części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu

Awatar użytkownika
lubelak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 cze 2010, 14:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lubelak » 05 gru 2012, 21:46

Już jestem po dolewce oleju. Weszło jakieś 780 mililitrów, więc parę km zrobiłem z prawie suchym mechanizmem... Nie trzeba zrzucać kata żeby odkręcić korek.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 gru 2012, 07:01

Dla potomnych by lepiej zrozumieć podział układu napędowego ze względu na medium smarujące:

4HP24A
Obrazek


5HP24A
Obrazek

Edit:
A w 5HP24A dodany jest taki podwójny uszczelniacz między torsen a część skrzyni rozdzielczej na przód:

Obrazek

Oczywiście obudowa torsena, sposób segmentacji jest całkowicie inny między 4HP i 5HP.
Mówimy tu tylko o różnicy w smarowaniu.

Gość

Post autor: Gość » 06 gru 2012, 12:41

No to już wszystko jaśnie i pieknie pokazane :)

Awatar użytkownika
lubelak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 cze 2010, 14:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lubelak » 07 gru 2012, 13:07

ja to proponuje podkleić bo uszczelniacz to częsty problem w naszych audi

grzesdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: grzesdz1 » 17 sie 2014, 09:21

Podepnę się pod temat aby nie otwierać nowej dyskusji
Nabyłem A8 D2 skrzynia FBE z wyciekiem z okolicy torstena - w pełni świadomie
Skrzynia pracuje OK

Zaczynam to ogarniać
Na początek sprawdzam poziom oleju w mechaniźmie różnicowym (bezpośrednio za skrzynią) i ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu korka (z boku) chlusnęło mi olejem
Widać że coś przy skrzyni robione było
Czy miał ktoś przypadek, że simering pomiędzy skrzynią zdawczą a torsten padł i olej ze skrzyni poszedł do tyłu?
Czy jest możliwość wlania tam oleju ponad miarę - zanim zakręciłem korek wylało się z 700ml?

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 17 sie 2014, 10:49

Czyli , w 4hp24a jest osobny olej w mechanizmie różnicowym ?? Bo kiedyś miałem wyciek na torsenie simering wymieniłem ale oleju nie dolałem do różnicowego a po czasie mechanizm różnicowy zaczął szarpać przy lekkim dodaniu gazu .
A i jeszcze jedno ja do 4Hp24A zalałem olej atf71141 a tu widzę że jest przeznaczony do 5hp??
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 11:11 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 sie 2014, 11:09

Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.

4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów

5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy

Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz...

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 17 sie 2014, 11:22

Ok już rozumiem , teraz muszę sprawdzić olej w przednim dyfrze . No i chyba na złym oleju latam w skrzyni bo mam zalany ten co powinien być w 5hp.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 sie 2014, 12:20

chicken20091986, kiedyś się tym interesowałem i wyszło, że atf71141 spełnia wszystkie normy oleju przewidziane dla skrzyni 4hp. Też na nim latam od roku i skrzynia działa ok.
Ponadto w Etce jest ten sam numer oleju dla 4hp i 5hp, więc bym się nie stresował na Twoim miejscu ;)
Four rings to rule them all

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 20 sie 2014, 19:23

KOlego grfan wolał bym jeździć na dedykowanym oleju :)
Koledzy a ten olej będzie dobry do skrzyni 4hp24a http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-
automatycznej-dexron-iii-mannol-4l-i4458602612.html
Czy może ten http://allegro.pl/olej-mobil-atf-lt7114 ... 84950.html

grzesdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: grzesdz1 » 26 sie 2014, 22:39

marekp750 pisze:Każdy typ skrzyni biegów w Audi A8 ma olej przekładniowy w przednim dyfrze. Korek do nalewania i sprawdzania stanu.

4HP24a - nie ma oleju przekładniowego w centralnym dyferencjale, ma olej ze skrzyni biegów

5HP24a - ma olej przekładniowy w dyfrze centralnym, ma korek do wlewu (sprawdzania stanu oleju) oraz korek spustowy

Jeżeli z dyfra centralnego leci za dużo oleju z korka wlewu to coś jest nie tak
z uszczelniaczem między olejem skrzyni a dyfra. Ale 5hp24 ma otwór inspekcyjny
w obudowie, jak jest tam przeciek to leci olej na zewnątrz...
Wszystko poskładałem zalałem
i cieknie mi z otworu bocznego (chyba chodzi o ten inspekcyjny) po lewej stronie obudowy skrzyni rozdzielczej ( po stronie kierowcy)
Zauważyłem że otwór ten prowadzi to środka simeringu dużego w obdowie
Ktoś go przedemną zatkał sylikonem
Udrożniłem go i cieknie ;(
Dodam że wymieniłem oba symeringi wewnątrz (w obudowie i wewnątrz wałka przenoszącego z powrotem napęd na przód.
Macie koledzy jakieś pomysły (poza zatkaniem tego otworu)?

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 27 sie 2014, 08:06

Niestety tylko i wylacznie wymiana uszczelniacza z zachowaniem rygoru stanu bierzni walka oraz poprawnosci montazu uszczelniacza
Uszczelniacz ma nr ZF 0734319604, pytac np w midparts,samko etc.
Da sie go wymienic bez demontazu skrzyni.Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania
<niewiem>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 sie 2014, 09:50

SenatorS8 pisze:Bedzie przy tym sporo przeklinania,no ale co w tym aucie nie wymaga przeklinania <niewiem>
Jak to co?..... jazda po niemieckiej autostradzie na odcinku drogi objętym znakiem B-42 :D :D
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
vanos2012
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 19 lis 2015, 16:51
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: vanos2012 » 19 lis 2015, 17:36

Witam
Kupiłem A8 przed tygodniem. I wczoraj podczas zmiany oleju w silniku okazało się że mam wyciek z tylnej części skrzyni-torsena.
Poczytałem trochę w tematach i wychodzi na to że będę musiał wymienić simering. Znalazłem w internecie tylko nie wiem który to jest. Prosił bym o poradę kogoś kto się w tym orientuje czy jest to któryś z podanych poniżej linków:

http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP1 ... 19420/3180

http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP1 ... x52x7/4196

Zdjęcie mojego wycieku.


Obrazek

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 19 lis 2015, 18:02

Wynika ze ten pierwszy za 79 zl.

Jesli cieknie z wyjscia walu tzn uszczelnienie torsena to nie ma sensu wydawac 80 plus przesylka a udac sie do sklepu z uszczelniaczami badz lepszego motoryzacyjnego i zakupic samochodowy (czyli nie gumowy) uszczelniacz lewy badz obustronny o wymiarach 57x73 gr pewnie kolo 8mm i bedzie OK za kwote rzedu moze 30 zl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl