Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 00 ] Smród i chrobotanie przy dodawaniu gazu

Adr88ian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 17 paź 2015, 20:37
Lokalizacja: Warszawa

[S8 D2 00 ] Smród i chrobotanie przy dodawaniu gazu

Post autor: Adr88ian » 10 sty 2016, 22:56

Ostatnio sprawdzałem zachowanie auta przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu z włączonym ESP na śliskiej, prostej drodze z kostki betonowej. Zaintrygowało mnie chrobotanie - takie samo jak przy hamowaniu w identycznych warunkach oraz straszny smród tak jakbym spalił sprzęgło.

Czy tak właśnie działa ESP w S8?.

Miałem 300C SRT8 i nie było ani smrodu, ani chrobotania. Obecnie mam A4 b8 3.0 TDI quattro w tiptronicu i też tak nie zachowuje się ESP.

Pozdrawiam

niestepne
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 16 paź 2015, 18:19
Lokalizacja: Mława

Post autor: niestepne » 11 sty 2016, 09:30

Chrobotanie wydaje mi sie ze powinno byc słychac dzwiek podobny do abs-u przynajmiej ja tak miałem w poprzednich autach ale skąd zapach palonego sprzęgła <bezradny>

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 11 sty 2016, 09:33

Smrod to napewno ze spalonego klocka ;)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 11 sty 2016, 10:24

U mnie w momencie reakcji ABS jest jak to powiedziałeś chrobotanie normalne objawy działającego ABS-u, ale w momencie ostrego dodawania gazu na śliskiej nawierzchni dźwięk jest inny słychać takie "granie"

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 11 sty 2016, 10:32

To normalne :) A śmierdzi palonymi klockami hamulcowymi jak Robert napisal. ESP samo przyhamowuje poszczególne koła w zależności od sygnałów z czujnika skrętu kierownicy, czujników przeciażeń i sygnałów z czujników ABS. Jak mocno mordujesz auto na sniegu włączonym ESP to heble są pewnie czerwone :)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 sty 2016, 18:34

Ja to nawet celowo jak sie zima zaczyna jade na plac troche pompe ABSu rozruszac, no bo przez wiekszosc roku sie jej nie uzywa ;)
No i chrobocze prze ruszaniu, hamowaniu i jezdzie bokiem :D ale zadnego zmrodu nie czułem <bezradny>
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 11 sty 2016, 21:32

Co innego jest jak hamujemy podczas załączenia się ABS. Auto spowalnia i nie ma problemu.
W tym wypadku wydaje mi się, ze klocki dostają po garach ponieważ układ czasami nie jest w stanie wyhamować danym kołem.
Przyczepność praktycznie zerowa, moc silnika duża, moment ogromny i mamy rezultat.
Podobnie jest w mocnych autach gdzie ESP nie daje rady opanować auta i klocki czasami starczają na bardzo, bardzo krótki czas.
Co do zapachu jest to normalne. W wyniku tarcia wydziela się ciepło, klocki i tarcze się rozgrzewają. Poddaje się w tym momencie najmiększy element którym jest klocek.
Podobną sytuację byś miał gdybyś 3 lub 4x wyhamował pod rząd z 200 - 0

Tarczy wtedy nie dotkniesz bo jest tak gorące, że można na niej placki smażyć.
W Twoim wypadku, czyli śliska nawierzchnia, gaz w podłogę, załączenie kontroli i sytuacja jest ta sama.
Gdybyś się bawił na oblodzonym parkingu to też byś po pewnym czasie nie mógł dotknąć tarczy.

Moim zdaniem jest to normalne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl