Witam! Może ktoś napisać jaka powinna być prawidłowa kompresja silnika w A8 D2 AAH? Przy jakich odchyleniach od normy jest już źle? Znalazłem ten temat http://www.a8team.pl/d2-99-kompresja-si ... t12758.htm ale nie wiem czy mogę to porównać z moim silnikiem.
P.S. Znowu mi się tagi dotyczące roku i silnika z rozwijanej listy nie zatwierdzają
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 2.8PB/LPG ] Kompresja silnika AAH
[D2 94 2.8PB/LPG ] Kompresja silnika AAH
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 22:48 przez Jarek1988, łącznie zmieniany 1 raz.
wg ELSA prawidłowo to między 9 a 14 bar.. granica min. to 7,5 bar a różnic maxymalna między cylindrami to 3 bary.Jarek1988 pisze: jaka powinna być prawidłowa kompresja silnika w A8 D2 AAH?
sprawdzane na rozgrzanym oleju w silniku do min. 30°C
Ostatnio zmieniony 07 sty 2016, 20:43 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
Ja zawsze mierzę kompresję na zimnym motorze. Jak jest poniżej 10 to zaczynam się martwić
Po remoncie (głowica regenerowana i nowe pierscienie, po dotarciu przez 3k km) na zimnym mam od 10,5 do 11,5 bara na kazdym cylindrze (w ABZ/AKG)

Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Bartek, martin_rs4 podał dobre dane.. Właśnie sprawdzałem i się zgadza.
1994 AAH 2.8
Dobry: 9-14bara
Minimalnie: 7,5bara
Różnica pomiędzy cylindrami: max 3bary
Napięcie nie mniejsze jak 12V.
Temperatura oleju do pomiaru nie mniejsza jak 30st. C
Ściąga się wtyczki z wtryskiwaczy, wykręca świeczki i wkręca króciec. Pierwsza osoba przekręca zapłon i wciska gaz do oporu a druga obserwuje manometr.
1994 AAH 2.8
Dobry: 9-14bara
Minimalnie: 7,5bara
Różnica pomiędzy cylindrami: max 3bary
Napięcie nie mniejsze jak 12V.
Temperatura oleju do pomiaru nie mniejsza jak 30st. C
Ściąga się wtyczki z wtryskiwaczy, wykręca świeczki i wkręca króciec. Pierwsza osoba przekręca zapłon i wciska gaz do oporu a druga obserwuje manometr.