[D2 95 3.7PB/LPG ] Temperatura silnika
mam pytanie, ja miałem miesiąc temu taki problem w mojej S8, że nagle podczas jazdy około 100 km/h patrzę, a tu mam 120 stopni i czerwoną kontrolkę!!
zaraz zjechałem na pobocze, wystudziłem motor, płynu jest dość, a ona się grzeje. Powolutku pojechałem do domu. Na drugi dzień próba: zagrzewa się, stoi chwilę na 90 stopni, i nagle zaczyna rosnąć znowu, no to ją wyłączyłem.
Były jeszcze 2 takie próby i ten sam rezultat.
Wyrok: termostat.
Czytałem gdzieś, że sa takie termostaty, co jak się zepsują, to pozostają otwarte, a nie zamknięte i nie grozi to przegrzaniem motoru, czy koledzy mają jakieś doświadczenie w tej materii? BO to istotna sprawa, chętnie wymienię właśnie na taki...
A co do jego umiejscowienia, to nie mam komentarzy..... pod rozrządem.....
[ Dodano: 2010-08-08, 13:58 ]
Kolego, ten link dotyczy wersjii przedliftowej, o której można powiedzieć, że ma termostat na wierzchu w porównaniu z poliftową.
Poliftowa ma go niżej pod rozrządem, a w zasadzie pod napinaczem paska rozrządu na dole silnika po stronie pasażera, podczas gdy przedlift ma termostat w zasadzie nad rozrządem.
Warto to wiedzieć, zanim się zdecydujemy robić to samemu.....
Termostat powinien być wymieniany razem z rozrządem i pompą wody, mnie chyba tego nie zrobili (mechanik mówi,że nie pamięta, a skoro nie pamięta to nie jest to u niego zasadą), a skutki są teraz smutne :-/
zaraz zjechałem na pobocze, wystudziłem motor, płynu jest dość, a ona się grzeje. Powolutku pojechałem do domu. Na drugi dzień próba: zagrzewa się, stoi chwilę na 90 stopni, i nagle zaczyna rosnąć znowu, no to ją wyłączyłem.
Były jeszcze 2 takie próby i ten sam rezultat.
Wyrok: termostat.
Czytałem gdzieś, że sa takie termostaty, co jak się zepsują, to pozostają otwarte, a nie zamknięte i nie grozi to przegrzaniem motoru, czy koledzy mają jakieś doświadczenie w tej materii? BO to istotna sprawa, chętnie wymienię właśnie na taki...
A co do jego umiejscowienia, to nie mam komentarzy..... pod rozrządem.....
[ Dodano: 2010-08-08, 13:58 ]
wojti_sopot pisze:Witam
Było poruszane na forum, poszukaj, masz jeszcze tu;
http://tinyurl.com/y8n2sso
Kolego, ten link dotyczy wersjii przedliftowej, o której można powiedzieć, że ma termostat na wierzchu w porównaniu z poliftową.
Poliftowa ma go niżej pod rozrządem, a w zasadzie pod napinaczem paska rozrządu na dole silnika po stronie pasażera, podczas gdy przedlift ma termostat w zasadzie nad rozrządem.
Warto to wiedzieć, zanim się zdecydujemy robić to samemu.....
Termostat powinien być wymieniany razem z rozrządem i pompą wody, mnie chyba tego nie zrobili (mechanik mówi,że nie pamięta, a skoro nie pamięta to nie jest to u niego zasadą), a skutki są teraz smutne :-/
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?