![]() |
![]() |
[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu
[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu
Czesc , mam pytanie jak wymienic termostat w d3 3,7V8 ....czy warto to zrobic samemmu czy jest na tyle duzo zabawy ze lepiej oddac w zaprzyjaznione rece ;-) ? Nie ukrywam ze uwielbiam sam zrobic conieco ale jest to moja pierwsza d3 i nie chcialbym bladzic. Niestety jak temp.spadly to w trasie mam 75st. I strasznie dlugo jak na benzyne sie nagrzewa. Z gory dzieki za pomoc ;-)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-( ....a rozrzad mam za 30.tys do zrobienia .... Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ? Jak na V8 nagrzewa sie dlugo mialem wiele 4.2 i osiagaly temperature w moment .... A ta sie dlugo nagrzewa i na trasie ma 75st. ... Jak wjade do miasta mam te 80/85 a po chwili i ,90.... I zastanawiam sie co zrobic .... Bo rozbiorka przodu to grubsza sprawa ....michalwruszak pisze:Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Normalnie, temperatura powinna w miarę szybko wzrastać i zatrzymać się na 75C gdy auto będzie na postoju. Dokładnie jak u mnie miałem. Termostat za szybko otwierał. Ja mogłem go jeszcze jakoś wytachać (kilka godzinek i z głowy
) i wsadziłem go do szklanki a później przelewałem zagrzaną wodę mierzoną termometrem i przy około 70C(nie mierzyłem aż tak dokładnie) mój otwierał 


Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Co do zasady to nie prawda - termostat nie znajduje się pod pompą wody a oba elementy, termostat i pompę wody, można zdemontować oddzielnie, niezależnie od siebie.radek_d3 pisze:No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-(michalwruszak pisze:Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki...
Fakt jest jednak faktem, że zarówno wymiana samego termostatu jak i samej pompy wody wymaga zdjęcia paska rozrządu, przynajmniej częściowo a to, moim zdaniem, wiąże się z rozebraniem przodu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam, sorry za odkop, ale tak przeglądam te zdjęcia i różnego rodzaju opisy wymiany termostatu w D3 3.7 i zastanawiam się, czy nie dałoby rady jednak wymienić termostatu bez rozpinania rozrządu. Ktoś próbował może i mu się udało?
Pytam czysto teoretycznie, gdyż mam zdjęty front u siebie bo wyjmowałem alternator i zauważyłem lekki wyciek płynu (jeszcze dokładnie nie zdiagnozowałem gdzie) i jeśli to z pod termostatu to może jednak się uda
Pytam czysto teoretycznie, gdyż mam zdjęty front u siebie bo wyjmowałem alternator i zauważyłem lekki wyciek płynu (jeszcze dokładnie nie zdiagnozowałem gdzie) i jeśli to z pod termostatu to może jednak się uda

-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Witam Panowie
Mam rowniez problem z termostatem ( nie otwiera duzego obiegu) Silnik sie grzeje na 105°
i wentylatory wskakuja na 100% mocy , ale bez efektu bo nie ma przeplywu przez duzy obieg.
Jedyne co pomaga zbic temperature to ogrzewanie wewnetrzne na Hi i wowczas temp. G62 spada do 88°C.
Patrzylem na rozrzad i prosze o krotka informacje czy po sciagnieciu oslon u czesciowym sciagniesiu paska rozrzadu ( plawa strona patrzac w kierunku jazdy) da rade sciagnac obudowe termostatu.
Dziekuje z gory za info
Michal
Mam rowniez problem z termostatem ( nie otwiera duzego obiegu) Silnik sie grzeje na 105°
i wentylatory wskakuja na 100% mocy , ale bez efektu bo nie ma przeplywu przez duzy obieg.
Jedyne co pomaga zbic temperature to ogrzewanie wewnetrzne na Hi i wowczas temp. G62 spada do 88°C.
Patrzylem na rozrzad i prosze o krotka informacje czy po sciagnieciu oslon u czesciowym sciagniesiu paska rozrzadu ( plawa strona patrzac w kierunku jazdy) da rade sciagnac obudowe termostatu.
Dziekuje z gory za info
Michal
pozdrawiam
Michal
Michal
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec