lewym przednim kole na dołkach i nierównościach, jest to całkiem nieźle słyszalne Dźwięk dokładnie taki jak by coś się tam wybiło i nie było żadnego tłumienia. Byłem na sprawdzeniu zawieszenia ale nie wyszło nic złego, ogólnie powiedzieli, że wielowahacz ciężko sprawdzić pod kątem luzów czy coś...
Samochodu nie ściąga w czasie jazdy ani nic, kierownica nie trzęsie... jedzie się normalnie.
Macie jakieś pomysły Panowie gdzie szukać przyczyny ?
Hej, moze to byc problem z wybitym elementem zawieszenia.
U mnie bylo tqkie gluche lupniecie, do wymiany wachacz gora przod i gora tyl , po wymianie cisza, na szarpakach ciezko stwierdzic bo zawias jest napiety, najprosciej podniesc auto do gory i poruszac rekami kolem gora dol tak jak by sie chcialo je zdjac, jak bedzie chodzilo to brdziesz juz mial jakis poglad na sytuacje.
U mnie bylo tqkie gluche lupniecie, do wymiany wachacz gora przod i gora tyl , po wymianie cisza, na szarpakach ciezko stwierdzic bo zawias jest napiety, najprosciej podniesc auto do gory i poruszac rekami kolem gora dol tak jak by sie chcialo je zdjac, jak bedzie chodzilo to brdziesz juz mial jakis poglad na sytuacje.
lekki luz potrafi tam nieźle zastukać... u mnie też było głuche stukanie na lekkich nierównościach, na stp nic nie znaleźli, tak samo gatka, że ciężko znaleźć w audi źródło stukania. Skończyło się na wymianie wszystkich wahaczy, końcówek i drążków i nie ten samochód no i portfel już nie urywa kieszeni w spodniach bo taki lekki <jezyk>
Mam pytanie, a czy poduchy silnika jak sa wywalone to moga powodowac jakies stuki? Bo generalnie cos mi sie tluklo w zawieszeniu z przodu, oddalem auto do warsztatu zeby wyminieli co trzeba, wymienili mi gorne wahacze plus jakies tam gumy czy tuleje, nie znam sie;) odebralem auto wszystko niby ok stuki ucichly ale nie do konca bo czasami na wiekszej nierownosci cos stuknie nie wiem czy jestem przeczulony bo tez zmienilem odrazu zimowe 18 na 20 letnie i to przez to ale wydaje mi sie cos czasem stuknie bylem tez na przegladzie wszystko zanim pojade z rekalamacja wolalem zapytac zeby moze ich nakierowac co to moze byc, dodam ze oddawalwm auto juz do tego warsztatu i zawsze bylo ok wszystko zrobione
Witam
Poduszka silnika chyba nie stuka ( ale glowy sobie nie dam obciac)
Zazwyczaj zawieszenia a jest tam pare elementow ktore moga wydawac takie odglosy.
Lozyko czasem daje akustycznie znac o sobie ale to raczej trzeszczy.
Przekladnia kierownicza plus koncowki drazkow.
I jak koledzy na forum pisali czasem zostawiony klucz pod maska stuka ( to juz w formia zartu)
Wiec najlepiej podejsc do sprawy pragmatycznie i przez metode eliminacji dojsc do zrodla dzwieku.
[ Dodano: 2017-03-21, 16:03 ]
Jezeli wymienili gorne wahacze i dzwiek ucichl to moze jeszcze warto sprawdzic stan gum stabilizatora i jego lacznikow.
Poniewaz obraz mowi wiecej niz 1000 slow zalaczam kolorowy obrazek.
Poduszka silnika chyba nie stuka ( ale glowy sobie nie dam obciac)
Zazwyczaj zawieszenia a jest tam pare elementow ktore moga wydawac takie odglosy.
Lozyko czasem daje akustycznie znac o sobie ale to raczej trzeszczy.
Przekladnia kierownicza plus koncowki drazkow.
I jak koledzy na forum pisali czasem zostawiony klucz pod maska stuka ( to juz w formia zartu)
Wiec najlepiej podejsc do sprawy pragmatycznie i przez metode eliminacji dojsc do zrodla dzwieku.
[ Dodano: 2017-03-21, 16:03 ]
Jezeli wymienili gorne wahacze i dzwiek ucichl to moze jeszcze warto sprawdzic stan gum stabilizatora i jego lacznikow.
Poniewaz obraz mowi wiecej niz 1000 slow zalaczam kolorowy obrazek.
pozdrawiam
Michal
Michal
Jedziesz na porządna stację diagnostyczną i przechodzisz ścieżkę na zwieszenie. Sprawdzasz dolne wahacze oraz łączniki stabilizatora wraz z gumami. Trzeba też sprawdzić czy wszystko jest wymienione z tych elementów o których mowa bo dzisiaj można zapłacić za nic tym bardziej jak sam powiedziałeś że się nie znasz.
Poduszki pod silnikiem to na biegu jałowym byś czuł że auto się trzęsie (karoseria)
Amortyzatory z miechami też raczej odpadają jak zawieszenie jest oczywiście do pompowane i nie pali się żadna kontrolka od pneumatyki.
Jakiej firmy Ci założyli te elementy zawieszenia??
Poduszki pod silnikiem to na biegu jałowym byś czuł że auto się trzęsie (karoseria)
Amortyzatory z miechami też raczej odpadają jak zawieszenie jest oczywiście do pompowane i nie pali się żadna kontrolka od pneumatyki.
Jakiej firmy Ci założyli te elementy zawieszenia??
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
mmalinas pisze:A mi sie wydaje ze koledze w lewym nadkolu to kompresor luźno zawieszony puka
Bo on wisi na gumkach i sprężynach i ma luz do góry wiec możne przy najeździe na większy krawężnik mu puknie
Na stacji diagnostycznej takie coś wyjdzie. Niech jedzie sprawdzić bo tak możemy sobie gdybać tym bardziej że robi to za darmo...
A wiec tak Panowie, na stacji bylem dzisiaj szarpali go na wszyztkie strony i nic nie wyszlo nic nie slychac, kontrolki na desce od zawiechy sie nie pali, pompuje normalnie, troche sie przysluchalem podczas jazdy i to nie jest stukanie jak bylo przed wymiana, bylo eweidentne, tylko takie wlasnie odglos jakby cos zadrzalo i to nie jest non stop, nie na wszystkich wertepach, ale jestem przeczulony:) napewno nie stukniecie ciezko mi opisac, dzieki za pomoc chlopaki jutro pojade z reklamacja wzieli kase niech, robia do skutku. Pozdrawiam
- Michall2107
- Forum Audi A8
- Posty: 139
- Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
- Lokalizacja: Podlasie