części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 04 4.0TDI ] Brak mocy, miga kontrolka

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 23 gru 2015, 20:17

Obrazek

Obrazek

Czujnik niecałe 300zł, po stronie pasażera szukaj po ściągnięciu dolnej osłony.

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 23 gru 2015, 21:51

<brawo> "Bugalon" yasio, a moze byc sie nauczyl czytac ze zrozumieniem zanim zaczniesz do mnie jakies wycieczki robic co?

Radzę pisać ze zrozumieniem bo widzę kolega ma jakieś problemy <boisie> i ten czujnik nie jest w kolektorze dolotowym tylko w układnie dolotowym tak na marginesie

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 gru 2015, 06:22

Jak dzieci...

Dostęp do inrecoolera jest prosty więc nie powinno byc problemu. (P.S. U mnie nie ma tam zadnego wentylatora przy intercoolerze)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 24 gru 2015, 10:20

Krzychu, nie wiem skad masz te rysunki ale to nie jest na pewno z 4.0 TDI, bo tam czujnikow nie ma w coolerach a przynajmniej ja ich tam nie widziałem demontując je przy okazji wyciągania tego silnika z budy :)

Yasio, czujnik pokazuje ciśnienie w kolektorze ssącym i jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie oznacza to ze jest on umieszczony w kolektorze, nigdzie zresztą nie napisałem ze jest umieszczony w kolektorze. Jak to zrozumiales inaczej to trudno, nic na to nie poradzę :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 gru 2015, 11:00

Zdjęcia z elsy oraz etki i jest jest ten czujnik na lewym intelcoolerze :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Silnik V8 4.0tdi cr 4v
Obrazek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 gru 2015, 12:05

Czujnik jest. Intercooler zdejmowane juz ze 4 razy do różnych napraw i jest tam czujnik. Nie ma jedynie tych wentylatorów z ilustracji. Reszta się zgadza.

Ciekawe, że oryginalny wydech webasto jest przykręcany do osłony. U mnie jest rurka aluminiowa ale peszel wprowadzona tamtędy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 24 gru 2015, 12:18

U mnie tez brak wentylatorów <hmm> A dla Krzycha <brawo>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 gru 2015, 21:42

Bardzo ciekawe zdjecia. W tym co demontowalem byl w rurze odchodzacej od coolera. Jestescie pewni ze w kazdym 4.0TDI tak jest? Widać rzeżbione rozbieralem ;) Przepraszam w takim razie za zamieszanie (ale na rzezbione nie wygladalo bo normalnie w rurze byla dziura na czujnik)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 25 gru 2015, 21:51

Ale przecież na zdjęciach jest w rurze intercoolera... ?????
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 gru 2015, 23:03

Ja mialem go w rurce odchodzacej od coolera i to nie tym metalowym wąsie co od coolera odchodzi (cholera wie, moze co po wypadku bylo, pospawali i przeniesli czujnik). Za coolerem byla rurka gumowa, a potem do tej rurki szedł kawalek plastikowego elementu z czujnikiem. Nie przygladalem sie temu jakos dokładnie bo nie to było moim celem :) Chcialem jak najszybciej motor wywalic wiec nie wnikałem w budowe dolotu. Oba coolery wyjete zostały bardzo szybko (bo sa na gumach tylko) i nie odpinałem z żadnego z nich czujnika - bardzo dobrze to akurat pamietam.

Najwiecej problemow mialem z przewodami od alternatora, dopiero na drugi dzien po przeczytaniu miliona dokumentacji dowiedzialem sie ze sie go rozlacza w srodku na slupku :)

W kazdym razie jesli ten czujnik tam siedzi w kazdym 4.0 to jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. D3 akurat w 4.0TDI dotykałem tylko jednego (bo robie to hobbystycznie a nie zawodowo) wiec pochopnie wyciagnalem wniosek ze jest oryginalne i ze w kazdym jest tak samo :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 gru 2015, 08:42

Popatrzę sobie na ETKE dzisiaj z ciekawości czy były inne wersje :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Tomek942
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Tomek942 » 12 sty 2016, 05:37

Witam, właśnie wróciłem z garażu ponieważ dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć na tyle czasu żeby się zabrać za ten czujnik. Powiem szczerze myślałem że trochę łatwiejszy będzie do niego dostęp no ale w końcu udało się go wymontować. Niestety nie zrobiłem zdjęcia ale chyba to on jest winowajcą ponieważ czujnik się tak jakby otworzył. Konkretniej było widać całe jego wnętrze, brakowało tej zaślepki z góry. Teraz tylko muszę zamówić nowy i montaż.

krzychu22.p1i , dzięki wielkie za zdjęcia, znacznie mi to ułatwiło pracę ;-)

Edit: Czujnik wymieniony na nowy. Kupiłem z Boscha za 130PLN, niestety po wymianie kontrolka nadal miga :-( Nie miałem dostępu do komputera więc jeszcze nadzieja że trzeba będzie skasować ten błąd, chodź szczerze mówiąc udało mi się zlokalizować dziwny dźwięk, tak jakby nierównomierne syczenie że strony tej części.

[URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f116506ab57235f]Obrazek[/URL

Dziwne jest też to, że przed chwilą po zatankowaniu kontrolka zgasła i samochód miał moc ale przyspieszał w "falujący" sposób <bezradny>

Tomek942
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Tomek942 » 02 lut 2016, 18:53

Witm, cięzko ostatnio z czasem więc dopiero dziś udało mi się znaleźć chwilę. Podłączyłem samochód pod interfejs, skasowałem wszystkie błędy i pojechałem się przejechać. Podczas jazdy nie pojawiła się żadna kontrolka lecz nadal nie było czuć mocy. Zatrzymałem się, zapisałem błędy i po ponownym odpaleniu znowu na zegarach choinka <bezradny> .
Powtórzyłem to kilka razy i takie oto błędy nadal się pojawiają, fakt faktem nie zawsze i nie wszystkie jednocześnie, ale tak jak piszę to wszystko co udało mi się zapisać.

17983 - Elektrozawór (N145): Zwarcie do plusa: P1575
16620 - Czujnik ciśnienia w kolektorze (G31): Nieprawidłowa informacja : P0236 Statyczne - górna granica przekroczona
P0236 - Turbina doładowania/ Supercharger obwodu doładowania/ wydajność (trochę bez sensu)
18080 - Sterowanie wentylatora układu chłodenia 1: przerwany lub zwarcie do masy: P1672
P2008 - Kolektor wlotowy prowadnicy obwodu sterowania/ otwarty Bank 1a ( to pewnie przez te czyjeś druciarstwo na ssącym )

Ma ktoś jeszcze pomysł, jakieś sugestie co może być przyczyną?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 lut 2016, 21:11

Sterownik turbiny sprawdzany? Już kilka ich wymieniałem, co prawda nie w A8 ale nie rzadko zdarza się, że się psują. W ASO kosztują grubo ponad 1000zł ale w necie są ndostępne tanie zestawy naprawcze ;)

Tomek942
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:32
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Tomek942 » 03 lut 2016, 16:01

Rozumiem że jedynym sposobem na sprawdzenie tego sterownika jest porządna diagnostyka VCDS'em, tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl