części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 sty 2016, 21:24

Pixel pisze:Odświeże trochę, bo mnie również dopadł ten problem


02439 - Right Parking Brake Motor Hall Sensor

02596 - Rear Brake Pads Worn


Takie dwa błędy mam i co ciekawe - piszecie że to wina klocków tył..
To nie jest wina klocków - w przypadku tych błędów ich stan nie ma kompletnie nic do rzeczy.
To jest wina silniczka.
Pixel pisze:Kilka dni temu znów się pojawiła kontrolka ale z piorunem, wcześniej też się zdarzało że się pojawiało...
Ta kontrolka sygnalizuje awarię hamulca postojowego co wiąże się również z błędami jak powyżej.
Pixel pisze:... ale zaciągnięcie i spuszczenie hamulca postojowego pomagało i znikała kontrolka na FISie.
Początkowy stan awarii która sama z siebie nie zniknie ale będzie postępować dalej.
Pixel pisze:Jakiś błąd adaptacji, czy jak? bo widze że o prawy zacisk tylko chodzi.
Silniczek hamulca postojowego prawdopodobnie do wymiany albo do regeneracji.
Aby rozstrzygnąć co naprawdę się dzieje należy przeprowadzić jednak głębszą diagnostkę - samodzielnie jeżeli masz trochę o tym pojęcia albo oddać komuś co będzie wiedział co się z tym robi.

Regenerację silniczka ogarnia dobrze jeden z forumowych kolegów w podwarszawskich Starych Babicach.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2016, 22:14 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 04 sty 2016, 22:04

Dzięki za info ;)

Awatar użytkownika
PiotrekS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 21 paź 2009, 08:29
Moje auto: A8 D4
Rocznik: 2015
Silnik: V8 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Piotr
Lokalizacja: WLKP

Post autor: PiotrekS » 04 sty 2016, 22:40

Mi wczoraj po wyjechaniu z cieplego garazu na mroz -13 i zaciagnieciu recznego pojawil sie na fisie czerwony znak hamulca oraz zolty z piorunami. Vcds wyplul 02430 oraz 02432. Planowalem dzisiaj sprawdzic wiazke przy lewym hamulcu ale rano po nocy w garazu i po zaciagnieciu recznego fis nie sygnalizuje problemow z hamulcem. Nie wiem czy to mroz spowodowal, dzisiaj wszystko ok po 2 godzinnym pobycie auta na mrozie
Pozdrawiam
PiotrekS

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 10 sty 2016, 15:28

Wczoraj chyba już doszczętnie prawa strona ręczny się zepsuła, bo nawet ruszyć nie mogłem i auto stało całą noc pod supermarketem. Dzisiaj rano odkręciłem koło oraz silnik ręcznego, cofnąłem ręcznie tłoczek i auto znów jezdzi. Jeśli mam błącz czujnika halla to rozumiem że również zacisk do wymiany?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sty 2016, 20:20

Pixel pisze:Jeśli mam błącz czujnika halla to rozumiem że również zacisk do wymiany?
Nie zacisk, sam silniczek.

Silniczek albo do wymiany albo do regeneracji - wybór należy do ciebie.

Jeżeli w silniczku po jego demontażu było mokro (czytaj. "był płyn hamulcowy") to zacisk do regeneracji - wymieniać całego nie trzeba no chyba, że w twojej okolicy nie masz nikogo co potrafi ten zacisk rozebrać :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 10 sty 2016, 23:56

Nie, w silniczku nie było płynu hamulcowego, ale nie nadaje się już raczej do regeneracji bo ułamało się jedno ucho i widać ze ktoś już w nim kiedyś grzebał bo wygląda jak wyciągnięty psu z gardła.

Silniczek moge wysłać tak gdzie mówiłeś FOSS, mają swoją aukcje na allegro, ale jest takich firm więcej. Mój tata miał to auto przede mną i mówił mi dzisiaj że wymieniał już kiedyś ten prawy silniczek a błąd był nadal bo podobno uszkodzony jest jakiś czujnik w zacisku, ale to tylko powtarzanie słów mechanika który to robił. Dodam że oglądając niektóre aukcje gdzie oferują regeneracje, jest napisane, że nie regenerują czujników halla, tylko sama mechanika (przekładnia, silnik, uszczelnienie)

Dodam że auto do dnia wczorajszego miało ręczny na oba koła i potwierdziło się to nawet na przeglądzie technicznym w pazdzierniku, miał mniej więcej równo na oba koła i wypadł z rolek.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 11 sty 2016, 06:48

Czyli jest uszkodzony czujnik który jest w silniczku .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 11 sty 2016, 11:47

W sumie w zacisku chyba żadnej elektroniki nie ma więc zakupie silniczek (podejrzewam że w regenerowanym silniczku który miałem wcześniej naprawie został poddany silnik, napęd itd, a nie czujnik i dlatego palił się błąd).

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 11 sty 2016, 14:11

Z reguły regeneracja zacisku polega na wypiaskowaniu zacisku i wymianie silniczka na nowy.

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 11 sty 2016, 15:22

Mój zacisk jest ok, nie wymaga regeneracji, jeśli nie ma w nim elektroniki to do wymiany mam tylko silniczek, z tym że mój nie nadaje się do regeneracji bo ma uszkodzony czujnik, silnik sam z siebie chyba działa, ale przekładnia już nie, ma uszkodzoną obudowe i pęknięte ucho, tak więc chciałbym kupić inny, 100% sprawny.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 sty 2016, 21:22

Pixel pisze:Silniczek moge wysłać tak gdzie mówiłeś FOSS, mają swoją aukcje na allegro, ale jest takich firm więcej. Mój tata miał to auto przede mną i mówił mi dzisiaj że wymieniał już kiedyś ten prawy silniczek a błąd był nadal bo podobno uszkodzony jest jakiś czujnik w zacisku, ale to tylko powtarzanie słów mechanika który to robił.
Więc mechanik który to robił albo gadał bzdury albo specjalnie tak zaciemniał aby skasować odpowiednią kwotę za naprawę.
W samym zacisku nie ma żadnego czujnika - ŻADNEGO.
Sam zacisk to tylko klasyczny tłoczek hydrauliczny.

Cała elektronika jest po stronie silniczka który jest oddzielną częścią zamienną.
shaqal pisze:Z reguły regeneracja zacisku polega na wypiaskowaniu zacisku i wymianie silniczka na nowy.
Z reguły naprawa tego zacisku polega przede wszystkim na jego uszczelnieniu - piaskowanie to tylko kosmetyka która nie ma wiele wspólnego z naprawienie usterki.
Pixel pisze:Mój zacisk jest ok, nie wymaga regeneracji, jeśli nie ma w nim elektroniki to do wymiany mam tylko silniczek, z tym że mój nie nadaje się do regeneracji bo ma uszkodzony czujnik, silnik sam z siebie chyba działa, ale przekładnia już nie, ma uszkodzoną obudowe i pęknięte ucho, tak więc chciałbym kupić inny, 100% sprawny.
Oj panie, głupoty piszesz.
Wyślij do Rafała na Stare Babice i będziesz miał zrobiony ten czujnik.
No chyba, że urwane ucho zdyskwalifikuje regenerację ale o to pytaj już wykonawcę tej naprawy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 11 sty 2016, 22:47

Rafał może tak, ale znalazłem tez inne formy i mają dopisek "nie naprawiamy czujników halla"

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 sty 2016, 00:51

Pixel pisze:Rafał może tak, ale znalazłem tez inne formy i mają dopisek "nie naprawiamy czujników halla"
Cóż, sam wybierzesz kogoś komu zlecisz tą naprawę.

Skoro ktoś tego nie robi to może nie bardzo wie jak to zrobić co raczej niezbyt dobrze o nim świadczy. No chyba, że ja się na problematyce tego czujnika Halla nie znam, czego nie można wykluczyć, i on rzeczywiście jest nienaprawialny i niewymienialny <bezradny>
Ale jak pamiętam silniczki robione przez Rafała, a przez ten czas co miałem warsztat w PL robił on dla mnie takich pewnie i z kilkadziesiąt, to było sporo takich z problemem czujnika Halla i jakoś musiał sobie z tym radzić skoro dawał mi takie które tego błędu już nie generowały i w samochodzie pracowały poprawnie :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 12 sty 2016, 09:49

Skoro polecasz to wezmę od Rafała :)

pozdrawiam.

wasyl997
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2016, 11:53
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: wasyl997 » 24 lut 2016, 12:26

Witam kolegów. Czy ktoś słyszał żeby do silniczka od ręcznego wkladać smar? Ostatnio zamówiłem silniczek w którym był włożony smar. Z początku chodził bardzo ładnie i nie było z nim problemów. A teraz rano jak odpalam to pojawia się błąd i pokazuje na kompie uszkodzony czujnik hella i zużyte klocki. Dodam że po zgaszeniu auta błąd znika. Silniczek chodzi cicho? Czy to może być wina smaru włożonego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl