![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL ALL ] Ciepłe powietrze leci tylko w czasie jazdy
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Marcin, jak wyjmiesz zawory i okaze sie ze są sprawne to wez najnormalniej w swiecie podlacz do nagrzewnicy waz ogrodowy, daj u gory lejek i nalej do niej wody trzymajac go na wysokosci gdzieś z metra nad maską. Obserwuj wyjscie z nagrzewnicy. Jak woda będzie z wyjscia normalnie leciec to nie ma co sobie glowy nagrzewnicą zawracać bo nie będzie zablokowana/zapchana.
Zanim jednak cokolwiek zrobisz sprawdz przewody nagrzewnicy czy oba są równie miękkie czy jeden jest twardszy a drugi bardziej miękki. Jak jeden masz twardy a drugi miękki na chodzącym aucie a wyjęcie zaworów nie pokaże że są zablokowane to tez może swiadczyć i zawaleniu nagrzewnicy.
A tak w ogole to trzeba miec 100% pewnosci ze masz szczelny uklad wodny i że Ci się nie zapowietrza. Nawet drobne zapowietrzenie przy uszkodzonej pompce obiegowej potrafi wychłodzić całkowicie auto.
Zanim jednak cokolwiek zrobisz sprawdz przewody nagrzewnicy czy oba są równie miękkie czy jeden jest twardszy a drugi bardziej miękki. Jak jeden masz twardy a drugi miękki na chodzącym aucie a wyjęcie zaworów nie pokaże że są zablokowane to tez może swiadczyć i zawaleniu nagrzewnicy.
A tak w ogole to trzeba miec 100% pewnosci ze masz szczelny uklad wodny i że Ci się nie zapowietrza. Nawet drobne zapowietrzenie przy uszkodzonej pompce obiegowej potrafi wychłodzić całkowicie auto.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Dzieki Bugalon za poradę, czyli można w zasadzie płukać nagrzewnice bez jej wyciągania i to jest dobre info.
Przy zapowietrzonym układzie chyba powinienem mieć w garażu przegrzewanie się auta na wolnych obrotach i dodawaniu gazu bo nie ma pełnego obiegu. Ale może niekoniecznie. Tak czy owak wychodzi na to że wyciągając elektrozawory z pompa obiegową będę miał okazję sprawdzić co z nimi oraz sprawdzić nagrzewnicę przelewając przez nią wodę.
Przy zapowietrzonym układzie chyba powinienem mieć w garażu przegrzewanie się auta na wolnych obrotach i dodawaniu gazu bo nie ma pełnego obiegu. Ale może niekoniecznie. Tak czy owak wychodzi na to że wyciągając elektrozawory z pompa obiegową będę miał okazję sprawdzić co z nimi oraz sprawdzić nagrzewnicę przelewając przez nią wodę.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2016, 10:25 przez psg, łącznie zmieniany 1 raz.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
nie chciałem ruszać na świeta i nowy rok tego tematu, na szczęście w czasie jazdy ciepło idzie więc na razie jest jak było. Trzeba wyjąć pompe obiegową, przynajmniej od tego zacząć.
Jak na dworze jest około +10st wtedy nadmuch idzie normalnie czyli technicznie climatronik jest sprawny.
[ Dodano: 2016-04-07, 18:25 ]
koledzy proszę o informację tych którzy wymieniali pompke obiegową oraz elektrozawory
mam takie pytanie:
kupiłem komplet pompkę i elektrozawoty i muszę mieć pewność że po zamontowaniu będzie działać. Mogłbym rozkrecic śruby i sprawdzić czy gumki trzpieni są ok ale pompka jest zabezpieczone przed rozkrecaniem przez sprzedawcę więc nie mogę, dlatego chcialem sprawdzic czy trzpienie się domykają dając powietrze
testuję tak:
1. dmucham w wejscie wody (dolny wąż pompki jakby od strony silnika) to jeśli mam podlaczoną do pomaranczowej wtyczki (sterowanie cewkami) 12v i mase tylko do jednego przewodu (np lewa strona) to prawa strona leci powietrze normalnie ale z lewej też delikatnie jest czuć powietrze
2. jak daje masę na prawą stronę sytuacja jest taka sama czyli z lewej powietrze leci mocno a z niby zakmniętej prawej tylko trochę je czuć
3. dopiero jak dam masę na oba przewody wtedy obie cewki domykają trzpienie i już powietrze nie wydostaje się ani z lewej ani z prawej strony
czy tak powinno być?
czy te popuszczanie powietrza po niby zamkniętej stronie to jakby mini obieg aby nagrzewnica miala wodę, żeby się nie zapowietzyła i wmiarę szybko np została nagrzana?
czy jednak gumki trzpieni są do wymiany bo po zamknieciu nic nie ma prawa leciec po zamkniętej (12v+masa) stronie ?
[ Dodano: 2016-04-09, 22:31 ]
proszę o porady już w jednym wątku tutaj: http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-caly-cz ... 447,30.htm
dzieki
Jak na dworze jest około +10st wtedy nadmuch idzie normalnie czyli technicznie climatronik jest sprawny.
[ Dodano: 2016-04-07, 18:25 ]
koledzy proszę o informację tych którzy wymieniali pompke obiegową oraz elektrozawory
mam takie pytanie:
kupiłem komplet pompkę i elektrozawoty i muszę mieć pewność że po zamontowaniu będzie działać. Mogłbym rozkrecic śruby i sprawdzić czy gumki trzpieni są ok ale pompka jest zabezpieczone przed rozkrecaniem przez sprzedawcę więc nie mogę, dlatego chcialem sprawdzic czy trzpienie się domykają dając powietrze
testuję tak:
1. dmucham w wejscie wody (dolny wąż pompki jakby od strony silnika) to jeśli mam podlaczoną do pomaranczowej wtyczki (sterowanie cewkami) 12v i mase tylko do jednego przewodu (np lewa strona) to prawa strona leci powietrze normalnie ale z lewej też delikatnie jest czuć powietrze
2. jak daje masę na prawą stronę sytuacja jest taka sama czyli z lewej powietrze leci mocno a z niby zakmniętej prawej tylko trochę je czuć
3. dopiero jak dam masę na oba przewody wtedy obie cewki domykają trzpienie i już powietrze nie wydostaje się ani z lewej ani z prawej strony
czy tak powinno być?
czy te popuszczanie powietrza po niby zamkniętej stronie to jakby mini obieg aby nagrzewnica miala wodę, żeby się nie zapowietzyła i wmiarę szybko np została nagrzana?
czy jednak gumki trzpieni są do wymiany bo po zamknieciu nic nie ma prawa leciec po zamkniętej (12v+masa) stronie ?
[ Dodano: 2016-04-09, 22:31 ]
proszę o porady już w jednym wątku tutaj: http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-caly-cz ... 447,30.htm
dzieki
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław