części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 preFL ALL ] Ciepłe powietrze leci tylko w czasie jazdy

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 16 gru 2015, 08:21

A próbowałeś na ECON ? a nie na REST , regulacja na HI . W moim aucie jak u kolegi Ernesta też nie słychać pompy obiegowej a jest kotłownia dosłownie i na wolnych i wyższych obrotach .Zaś na włączonej klimie czyli wył. ECON temperatura spada do ustawień .

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 16 gru 2015, 08:44

Marcin, jak wyjmiesz zawory i okaze sie ze są sprawne to wez najnormalniej w swiecie podlacz do nagrzewnicy waz ogrodowy, daj u gory lejek i nalej do niej wody trzymajac go na wysokosci gdzieś z metra nad maską. Obserwuj wyjscie z nagrzewnicy. Jak woda będzie z wyjscia normalnie leciec to nie ma co sobie glowy nagrzewnicą zawracać bo nie będzie zablokowana/zapchana.

Zanim jednak cokolwiek zrobisz sprawdz przewody nagrzewnicy czy oba są równie miękkie czy jeden jest twardszy a drugi bardziej miękki. Jak jeden masz twardy a drugi miękki na chodzącym aucie a wyjęcie zaworów nie pokaże że są zablokowane to tez może swiadczyć i zawaleniu nagrzewnicy.

A tak w ogole to trzeba miec 100% pewnosci ze masz szczelny uklad wodny i że Ci się nie zapowietrza. Nawet drobne zapowietrzenie przy uszkodzonej pompce obiegowej potrafi wychłodzić całkowicie auto.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 16 gru 2015, 08:57

A i nie właściwie podpięta instalacja LPG tez powoduje takie anomalia.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 16 gru 2015, 10:40

Dzieki Bugalon za poradę, czyli można w zasadzie płukać nagrzewnice bez jej wyciągania i to jest dobre info.

Przy zapowietrzonym układzie chyba powinienem mieć w garażu przegrzewanie się auta na wolnych obrotach i dodawaniu gazu bo nie ma pełnego obiegu. Ale może niekoniecznie. Tak czy owak wychodzi na to że wyciągając elektrozawory z pompa obiegową będę miał okazję sprawdzić co z nimi oraz sprawdzić nagrzewnicę przelewając przez nią wodę.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2016, 10:25 przez psg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 28 gru 2015, 12:15

I co słychać w temacie ,jest jakaś poprawa.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 09 kwie 2016, 22:31

nie chciałem ruszać na świeta i nowy rok tego tematu, na szczęście w czasie jazdy ciepło idzie więc na razie jest jak było. Trzeba wyjąć pompe obiegową, przynajmniej od tego zacząć.
Jak na dworze jest około +10st wtedy nadmuch idzie normalnie czyli technicznie climatronik jest sprawny.

[ Dodano: 2016-04-07, 18:25 ]
koledzy proszę o informację tych którzy wymieniali pompke obiegową oraz elektrozawory
mam takie pytanie:

kupiłem komplet pompkę i elektrozawoty i muszę mieć pewność że po zamontowaniu będzie działać. Mogłbym rozkrecic śruby i sprawdzić czy gumki trzpieni są ok ale pompka jest zabezpieczone przed rozkrecaniem przez sprzedawcę więc nie mogę, dlatego chcialem sprawdzic czy trzpienie się domykają dając powietrze

testuję tak:

1. dmucham w wejscie wody (dolny wąż pompki jakby od strony silnika) to jeśli mam podlaczoną do pomaranczowej wtyczki (sterowanie cewkami) 12v i mase tylko do jednego przewodu (np lewa strona) to prawa strona leci powietrze normalnie ale z lewej też delikatnie jest czuć powietrze

2. jak daje masę na prawą stronę sytuacja jest taka sama czyli z lewej powietrze leci mocno a z niby zakmniętej prawej tylko trochę je czuć

3. dopiero jak dam masę na oba przewody wtedy obie cewki domykają trzpienie i już powietrze nie wydostaje się ani z lewej ani z prawej strony

czy tak powinno być?

czy te popuszczanie powietrza po niby zamkniętej stronie to jakby mini obieg aby nagrzewnica miala wodę, żeby się nie zapowietzyła i wmiarę szybko np została nagrzana?

czy jednak gumki trzpieni są do wymiany bo po zamknieciu nic nie ma prawa leciec po zamkniętej (12v+masa) stronie ?

[ Dodano: 2016-04-09, 22:31 ]
proszę o porady już w jednym wątku tutaj: http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-caly-cz ... 447,30.htm
dzieki

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 10 sty 2022, 23:16

Temat zamarł, ale odświerzę, minowicie gdzie pod ABZetm znajdę pompę obiegową oraz zawory nagrzewnicy?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 11 sty 2022, 01:13

pomiedzy serwem a modulem nagrzewnic na podszybiu.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 11 sty 2022, 10:24

Dzięki Szeeeery

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl