części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2,2000] Co sądzicie o HID Xenon Conversion KIT?

Dokładane DVD, tunery TV, radia CB, nawigacje GPS, moduły do telefonów GSM, videorejestratory, przeróbki elektryki i elektroniki zmieniające funkcjonalność auta, nowe gadżety.
dixon39
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 10 maja 2010, 00:54
Lokalizacja: uk/polska

Post autor: dixon39 » 11 cze 2010, 00:21

No wlasnie ja nawet spryskiwaczy do xenonów nie mam a wasze opinie powoli przekonują mnie zeby tego nie zakladac :-/ i raczej tak zrobie.
Co do spryskiwaczy to az taką duzą role odgrywają? Nie mozna przetrzec reflektora scierką :-P

mycha
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:28
Lokalizacja: śląsk

Post autor: mycha » 11 cze 2010, 12:48

przy paskudnej pogodzie raczej nie będziesz wychodził co kilka km i przecierał a ksenon paskudnie blynduje jak jest zapaćkany , ponadto do ksenonów chyba jeszcze powinno byc samopoziomowanie :?:
koń jaki jest , kazdy widzi

klon_84

Post autor: klon_84 » 11 cze 2010, 13:21

mycha pisze:przy paskudnej pogodzie raczej nie będziesz wychodził co kilka km i przecierał a ksenon paskudnie blynduje jak jest zapaćkany , ponadto do ksenonów chyba jeszcze powinno byc samopoziomowanie :?:
ja u siebie mam xenony i nie mam spryskiwaczy i musze przecierac lampy lub przyzwyczaic sie do zlego oswietlenia :/ problem znika gdy jest ladna pogda i sucho.

Co do samopoziomowania nie wydaje mi sie aby auta spzred FL maly zawiesznie tzw NIVO a maly monotowane fabrycznie xenony ze spryskami ;-)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 cze 2010, 17:02

Wcześniejsze wersje wychodziły zarówno bez samopoziomowania jak i bez sprysków (rzadko to trafić mozna ale można (częściej w C4)). Prawo tutaj nie działa wstecz, więc nie ma się czym przejmować
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 cze 2010, 22:31

klon_84 pisze:Co do samopoziomowania nie wydaje mi sie aby auta spzred FL maly zawiesznie tzw NIVO a maly monotowane fabrycznie xenony ze spryskami ;-)
Tylko że samopoziomowanie ksenonów oraz NIVO to dwie zupełnie różne rzeczy.

NIVO to tylne zawieszenie samoregulujące się które utrzymuje ten sam poziom nadwozia niezależnie od obciążenia auta (liczba pasażerów, ilość ładunku w bagażniku).

Samopoziomowanie ksenonów natomiast to silniczki w reflektorach które w połączeniu z czujnikami poziomu w zawieszeniu utrzymują jeden poziom świecenia reflektorów pomimo zmian w położeniu nadwozia (dodatkowe obciążenie bagażnika, podjazd pod wzniesienie, itp...) i nie ma to nic wspólnego z regulacją poziomu zawieszenia w zależności od obciążenia auta pasażerami bądź ładunkiem.

W pierwszych egzemplarzach aut z ksenonami zdarzały się egzemplarze bez fabrycznego systemu samopoziomowania reflektorów i wysokociśnieniowych spryskiwaczy gdyż wteedy nie były one wymagane przepisami - tak jak pisał dice - ale po zmianie przepisów już wszystkie auta z ksenonami musialy posiadać także spryskiwacze i automatyczne samopoziomowanie.

NIVO natomiast jest typowym wyposażeniem dodatkowym które było montowane fabrycznie bądź nie zgodnie z kaprysem każdego klienta ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

klon_84

Post autor: klon_84 » 12 cze 2010, 00:39

FOSS pisze:
klon_84 pisze:Co do samopoziomowania nie wydaje mi sie aby auta spzred FL maly zawiesznie tzw NIVO a maly monotowane fabrycznie xenony ze spryskami ;-)
Tylko że samopoziomowanie ksenonów oraz NIVO to dwie zupełnie różne rzeczy.

NIVO to tylne zawieszenie samoregulujące się które utrzymuje ten sam poziom nadwozia niezależnie od obciążenia auta (liczba pasażerów, ilość ładunku w bagażniku).

Samopoziomowanie ksenonów natomiast to silniczki w reflektorach które w połączeniu z czujnikami poziomu w zawieszeniu utrzymują jeden poziom świecenia reflektorów pomimo zmian w położeniu nadwozia (dodatkowe obciążenie bagażnika, podjazd pod wzniesienie, itp...) i nie ma to nic wspólnego z regulacją poziomu zawieszenia w zależności od obciążenia auta pasażerami bądź ładunkiem.

W pierwszych egzemplarzach aut z ksenonami zdarzały się egzemplarze bez fabrycznego systemu samopoziomowania reflektorów i wysokociśnieniowych spryskiwaczy gdyż wteedy nie były one wymagane przepisami - tak jak pisał dice - ale po zmianie przepisów już wszystkie auta z ksenonami musialy posiadać także spryskiwacze i automatyczne samopoziomowanie.

NIVO natomiast jest typowym wyposażeniem dodatkowym które było montowane fabrycznie bądź nie zgodnie z kaprysem każdego klienta ;-)
niby prawde piszesz ale skoro jet NIVO i auto sie zawsze wyrownuje do normlanego pozomu to po co jeszce w xenonach samopozomowanie tak na logike??? :shock: no chyba ze jak jest NIVO to nie ma samopoziomowania lamp lub jak samopoziomowanie to nie ma NIVO :->

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 cze 2010, 10:50

klon_84 pisze:niby prawde piszesz ale skoro jet NIVO i auto sie zawsze wyrownuje do normlanego pozomu to po co jeszce w xenonach samopozomowanie tak na logike??? :shock: no chyba ze jak jest NIVO to nie ma samopoziomowania lamp lub jak samopoziomowanie to nie ma NIVO :->
Błąd polega na tym że mylisz dwa systemy których działanie jest tak naprawdę diametralnie inne...
jeden wyrównuje poziom nadwozia a drugi kontroluje poziom ustawienia reflektorów.

NIVO to jedno z elementów wyposażenia mających podwyższyć komfort prowadzenia...
wyrównuje nadwozie w przypadku większego obciążenia bagażnika dzięki czemu auto wciąż stoi równo ale w przypadku podjazdu pod wzniesienie NIVO nie pompuje tylnego zawieszenia tak aby nadwozie pozostało w poziomie, prawda :?: ;-)

Samopoziomowanie ksenonów jest wyposażeniem wymaganym przepisami prawa mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierującego danym pojazdem jak i innych uczestników ruchu...
wynika to z tego że światła ksenonowe co dużo mocniejsze ("ostrzejsze") niż halogenowe.
Ustawodawcy wyszli z założenia, że nawet przypadkowe zaświecenie ksenonami kierowcy jadącemu z naprzeciwka może go oślepić i doprowadzić do nieszczęśliwego wypadku...
samopoziomujące reflektory obniżają się w przypadku wjeżdżania na wzniesienie i podwyższają w przypadku zjeżdżania ze wzniesienia co ma powodować maksymalnie dobre oświetlenie drogi i jednocześnie zapobieganie oślepianiu innych kierowców.

Montaż systemu samopoziomowania do reflektorów ksenonowych jest obowiązkowy i na jego zastosowanie raczej nie ma wpływu ewentualny montaż NIVO ;-)
Ostatnio zmieniony 12 cze 2010, 11:21 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

klon_84

Post autor: klon_84 » 12 cze 2010, 11:12

Wszystko jasne spoko, wczesniejsze moje auto to BMW 750e32 i mial NIVO a nie mal xenonow i to mnie troche zmylilo w mysleniu :/ a tak propo tego auta to tylni amortyzator zaczal cieknąć i potrzebna byla wymana nowy ok 3000 w serwisie czyli ok1/4wartosci auta wtedy :mrgreen:

dixon39
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 10 maja 2010, 00:54
Lokalizacja: uk/polska

Post autor: dixon39 » 13 cze 2010, 21:47

Przy okazji dowiedzialem sie co to jest NIVO i na czym polega 8-)
pozdro dla wszystkich

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 14 cze 2010, 19:10

A ja powiem coś na zapas... Xenon, Xenonem... Ale ja mam chińskie żarniki panowie i to jakieś 8000 ? (świecą na niebiesko...) i nie są to philips, osram tylko chińskie gówno za 50zł i wiecie co ? świeci to tak samo jak te niby "orygianały" za cholera wie ile... + dobre spryski na reflektory! to ma być po prostu! i ten kto to wymyśił (xenon)... wymyślił pewnie też spryski na reglektory... (sorry jestem mega pijany... :P
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 14 cze 2010, 20:39

Mamy chyba wątek procentowy - chyba tam można pisać po spożyciu ;-)
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

dixon39
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 10 maja 2010, 00:54
Lokalizacja: uk/polska

Post autor: dixon39 » 17 cze 2010, 01:32

Ja proponuje zacząc temat od nowa któregos wieczoru przy wódeczce :mrgreen:

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 07 sie 2010, 00:36

Ja mam zestaw HID-a i stwierdzam,że jest to świetna sprawa i tyle!Niedługo może zmienię samochód,oczywiście też na a8 d2,tyle,że trochę młodszą i lepiej wyposażoną i jeśli nie będzie xenonów to też wrzucę tą chińszczyznę :-P

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 12 sie 2010, 00:56

Jeśli w lampie jest soczewka to można na własne ryzyko wstawić zestaw Hid ale o jak najniższej barwie czyli w praktyce u nas osiągalnej to 4300K (bardzo wiele osób nadal uważa że jak kupi palnik który ma więcej Kelwinów to będzie jeszcze jaśniej świecił...) bzdura im więcej kelvinów tym mniej światła
Fabryczny palnik Xenon ma barwę 4100K moc jest zawsze taka czyli 35W
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 12 sie 2010, 11:28

Polecam żarniki Osrama - Xenarc o barwie 5000k (wg mnie chyba najlepsza barwa jeśli chodzi o komfort podróżowania).
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl