[D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu
Dla potomnych by lepiej zrozumieć podział układu napędowego ze względu na medium smarujące:
4HP24A
5HP24A
Edit:
A w 5HP24A dodany jest taki podwójny uszczelniacz między torsen a część skrzyni rozdzielczej na przód:
Oczywiście obudowa torsena, sposób segmentacji jest całkowicie inny między 4HP i 5HP.
Mówimy tu tylko o różnicy w smarowaniu.
4HP24A
5HP24A
Edit:
A w 5HP24A dodany jest taki podwójny uszczelniacz między torsen a część skrzyni rozdzielczej na przód:
Oczywiście obudowa torsena, sposób segmentacji jest całkowicie inny między 4HP i 5HP.
Mówimy tu tylko o różnicy w smarowaniu.
Podepnę się pod temat aby nie otwierać nowej dyskusji
Nabyłem A8 D2 skrzynia FBE z wyciekiem z okolicy torstena - w pełni świadomie
Skrzynia pracuje OK
Zaczynam to ogarniać
Na początek sprawdzam poziom oleju w mechaniźmie różnicowym (bezpośrednio za skrzynią) i ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu korka (z boku) chlusnęło mi olejem
Widać że coś przy skrzyni robione było
Czy miał ktoś przypadek, że simering pomiędzy skrzynią zdawczą a torsten padł i olej ze skrzyni poszedł do tyłu?
Czy jest możliwość wlania tam oleju ponad miarę - zanim zakręciłem korek wylało się z 700ml?
Nabyłem A8 D2 skrzynia FBE z wyciekiem z okolicy torstena - w pełni świadomie
Skrzynia pracuje OK
Zaczynam to ogarniać
Na początek sprawdzam poziom oleju w mechaniźmie różnicowym (bezpośrednio za skrzynią) i ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu korka (z boku) chlusnęło mi olejem
Widać że coś przy skrzyni robione było
Czy miał ktoś przypadek, że simering pomiędzy skrzynią zdawczą a torsten padł i olej ze skrzyni poszedł do tyłu?
Czy jest możliwość wlania tam oleju ponad miarę - zanim zakręciłem korek wylało się z 700ml?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Czyli , w 4hp24a jest osobny olej w mechanizmie różnicowym ?? Bo kiedyś miałem wyciek na torsenie simering wymieniłem ale oleju nie dolałem do różnicowego a po czasie mechanizm różnicowy zaczął szarpać przy lekkim dodaniu gazu .
A i jeszcze jedno ja do 4Hp24A zalałem olej atf71141 a tu widzę że jest przeznaczony do 5hp??
A i jeszcze jedno ja do 4Hp24A zalałem olej atf71141 a tu widzę że jest przeznaczony do 5hp??
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 11:11 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 1 raz.
Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.
4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów
5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy
Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz...
4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów
5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy
Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz...
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
chicken20091986, kiedyś się tym interesowałem i wyszło, że atf71141 spełnia wszystkie normy oleju przewidziane dla skrzyni 4hp. Też na nim latam od roku i skrzynia działa ok.
Ponadto w Etce jest ten sam numer oleju dla 4hp i 5hp, więc bym się nie stresował na Twoim miejscu
Ponadto w Etce jest ten sam numer oleju dla 4hp i 5hp, więc bym się nie stresował na Twoim miejscu
Four rings to rule them all
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
KOlego grfan wolał bym jeździć na dedykowanym oleju
Koledzy a ten olej będzie dobry do skrzyni 4hp24a http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-
automatycznej-dexron-iii-mannol-4l-i4458602612.html
Czy może ten http://allegro.pl/olej-mobil-atf-lt7114 ... 84950.html
Koledzy a ten olej będzie dobry do skrzyni 4hp24a http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-
automatycznej-dexron-iii-mannol-4l-i4458602612.html
Czy może ten http://allegro.pl/olej-mobil-atf-lt7114 ... 84950.html
Wszystko poskładałem zalałemmarekp750 pisze:Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.
4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów
5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy
Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz...
i cieknie mi z otworu bocznego (chyba chodzi o ten inspekcyjny) po lewej stronie obudowy skrzyni rozdzielczej ( po stronie kierowcy)
Zauważyłem że otwór ten prowadzi to środka simeringu dużego w obdowie
Ktoś go przedemną zatkał sylikonem
Udrożniłem go i cieknie ;(
Dodam że wymieniłem oba symeringi wewnątrz (w obudowie i wewnątrz wałka przenoszącego z powrotem napęd na przód.
Macie koledzy jakieś pomysły (poza zatkaniem tego otworu)?
Niestety tylko i wylacznie wymiana uszczelniacza z zachowaniem rygoru stanu bierzni walka oraz poprawnosci montazu uszczelniacza
Uszczelniacz ma nr ZF 0734319604, pytac np w midparts,samko etc.
Da sie go wymienic bez demontazu skrzyni.Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania
<niewiem>
Uszczelniacz ma nr ZF 0734319604, pytac np w midparts,samko etc.
Da sie go wymienic bez demontazu skrzyni.Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania
<niewiem>
Jak to co?..... jazda po niemieckiej autostradzie na odcinku drogi objętym znakiem B-42SenatorS8 pisze:Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania <niewiem>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam
Kupiłem A8 przed tygodniem. I wczoraj podczas zmiany oleju w silniku okazało się że mam wyciek z tylnej części skrzyni-torsena.
Poczytałem trochę w tematach i wychodzi na to że będę musiał wymienić simering. Znalazłem w internecie tylko nie wiem który to jest. Prosił bym o poradę kogoś kto się w tym orientuje czy jest to któryś z podanych poniżej linków:
http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP1 ... 19420/3180
http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP1 ... x52x7/4196
Zdjęcie mojego wycieku.
Kupiłem A8 przed tygodniem. I wczoraj podczas zmiany oleju w silniku okazało się że mam wyciek z tylnej części skrzyni-torsena.
Poczytałem trochę w tematach i wychodzi na to że będę musiał wymienić simering. Znalazłem w internecie tylko nie wiem który to jest. Prosił bym o poradę kogoś kto się w tym orientuje czy jest to któryś z podanych poniżej linków:
http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP1 ... 19420/3180
http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP1 ... x52x7/4196
Zdjęcie mojego wycieku.
Wynika ze ten pierwszy za 79 zl.
Jesli cieknie z wyjscia walu tzn uszczelnienie torsena to nie ma sensu wydawac 80 plus przesylka a udac sie do sklepu z uszczelniaczami badz lepszego motoryzacyjnego i zakupic samochodowy (czyli nie gumowy) uszczelniacz lewy badz obustronny o wymiarach 57x73 gr pewnie kolo 8mm i bedzie OK za kwote rzedu moze 30 zl
Jesli cieknie z wyjscia walu tzn uszczelnienie torsena to nie ma sensu wydawac 80 plus przesylka a udac sie do sklepu z uszczelniaczami badz lepszego motoryzacyjnego i zakupic samochodowy (czyli nie gumowy) uszczelniacz lewy badz obustronny o wymiarach 57x73 gr pewnie kolo 8mm i bedzie OK za kwote rzedu moze 30 zl