[D4 10 4.2TDI ] Tuning na polift 2013
Bez. Wcześniej z uszkodzonym czujnikiem było 6.8, więc różnica jest. Mierzyłem VCDSem, w normalnych warunkach, a uważam, że fabryczne 5,9 można między bajki włożyć. Chyba, że to pomiar na hamowni, a nie w rzeczywistości, to wtedy mogę się z tym zgodzić. Testy robione przez niemiecki Auto Bild, których przedruk był w Auto Świecie Testy z 2005 i z 2008 roku podawano sprint do setki 6,2. Czyli niewiele więcej, jednak 5.9 ładnie wygląda w katalogu, broszurach info. Ok, a jak ktoś ma dużo wyposażenia opcjonalnego? Radar, masaże, webasto, fotele z tyłu, silniczki, pierdółki itd? Przecież to wszystko to wymierna waga, a każdy kg deklasuje osiągi fabryczne. Moje auto na rezerwie z moją skromną osobą na pokładzie waży 2040kg, czyli zatankowane do fula jakieś 80-85kg więcej. Wagę, którą podaje producent dla bazowego modelu to 1945kg. To jest bardzo duża różnica.Bartek87 pisze:Kopci Ci z dpfem czy bez dpf ? Coś przyśpieszenie słabo wyszło jak seria ma 5.9. Mierzyłeś może 0-200km/h albo 100-200km/h ?
Przewaga dzięki technice
Spalanie:
1. Trasa 1200km, autostrada, tempomat na 130, parę razy wcisnąłem powyżej dwustu - 7.1-7.2l/100km (mniej o jakieś 0.4-0.5l/100km)
2. Miasto, normalna jazda, bez szaleństw, w miarę płynny ruch, czasem brak zielonej fali więc na każdych światłach postój - 11.3-11.5l/100km (wcześniej 12-13l/100km)
Byłem też na pomiarze zadymienia na wrocławskiej stacji diagnostycznej. Wynik wszystkich czterech testów to 0.0.
Jak bym mieszkał w mieście, gdzie ruch jest płynny (na zachodzie), zszedł bym bez problemu mocno poniżej 11l/100km, blisko 10l.
Pół godziny jazdy, w jedną się śpieszyłem, potem szukałem długo parkingu następnie powrót.
1. Trasa 1200km, autostrada, tempomat na 130, parę razy wcisnąłem powyżej dwustu - 7.1-7.2l/100km (mniej o jakieś 0.4-0.5l/100km)
2. Miasto, normalna jazda, bez szaleństw, w miarę płynny ruch, czasem brak zielonej fali więc na każdych światłach postój - 11.3-11.5l/100km (wcześniej 12-13l/100km)
Byłem też na pomiarze zadymienia na wrocławskiej stacji diagnostycznej. Wynik wszystkich czterech testów to 0.0.
Jak bym mieszkał w mieście, gdzie ruch jest płynny (na zachodzie), zszedł bym bez problemu mocno poniżej 11l/100km, blisko 10l.
Pół godziny jazdy, w jedną się śpieszyłem, potem szukałem długo parkingu następnie powrót.
Przewaga dzięki technice
Spalanie na trasie
Przewaga dzięki technice