części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 4.2PB ] Cały czas ciepłe powietrze z nawiewów

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

[D2 97 4.2PB ] Cały czas ciepłe powietrze z nawiewów

Post autor: tomi5 » 18 sie 2010, 17:25

Witam otóż mam taki problem( w sumie to kupiłem auto z tym problemem), a mianowicie cały czas leci mi cieple powietrze z nawiewów, zmiana ustawień na climatronicu nic nie pomaga, jedyna opcja to OFF, klima nie nabita więc nie wiem jak by było gdyby była sprawna.

Może podpowie mi ktoś czy w audi są elektrozawory lub jakieś urządzenie odpowiedzialne za kierowanie płynu chłodniczego do nagrzewnicy(bo to chyba na tej zasadzie działa??) i gdzie go szukać pod maską, chyba że ktoś już miał taki problem i go rozwiązał.

Gdzie szukać przyczyny co sprawdzić, dodam że nie posiadam VAG-a (na razie) więc ta opcja odpada.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2012, 12:42 przez tomi5, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 18 sie 2010, 18:17

Ciężko będzie bez VAGa.

U mnie i u kilku kolegów z forum przyczyną był padnięty czujnik temperatury zewnętrznej.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 18 sie 2010, 21:35

Maciex pisze:
U mnie i u kilku kolegów z forum przyczyną był padnięty czujnik temperatury zewnętrznej.
O widzisz i taka informacja cieszy mnie bardzo, bo u mnie akurat ten czujnik tez jest walnięty, pokazuje 40*C a na dworze jest 14.
Nigdy bym nie powiedział że przez ten czujnik może występować taki problem.

Chociaż jeszcze jedna rzecz jest dziwna, jak jadę autem i wkręcam je na obroty to zaczyna wiać cieplejszym powietrzem, tak jak by cos się zacięło i nie mogło zablokować dopływu gorącego płynu do nagrzewnicy, a wiadomo że im wyższe obroty silnika tym wyższy jest wzrost ciśnienia.

W BMW miałem identyczny problem i wystarczyło wymienić o-ringi w elektrozaworach bo już właśnie przepuszczały płyn do nagrzewnicy, i to pomogło, więc myślałem że w audi też jest takie ustrojstwo.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 19 sie 2010, 01:58

Ale czujniki od temperatury zewnętrznej są dwa - jeden od klimy i jeden od komputera pokładowego. Dlatego bez vaga ciężko będzie zdiagnozować

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 19 sie 2010, 06:09

A mógłbyś podać mi lokalizacje tych czujników, ten od temperatury, zewnętrznej to chyba znajduje się na dolnej części zderzaka, a ten od klimy??
I przy okazji mógłbyś podac mi jakiegoś linka do ogłoszenia, który vag był by dobry??

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 20 sie 2010, 18:10

Ja tak jak pisałem już w jakimś innym poście ,kupiłem ten i śmiga
http://allegro.pl/item1177475839_najlep ... w_24h.html
zamówiłem i na drugi dzień już był ,a co do twojego problemu to może być też ten elektrozawór.Tu masz i na prawdę tanio bo ja w ubiegłym roku zapłaciłem ponad dwie stówki
http://allegro.pl/item1165069477_audi_a ... _wody.html
a co do czujnika klimy to chyba jest pomiędzy nawiewami na szybę choć nie jestem pewien na 100%.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 20 sie 2010, 20:48

Udało mi się zdobyć vag-a, wyszło że mam uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej-G17, ale nie sądzę żeby on powodował ten problem.
Na postoju leci ciepłe powietrze a podczas jazdy wali prawie wrzątkiem, a tak jak pisałem wcześniej taki problem miałem w bmw i rozwiązałem go poprzez wymianę o-ringów które przepuszczały płyn do nagrzewnicy.

Gdzie szukać tych elektrozaworów?? tzn nie gdzie na necie tylko gdzie pod maska mniej więcej sie znajdują

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 20 sie 2010, 21:45

masz zaznaczone strzałką,tylko musisz ten plastik zdjąć.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 21 sie 2010, 07:20

Wielkie dzięki, dzisiaj postaram się to rozebrać i obczaić co i jak.
jak się z tym uporam na pewno napisze co i jak.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-08-21, 21:37 ]
Co do tych elektrozaworów sa takie tanie bo właśnie na aukcji chodzi tylko o nie(tak sie domyslam), może być uszkodzona ta pompka która tez tam jest, i teraz mam pytanie w jakim celu jest tam ta pompka?? na jakiej zasadzie ona działa??

Jeszcze mam pytanie gdzie znajde w aucie klapkę odpowiedzialna za wpuszczanie ciepłego powietrza do kabiny, jak sie do niej dostać??

Co do klapy to juz raczej nie aktualne sprawdziłem vagiem i działają,

A czy mógłby ktoś sprawdzić u siebie w aucie na włączonym grzaniu i bez grzania jakie ma wartości na tych 2 wtyczkach które są przy elektrozaworach, jedna od pompy a druga od elektro. Bo u mnie miernik nic nie pokazał tzn 0 może źle coś robiłem


Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 25 sie 2010, 09:02

tomi5 pisze:Wielkie dzięki, dzisiaj postaram się to rozebrać i obczaić co i jak.
jak się z tym uporam na pewno napisze co i jak.
Jeżeli w pre-FL jest tak samo jak w FL (a z tego co wiem to tak jest) z rozebraniem tego możesz mieć jednak mały problem... wygląda to mniej więcej tak:
- demontaż górnej części nawiewu powietrza (na środku przy podszybiu)
- demontaż wycieraczek i podszybia
- demontaż serwo (rozpięcie go także od strony wnetrza pojadu)
- demontaż pompy nagrzewnicy (przewody od płynu dla strefy pasażera rozpinaj przy ścianie grodziowej pasażera a nie pod obudową środkowego wentylatora bo obudowy tej nie zdemontujesz od strony silnika a ponowne poprawne podłączenie tych przewodów pod tą obudową graniczy z cudem zręczności)

Wszystko byłoby do ogarnięcia nawet na parkingu pod domem gdyby nie to serwo - rozpięcie układu hamulcowego to jego ponowne zalanie płynem i odpowietrzanie.
Całość operacji wymiany tej pompy to dla dwóch osób operacja na jakieś 3-4 godziny roboty.
tomi5 pisze:Co do tych elektrozaworów sa takie tanie bo właśnie na aukcji chodzi tylko o nie(tak sie domyslam), może być uszkodzona ta pompka która tez tam jest, i teraz mam pytanie w jakim celu jest tam ta pompka?? na jakiej zasadzie ona działa??
Pompa nagrzewnicy jest elementem wspomagającym obieg płynu chlodniczego przez nagrzewnicę - teoretycznie przy otwartych zaworach obieg płynu jest wymuszony ciśnieniem w układzie ale widocznie dla zapewnienia odpowiedniego przepływu i zadanej na klimatroniku temperatury dołożona jest tu oddzielna pompa - taka lub podobna konstrukcja jest stosowana w kilku innych modelach AUDI jak nie we wszystkich.

Pompa pracuje praktycznie zawsze oprócz momentu kiedy na klimatroniku dla obu stref ustawiasz temperaturę LO.

Za regulację temeratury odpowiadają między innymi zawory umieszczone przy tej pompie - każdy odpowiada za jedną strefę klimatyzacji (kierowca/pasażer). Nie domykające się zawory mogą być bezpośrednią przyczyną gorącego powietrza z nawiewów.

U mnie w S8 wszystko pracowało prawidłowo tylko pompa piszczała. Od znajomego kupiłem drugą taką pompę od innego S8 - przed wyjazdem na zlot chciałem koniecznie to zrobić bo mnie wnerwiało to piszczenie. Zmieniłem pompę ale okazało się że zawory się nie domykają. Wkur... mnie to bardzo bo nie miałem już czasu na wymiane pompy po raz drugi.

Temat gorącego powietrza możesz obejść metodą chałupniczą odcinając zasilanie do pompy i zaciskając przewód doprowadzający płyn do pompy - ja tak zrobiłem ale jak tylko wrócę do domu biorę się za naprawę bo nie wyobrażam sobie takiego jeżdżenia :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 26 sie 2010, 20:32

No to czeka nas trochę dłubania, a czy demontaż zbiorniczka i pompy nie wystarczy do wyciągnięcia tego całego modułu elektrozaworów??

Co do płynu hamulcowego w jaki sposób go zlewasz?? nie chciał bym sobie pochlapać lakieru nim bo wiadomo jakie są tego konsekwencje.

No i od razu pytanie o to serwo jeżeli jego demontaż jest nieunikniony, mógłbys mniej więcej napisać w jaki sposób się dostać do niego, podejrzewam że trzeba rozbierać tapicerkę pod kierownicą, są tam jakieś niespodzianki o których warto wiedzieć??

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 sie 2010, 20:59

Na wstępie nadmienię że nie robiłem tego sam tylko koledzy na codzień pracujący w pewnym ASO AUDI.
tomi5 pisze:czy demontaż zbiorniczka i pompy nie wystarczy do wyciągnięcia tego całego modułu elektrozaworów??
Należy zdemontować całość tego co jest pod maską.
tomi5 pisze:Co do płynu hamulcowego w jaki sposób go zlewasz?? nie chciał bym sobie pochlapać lakieru nim bo wiadomo jakie są tego konsekwencje.
Nie kojarzę jak był zlewany ale na pewno tak bo po wymianie pompy nagrzewnicy nalano mi po całości nowego płynu i odpowietrzono cały układ.
tomi5 pisze:No i od razu pytanie o to serwo jeżeli jego demontaż jest nieunikniony, mógłbys mniej więcej napisać w jaki sposób się dostać do niego, podejrzewam że trzeba rozbierać tapicerkę pod kierownicą, są tam jakieś niespodzianki o których warto wiedzieć??
Trzeba rozebrać tapicerkę pod kierownicą ale rozpięcie układu jest podobno bardzo proste.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 26 sie 2010, 22:34

Ja u siebie wymienialem tylko pompe obiegowa. Wydlubalem serwo i jakos poszlo. Odpuscilem sobie demontaz srodkowych nawiewów, ale do wymiany calego modulu bedzie to niezbedne bo nie odkrecisz opasek na wezach. Ogolnie caly dzien roboty.
Jesli nie demontowales takiego serwa to przykrecane jest od strony silnika - czyli demontujesz zbiorniczek, pompe i potem masz dojscie do srub ktore przechodza przez cale serwo i mocuja je do grodzi. Od wewnatrz odpinasz tylko od pedalu.
Plyn hamulcowy leje sie i to ostro - trzeba go w miare szybko i obficie splukac woda.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 27 sie 2010, 08:55

Aha no to teraz już mam jakoś sprawę naświetloną, jak będę wymieniał postaram się zrobić fotorelacje tak dla potomnych :)

Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.
Pozdrawiam.

nmaciek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2010, 16:48
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: nmaciek » 02 gru 2010, 16:42

Witam wszytkich ja wczoraj Wymieniałam całe elektrozawory razem z pompa gdyż miałem odwrotny efekt caly czas zimne powietrze. Ja w troche inny sposób to zrobiłem omijając wyciąganie serwa i całego srodka :)
Wykręciłem tylko wycieraczki, klapki te pod maska od nawiewu , nie wiem jak to dokladnie sie nazywa ten silniczek z wiatraczkami :) uciąłem te plastik od wlotu nawiewu na długości całych elektrozaworów :) wymieniłem zakleiłem i wszytko chodzi jak nalezy :) 2 godz roboty

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl