Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu

radek_d3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 25 lis 2015, 21:49
Lokalizacja: Gdańsk

[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu

Post autor: radek_d3 » 25 lis 2015, 22:11

Czesc , mam pytanie jak wymienic termostat w d3 3,7V8 ....czy warto to zrobic samemmu czy jest na tyle duzo zabawy ze lepiej oddac w zaprzyjaznione rece ;-) ? Nie ukrywam ze uwielbiam sam zrobic conieco ale jest to moja pierwsza d3 i nie chcialbym bladzic. Niestety jak temp.spadly to w trasie mam 75st. I strasznie dlugo jak na benzyne sie nagrzewa. Z gory dzieki za pomoc ;-)

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 25 lis 2015, 23:05

oczywiście zrób trochę fotek + opisz co i jak.... co by zostało dla potomnych i wzbogaciło forum ;)

radek_d3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 25 lis 2015, 21:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: radek_d3 » 25 lis 2015, 23:10

Ok wielkie dzieki za namiar ;-) jutro dzwonie i mam nadzieje ze na sobote sie uda ustawic ;-) . Foto-story jak najbardziej :-D dzieki Panowie !!!!

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 26 lis 2015, 07:53

Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

radek_d3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 25 lis 2015, 21:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: radek_d3 » 26 lis 2015, 21:15

michalwruszak pisze:Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .
No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-( ....a rozrzad mam za 30.tys do zrobienia .... Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ? Jak na V8 nagrzewa sie dlugo mialem wiele 4.2 i osiagaly temperature w moment .... A ta sie dlugo nagrzewa i na trasie ma 75st. ... Jak wjade do miasta mam te 80/85 a po chwili i ,90.... I zastanawiam sie co zrobic .... Bo rozbiorka przodu to grubsza sprawa ....

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 26 lis 2015, 22:28

radek_d3 pisze:Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ?
Jak odpalisz zimny to zobacz czy wąż do chłodnicy się nagrzewa ;)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 lis 2015, 06:10

Normalnie, temperatura powinna w miarę szybko wzrastać i zatrzymać się na 75C gdy auto będzie na postoju. Dokładnie jak u mnie miałem. Termostat za szybko otwierał. Ja mogłem go jeszcze jakoś wytachać (kilka godzinek i z głowy :P ) i wsadziłem go do szklanki a później przelewałem zagrzaną wodę mierzoną termometrem i przy około 70C(nie mierzyłem aż tak dokładnie) mój otwierał :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 lis 2015, 00:38

radek_d3 pisze:
michalwruszak pisze:Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki...
No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-(
Co do zasady to nie prawda - termostat nie znajduje się pod pompą wody a oba elementy, termostat i pompę wody, można zdemontować oddzielnie, niezależnie od siebie.

Fakt jest jednak faktem, że zarówno wymiana samego termostatu jak i samej pompy wody wymaga zdjęcia paska rozrządu, przynajmniej częściowo a to, moim zdaniem, wiąże się z rozebraniem przodu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 lis 2015, 07:22

Zdjęcie z D3 ale tak samo w 5V D2 wygląda:

Obrazek

Zaznaczenie na żółto sama pompa wody.
Na czerwono rura z obudową termostatu oraz samo gniazdo termostatu.

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 15:36

Witam, sorry za odkop, ale tak przeglądam te zdjęcia i różnego rodzaju opisy wymiany termostatu w D3 3.7 i zastanawiam się, czy nie dałoby rady jednak wymienić termostatu bez rozpinania rozrządu. Ktoś próbował może i mu się udało?
Pytam czysto teoretycznie, gdyż mam zdjęty front u siebie bo wyjmowałem alternator i zauważyłem lekki wyciek płynu (jeszcze dokładnie nie zdiagnozowałem gdzie) i jeśli to z pod termostatu to może jednak się uda :)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 lis 2016, 15:44

Mi się wydaje że częściej pompy wody siadają i poci się z nich . Za każdym razem jak zmieniałem rozrząd to widać było że się pociło .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 07 lis 2016, 15:53

Wymieniłem termostat dwa tygodnie temu w BFM 4.2 , NIE ma opcji bez ściągnięcia paska rozrządu, jak ktoś twierdzi że się da to nie wie co mówi 😀

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 18:31

Sprawdziłem dziś wszystko. Nie widać śladów wycieku ani przy pompie wody, ani przy termostacie... Tak więc ściągać na szczęście nie trzeba :-)

mmalinas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 08 kwie 2016, 14:31
Lokalizacja: Ostrzeszow

Post autor: mmalinas » 21 lut 2017, 12:19

Witam Panowie

Mam rowniez problem z termostatem ( nie otwiera duzego obiegu) Silnik sie grzeje na 105°
i wentylatory wskakuja na 100% mocy , ale bez efektu bo nie ma przeplywu przez duzy obieg.
Jedyne co pomaga zbic temperature to ogrzewanie wewnetrzne na Hi i wowczas temp. G62 spada do 88°C.

Patrzylem na rozrzad i prosze o krotka informacje czy po sciagnieciu oslon u czesciowym sciagniesiu paska rozrzadu ( plawa strona patrzac w kierunku jazdy) da rade sciagnac obudowe termostatu.

Dziekuje z gory za info

Michal
pozdrawiam

Michal

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 21 lut 2017, 14:21

W BFM nie ma takiej opcji było poruszane 😀

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl