[D3 03 4.2MPI ] Zawieszenie aktywne i głośna praca kompres
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 cze 2010, 08:44
- Lokalizacja: Zabierzów
[D3 03 4.2MPI ] Zawieszenie aktywne i głośna praca kompres
Witam. W momencie jak zapalę auto to słychać głośną pracę kompresora, po jakimś czasie ustaje(pewnie będzie do wymiany jak wyczytałem na forum). W momencie gdy chcę podnieść samochód to zapala się, żólta kontrolka ze strzałkami w górę i w dół, ale samochód się nie podnosi. Jak zgaszę i zapalę ponownie to świeci się cały czas tylko zielona kontrolka ze strzałką w dół. Moje pytanie jest takie czy ona ma się cały czas świecić. Ewentualne błędy w sterowniku sprawdzę później.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2015, 09:59 przez endrius233, łącznie zmieniany 4 razy.
nie prawda.........pali się cały czas w położeniu dynamictobi pisze:Zielona może zapalić się na krótko raz na jakiś czas
świeci się w położeniu najniższym zielona i żółta w położeniu lift plus serwis / jacking/tobi pisze:Generalnie ma się nic nie świecić.
także nie prawdatobi pisze:Z tego co pamietam jak zielona miga to jest już naprawdę nisko
to to juz dobry kawałek do kabaretu :mrgreen:tobi pisze:Jak miga żółta i zielona można już zachaczyć spodem o jakąś wystającą studzienkę
początek końca kompresoraendrius233 pisze:jak zapalę auto to słychać głośną pracę kompresora
tak jak pisałem wcześniej , jakaś nieszczelność , głośna praca wskazuje na nieszczelność w kompresorku ale nie koniecznie...........przegrzewa się i wyłącza system.endrius233 pisze:gdy chcę podnieść samochód to zapala się, żólta kontrolka ze strzałkami w górę i w dół, ale samochód się nie podnosi
pali sie jak jest wszystko w porządku i w najniższym położeniu dynamic 8-)endrius233 pisze:Moje pytanie jest takie czy ona ma się cały czas świecić.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 12:22
- Lokalizacja: Mława
Witam.
Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć ,co może być przyczyną głośnej pracy kompresora.
Otóż gdy przełączam z poziomu komfortu na wysokie to uruchamia się kompresor i głośno pracuje.
Po dobiciu powietrza wyłącza się i jest ok.
Auto nie opada ,trzyma poziom a i rano po nocy tez jest.
Czekam na podpowiedź.
Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć ,co może być przyczyną głośnej pracy kompresora.
Otóż gdy przełączam z poziomu komfortu na wysokie to uruchamia się kompresor i głośno pracuje.
Po dobiciu powietrza wyłącza się i jest ok.
Auto nie opada ,trzyma poziom a i rano po nocy tez jest.
Czekam na podpowiedź.
darkom63
JIMM niestety źle piszesz.
Zielona oznacza opuszczanie się auta na niski poziom. Po zakończeniu poziomowania się auta gaśnie. W trakcie jazdy nic się nie świeci ciągle na dynamic'u. Jeśli u Ciebie nie gaśnie może to oznaczać, że auto nie potrafi się wypoziomować. Należy w pierwszej kolejności sprawdzić błędy.
Żółta oznacza błąd zawieszenia i jak się już zapali to nie zgaśnie dopuki ponownie nie uruchomisz auta(lub z resetuje błąd za pomocą programu diagnostycznego) bo wtedy ten błąd się resetuje do czasu po owego wystąpienia. Z żółtom poziomowania jest dezaktywowane bo oznacza ona bład zawieszenia.
Źółta pali się w trybie podnośnika niezależnie od poziomu na jakim jest auto.
Jeśli ta kontrolka zapala się przy próbie podniesienia to kompresor lub nieszczelność obstawiam.
Zielona oznacza opuszczanie się auta na niski poziom. Po zakończeniu poziomowania się auta gaśnie. W trakcie jazdy nic się nie świeci ciągle na dynamic'u. Jeśli u Ciebie nie gaśnie może to oznaczać, że auto nie potrafi się wypoziomować. Należy w pierwszej kolejności sprawdzić błędy.
Żółta oznacza błąd zawieszenia i jak się już zapali to nie zgaśnie dopuki ponownie nie uruchomisz auta(lub z resetuje błąd za pomocą programu diagnostycznego) bo wtedy ten błąd się resetuje do czasu po owego wystąpienia. Z żółtom poziomowania jest dezaktywowane bo oznacza ona bład zawieszenia.
Źółta pali się w trybie podnośnika niezależnie od poziomu na jakim jest auto.
Jeśli ta kontrolka zapala się przy próbie podniesienia to kompresor lub nieszczelność obstawiam.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
A ja jeszcze doprostuję
Są starsze wersje D3 (w tym moja 2003r.) że po opuszczeniu na DYNAMIC lampka sielona nie gaśnie i CIĄGLE się świeci informując o tym że jest autko nisko - w późniejszych rocznikach/innych wersjach faktycznie lampka gasła
Ciul wie czemu tak jest - i od czego to zależne
Reasumując - jeśli pali się żółta/mruga - coś jest ŹLE, i jeśli mruga zielona - też coś nie gra
Gwarantuję że paląca się zielona lampka w niektórych wersjach jest OK na dynamic. (na forum też widziałem taką informację potwierdzającą powyższe)
Są starsze wersje D3 (w tym moja 2003r.) że po opuszczeniu na DYNAMIC lampka sielona nie gaśnie i CIĄGLE się świeci informując o tym że jest autko nisko - w późniejszych rocznikach/innych wersjach faktycznie lampka gasła
Ciul wie czemu tak jest - i od czego to zależne
Reasumując - jeśli pali się żółta/mruga - coś jest ŹLE, i jeśli mruga zielona - też coś nie gra
Gwarantuję że paląca się zielona lampka w niektórych wersjach jest OK na dynamic. (na forum też widziałem taką informację potwierdzającą powyższe)
Pozdrawiam !!
ja tez mam 2003 i nie świeci mi się nic.ManiekJames pisze:A ja jeszcze doprostuję
Są starsze wersje D3 (w tym moja 2003r.) że po opuszczeniu na DYNAMIC lampka sielona nie gaśnie i CIĄGLE się świeci informując o tym że jest autko nisko - w późniejszych rocznikach/innych wersjach faktycznie lampka gasła
Ciul wie czemu tak jest - i od czego to zależne
Paląca sie ciągle zielona zazwyczaj oznacze, że za parę minut zapali się żółta jeśli zielona nie zgaśnei i wyłączy się poziomowanie z błędem w sterowniku
Tak wygląda to u mnie, a też mam prelifta (JIMM ma 2009 a tak napisał jak Ty). Z ETKA wynika, że nie było innych wersji tego sterownika wcześniej ani później. W sumie jest możliwość, że zmienili tylko wersję oprogramowania(jak w licznikach). Musze jeszcze poszukać info po necie ;P
Ale u kolegi jak widac jest tak jak u mnie. Zielona nie gaśnie; zapala się żółta; jest dupa i poziomowanie się dezaktywuje. Ewidentny błąd.
Auto trzeba w pierwszej kolejności zabrać na komputer i przeczytać o co chodzi i co go boli.
Tak wygląda to u mnie, a też mam prelifta (JIMM ma 2009 a tak napisał jak Ty). Z ETKA wynika, że nie było innych wersji tego sterownika wcześniej ani później. W sumie jest możliwość, że zmienili tylko wersję oprogramowania(jak w licznikach). Musze jeszcze poszukać info po necie ;P
Ale u kolegi jak widac jest tak jak u mnie. Zielona nie gaśnie; zapala się żółta; jest dupa i poziomowanie się dezaktywuje. Ewidentny błąd.
Auto trzeba w pierwszej kolejności zabrać na komputer i przeczytać o co chodzi i co go boli.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 12:22
- Lokalizacja: Mława
Witam
U mnie nic się nie świeci. Zielona jest tylko przy zapalaniu auta i zaraz gaśnie.
Auto raz się poziomuje raz nie .... cała ta sytuacja zaczęła się po odłączeniu sterownika od MMI .Sprawdzałem co kradnie mi prąd. Mam spolszczone meni i podobno to ma wpływ. Jeździłem ponad tydzień na odłączonym sterowniku i wszystko było ok.Mogłem zamykać auto i otwierać z pilota i nic się nie działo.Jak podłączyłem sterownik to prąd po zamknięciu auta znika .Auta po jakimś czasie nie dało się otworzyć tylko z kluczyka.
Kompresor głośno pracuje tylko jak się uruchamia.
Najlepiej to słychać jak zmieniam z komfortu na wysokie.
Nie wiem co już można zrobić by zakończyły się problemy z znikającym prądem.Zdażą się też tak ,że jak rano przekręcam kluczyk to trzeba poczekać od 1 do 3 sek az zacznie kręcić a nawet muszę cofnąć stacyjkę i tą czynność ponowić nawet do trzech razy.
U mnie nic się nie świeci. Zielona jest tylko przy zapalaniu auta i zaraz gaśnie.
Auto raz się poziomuje raz nie .... cała ta sytuacja zaczęła się po odłączeniu sterownika od MMI .Sprawdzałem co kradnie mi prąd. Mam spolszczone meni i podobno to ma wpływ. Jeździłem ponad tydzień na odłączonym sterowniku i wszystko było ok.Mogłem zamykać auto i otwierać z pilota i nic się nie działo.Jak podłączyłem sterownik to prąd po zamknięciu auta znika .Auta po jakimś czasie nie dało się otworzyć tylko z kluczyka.
Kompresor głośno pracuje tylko jak się uruchamia.
Najlepiej to słychać jak zmieniam z komfortu na wysokie.
Nie wiem co już można zrobić by zakończyły się problemy z znikającym prądem.Zdażą się też tak ,że jak rano przekręcam kluczyk to trzeba poczekać od 1 do 3 sek az zacznie kręcić a nawet muszę cofnąć stacyjkę i tą czynność ponowić nawet do trzech razy.
darkom63
Co do uciekania prądu to czasami pomaga wymiana modułu akumaltora na :Darek Masiak pisze:Witam
U mnie nic się nie świeci. Zielona jest tylko przy zapalaniu auta i zaraz gaśnie.
Auto raz się poziomuje raz nie .... cała ta sytuacja zaczęła się po odłączeniu sterownika od MMI .Sprawdzałem co kradnie mi prąd. Mam spolszczone meni i podobno to ma wpływ. Jeździłem ponad tydzień na odłączonym sterowniku i wszystko było ok.Mogłem zamykać auto i otwierać z pilota i nic się nie działo.Jak podłączyłem sterownik to prąd po zamknięciu auta znika .Auta po jakimś czasie nie dało się otworzyć tylko z kluczyka.
Kompresor głośno pracuje tylko jak się uruchamia.
Najlepiej to słychać jak zmieniam z komfortu na wysokie.
Nie wiem co już można zrobić by zakończyły się problemy z znikającym prądem.Zdażą się też tak ,że jak rano przekręcam kluczyk to trzeba poczekać od 1 do 3 sek az zacznie kręcić a nawet muszę cofnąć stacyjkę i tą czynność ponowić nawet do trzech razy.
4E0915181C (literka C ma znaczenie)
Ja mam spolszczenie u siebie i żadnych przygód nie mam.
Co do kompresora to warto sprawdzić jak on się zachowuje w VCDS,zielona kontolka od zawiechy niekoniecznie w przedlifcie jest cały czas zielona w trybie dynamik,widziałem takie w przedliftach gdzie ta kontrolka również gasła ,od czego to jest zależne??- cholera wie
Według mnie nie masz racji. Mam normalne zawieszeni i przzedlifta a zawieszenie zachowuje się dokładnie według zeszytu zawieszenia pneumatycznego Audi. Nic się nie świeci na poziomie "dynamic", jedynie w trakcie poziomowania...aro51 pisze:Jest gdzieś na forum instrukcja z a8 zawieszenie normalne przed lift w trybie dynamic ma palić się zielona ikonka. Po lifcie i w zawieszeniu typu sport na dynamic nic się nie pali.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Drago_o na 100 procent jest również zielona ikonka która się świeci w "dynamic",napisałem posta powyżej że w przedlifcie były wersje które w trakcie poziomowania miały świecącą zieloną ikonkę gdy przechodziły przykładowo z comfortu na dynamic - w trakcie poziomowania i gasła tuż po poziomowaniu oraz wersje które przchodziły z comfortu na dynamic ze świecącą ikonką i po skończeniu poziomowania również się świeci zieolna ikonka(mam tak u siebie)drago_o pisze:Według mnie nie masz racji. Mam normalne zawieszeni i przzedlifta a zawieszenie zachowuje się dokładnie według zeszytu zawieszenia pneumatycznego Audi. Nic się nie świeci na poziomie "dynamic", jedynie w trakcie poziomowania...aro51 pisze:Jest gdzieś na forum instrukcja z a8 zawieszenie normalne przed lift w trybie dynamic ma palić się zielona ikonka. Po lifcie i w zawieszeniu typu sport na dynamic nic się nie pali.
Gdzię już było opisywane na forum:)
Oj drago_o, powołujesz się na serwisówkę i mówisz, że u ciebie wszystko działa zgodnie z nią i nic się nie świeci....drago_o pisze:Według mnie nie masz racji. Mam normalne zawieszeni i przzedlifta a zawieszenie zachowuje się dokładnie według zeszytu zawieszenia pneumatycznego Audi. Nic się nie świeci na poziomie "dynamic", jedynie w trakcie poziomowania...
Zeszyt 292... cytuję:
"W przypadku podwozia standardowego tryb „dynamiczny“ (niski poziom) jest wskazywany dodatkowo jako informacja dla kierowcy za pomocą lampki kontrolnej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
Krańcowe poziomy niskie i krańcowe poziomy wysokie wskazywane są za pomocą lampki kontrolnej i lampki ostrzegawczej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów."
Przecież jak wół jest napisane, że kontrolka zielona się zapala... przy zawieszeniu standardowym.
Tak było fabrycznie ale nie wszyscy tak mają... dlaczego?
Bo po pierwsze część z użytkowników ma zawieszenie sportowe, tak jak ja, gdzie położenie "dynamic" nie jest sygnalizowane zieloną kontrolką...
a po drugie, tu trochę moim domysłów, zależy to od oprogramowania sterownika.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-