Czujnik niecałe 300zł, po stronie pasażera szukaj po ściągnięciu dolnej osłony.
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 04 4.0TDI ] Brak mocy, miga kontrolka
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Jak dzieci...
Dostęp do inrecoolera jest prosty więc nie powinno byc problemu. (P.S. U mnie nie ma tam zadnego wentylatora przy intercoolerze)
Dostęp do inrecoolera jest prosty więc nie powinno byc problemu. (P.S. U mnie nie ma tam zadnego wentylatora przy intercoolerze)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Krzychu, nie wiem skad masz te rysunki ale to nie jest na pewno z 4.0 TDI, bo tam czujnikow nie ma w coolerach a przynajmniej ja ich tam nie widziałem demontując je przy okazji wyciągania tego silnika z budy 
Yasio, czujnik pokazuje ciśnienie w kolektorze ssącym i jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie oznacza to ze jest on umieszczony w kolektorze, nigdzie zresztą nie napisałem ze jest umieszczony w kolektorze. Jak to zrozumiales inaczej to trudno, nic na to nie poradzę

Yasio, czujnik pokazuje ciśnienie w kolektorze ssącym i jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie oznacza to ze jest on umieszczony w kolektorze, nigdzie zresztą nie napisałem ze jest umieszczony w kolektorze. Jak to zrozumiales inaczej to trudno, nic na to nie poradzę

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Czujnik jest. Intercooler zdejmowane juz ze 4 razy do różnych napraw i jest tam czujnik. Nie ma jedynie tych wentylatorów z ilustracji. Reszta się zgadza.
Ciekawe, że oryginalny wydech webasto jest przykręcany do osłony. U mnie jest rurka aluminiowa ale peszel wprowadzona tamtędy.
Ciekawe, że oryginalny wydech webasto jest przykręcany do osłony. U mnie jest rurka aluminiowa ale peszel wprowadzona tamtędy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Bardzo ciekawe zdjecia. W tym co demontowalem byl w rurze odchodzacej od coolera. Jestescie pewni ze w kazdym 4.0TDI tak jest? Widać rzeżbione rozbieralem
Przepraszam w takim razie za zamieszanie (ale na rzezbione nie wygladalo bo normalnie w rurze byla dziura na czujnik)

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Ale przecież na zdjęciach jest w rurze intercoolera... ?????
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ja mialem go w rurce odchodzacej od coolera i to nie tym metalowym wąsie co od coolera odchodzi (cholera wie, moze co po wypadku bylo, pospawali i przeniesli czujnik). Za coolerem byla rurka gumowa, a potem do tej rurki szedł kawalek plastikowego elementu z czujnikiem. Nie przygladalem sie temu jakos dokładnie bo nie to było moim celem
Chcialem jak najszybciej motor wywalic wiec nie wnikałem w budowe dolotu. Oba coolery wyjete zostały bardzo szybko (bo sa na gumach tylko) i nie odpinałem z żadnego z nich czujnika - bardzo dobrze to akurat pamietam.
Najwiecej problemow mialem z przewodami od alternatora, dopiero na drugi dzien po przeczytaniu miliona dokumentacji dowiedzialem sie ze sie go rozlacza w srodku na slupku
W kazdym razie jesli ten czujnik tam siedzi w kazdym 4.0 to jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. D3 akurat w 4.0TDI dotykałem tylko jednego (bo robie to hobbystycznie a nie zawodowo) wiec pochopnie wyciagnalem wniosek ze jest oryginalne i ze w kazdym jest tak samo

Najwiecej problemow mialem z przewodami od alternatora, dopiero na drugi dzien po przeczytaniu miliona dokumentacji dowiedzialem sie ze sie go rozlacza w srodku na slupku

W kazdym razie jesli ten czujnik tam siedzi w kazdym 4.0 to jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. D3 akurat w 4.0TDI dotykałem tylko jednego (bo robie to hobbystycznie a nie zawodowo) wiec pochopnie wyciagnalem wniosek ze jest oryginalne i ze w kazdym jest tak samo

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Popatrzę sobie na ETKE dzisiaj z ciekawości czy były inne wersje 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Witam, właśnie wróciłem z garażu ponieważ dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć na tyle czasu żeby się zabrać za ten czujnik. Powiem szczerze myślałem że trochę łatwiejszy będzie do niego dostęp no ale w końcu udało się go wymontować. Niestety nie zrobiłem zdjęcia ale chyba to on jest winowajcą ponieważ czujnik się tak jakby otworzył. Konkretniej było widać całe jego wnętrze, brakowało tej zaślepki z góry. Teraz tylko muszę zamówić nowy i montaż.
krzychu22.p1i , dzięki wielkie za zdjęcia, znacznie mi to ułatwiło pracę ;-)
Edit: Czujnik wymieniony na nowy. Kupiłem z Boscha za 130PLN, niestety po wymianie kontrolka nadal miga :-( Nie miałem dostępu do komputera więc jeszcze nadzieja że trzeba będzie skasować ten błąd, chodź szczerze mówiąc udało mi się zlokalizować dziwny dźwięk, tak jakby nierównomierne syczenie że strony tej części.
[URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f116506ab57235f]
[/URL
Dziwne jest też to, że przed chwilą po zatankowaniu kontrolka zgasła i samochód miał moc ale przyspieszał w "falujący" sposób
krzychu22.p1i , dzięki wielkie za zdjęcia, znacznie mi to ułatwiło pracę ;-)
Edit: Czujnik wymieniony na nowy. Kupiłem z Boscha za 130PLN, niestety po wymianie kontrolka nadal miga :-( Nie miałem dostępu do komputera więc jeszcze nadzieja że trzeba będzie skasować ten błąd, chodź szczerze mówiąc udało mi się zlokalizować dziwny dźwięk, tak jakby nierównomierne syczenie że strony tej części.
[URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f116506ab57235f]
Dziwne jest też to, że przed chwilą po zatankowaniu kontrolka zgasła i samochód miał moc ale przyspieszał w "falujący" sposób

Witm, cięzko ostatnio z czasem więc dopiero dziś udało mi się znaleźć chwilę. Podłączyłem samochód pod interfejs, skasowałem wszystkie błędy i pojechałem się przejechać. Podczas jazdy nie pojawiła się żadna kontrolka lecz nadal nie było czuć mocy. Zatrzymałem się, zapisałem błędy i po ponownym odpaleniu znowu na zegarach choinka
.
Powtórzyłem to kilka razy i takie oto błędy nadal się pojawiają, fakt faktem nie zawsze i nie wszystkie jednocześnie, ale tak jak piszę to wszystko co udało mi się zapisać.
17983 - Elektrozawór (N145): Zwarcie do plusa: P1575
16620 - Czujnik ciśnienia w kolektorze (G31): Nieprawidłowa informacja : P0236 Statyczne - górna granica przekroczona
P0236 - Turbina doładowania/ Supercharger obwodu doładowania/ wydajność (trochę bez sensu)
18080 - Sterowanie wentylatora układu chłodenia 1: przerwany lub zwarcie do masy: P1672
P2008 - Kolektor wlotowy prowadnicy obwodu sterowania/ otwarty Bank 1a ( to pewnie przez te czyjeś druciarstwo na ssącym )
Ma ktoś jeszcze pomysł, jakieś sugestie co może być przyczyną?
Pozdrawiam

Powtórzyłem to kilka razy i takie oto błędy nadal się pojawiają, fakt faktem nie zawsze i nie wszystkie jednocześnie, ale tak jak piszę to wszystko co udało mi się zapisać.
17983 - Elektrozawór (N145): Zwarcie do plusa: P1575
16620 - Czujnik ciśnienia w kolektorze (G31): Nieprawidłowa informacja : P0236 Statyczne - górna granica przekroczona
P0236 - Turbina doładowania/ Supercharger obwodu doładowania/ wydajność (trochę bez sensu)
18080 - Sterowanie wentylatora układu chłodenia 1: przerwany lub zwarcie do masy: P1672
P2008 - Kolektor wlotowy prowadnicy obwodu sterowania/ otwarty Bank 1a ( to pewnie przez te czyjeś druciarstwo na ssącym )
Ma ktoś jeszcze pomysł, jakieś sugestie co może być przyczyną?
Pozdrawiam