[D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w skzyni 5hp24a
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 lip 2015, 08:05
- Lokalizacja: Wronki
[D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w skzyni 5hp24a
Witam serdecznie,
zabieram się do wymiany oleju w moim samochodzie, wszystko już zakupione. Sprzęt skompletowany lecz pojawił się pewien problem. Chodzi o identyfikacje korku spustowego oraz korku do napełniania. Jest na forum Świetny materiał http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm lecz niestety zdjęcia i schematy wygasły. Dlatego ogromna prośba o pomoc w temacie. Gdzie te korki (nie chodzi o słowa no tam jest ) i jak to powinno wyglądać.
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc
zabieram się do wymiany oleju w moim samochodzie, wszystko już zakupione. Sprzęt skompletowany lecz pojawił się pewien problem. Chodzi o identyfikacje korku spustowego oraz korku do napełniania. Jest na forum Świetny materiał http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm lecz niestety zdjęcia i schematy wygasły. Dlatego ogromna prośba o pomoc w temacie. Gdzie te korki (nie chodzi o słowa no tam jest ) i jak to powinno wyglądać.
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 lip 2015, 08:05
- Lokalizacja: Wronki
najrozsądniej jest zrobic dwie wymiany statyczne.
1. zlewasz stary olej i zalewasz nowy, bez odekręcanie miski i filtra. Jedziesz sie przejechac kilka - kilkanascie kilometrów. Wracasz i znów zlewasz olej. Jest to po to aby reszta starego oleju która została w konwerterze się wymieszała z nowym aby w całym układzie był swerzy olej.
2. robisz wszystko jak opisane w instrukcji z wymianą juz filtra uszczelek itp no i znów oczywiscie nowy olej ...
po tym powinno hulać jak "cza"
1. zlewasz stary olej i zalewasz nowy, bez odekręcanie miski i filtra. Jedziesz sie przejechac kilka - kilkanascie kilometrów. Wracasz i znów zlewasz olej. Jest to po to aby reszta starego oleju która została w konwerterze się wymieszała z nowym aby w całym układzie był swerzy olej.
2. robisz wszystko jak opisane w instrukcji z wymianą juz filtra uszczelek itp no i znów oczywiscie nowy olej ...
po tym powinno hulać jak "cza"
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 lip 2015, 08:05
- Lokalizacja: Wronki
no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju
ale jak juz tak bardzo musisz bez vaga to wlewasz olej az nie zacznie leciec. potem zakrec. odpal silnik, przerzuc biegi i zostaw odpalony na 15min. potem odkrec raz jeszcze i jak bedzie leciec to zlej nadmiar i juz.
najwyzej jak naprawisz kompa to sprawdzisz raz jeszcze i ewentualnie dolejesz...
ale jak juz tak bardzo musisz bez vaga to wlewasz olej az nie zacznie leciec. potem zakrec. odpal silnik, przerzuc biegi i zostaw odpalony na 15min. potem odkrec raz jeszcze i jak bedzie leciec to zlej nadmiar i juz.
najwyzej jak naprawisz kompa to sprawdzisz raz jeszcze i ewentualnie dolejesz...
to nie jest zwykły napęd...to
Aż tak krytycznie to nie jest wymagany. W 4hp nie ma czujnika temp. w skrzyni, a olej wymieniałem przyklejając sondę termometru do miski olejowej skrzyni - nie jest to jakiś super dokładny pomiar, ale do wymiany oleju wystarcza.martin_rs4 pisze:no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju
Four rings to rule them all
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości