Chciałbym dołączyć i być szczęśliwym posiadaczem A8
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2016, 16:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
Chciałbym dołączyć i być szczęśliwym posiadaczem A8
Witam wszystkich!
Możliwe, że już było setki razy o tym, ale to moje pierwsze kroki tutaj. Kogo bym nie zapytał - każdy odsyła mnie na te forum , podpierając się waszym dobrym zdaniem i wiedzą. Przyznaje jestem młodym szczylem, ale z chęcią otwarty na doświadczenia innych i zdaje sobie sprawę, że są mądrzejsi ode mnie. To moje ciężko zarobione i zaoszczędzone pieniądze i pierwszy poważny zakup tak ekskluzywnego auta (bo jest to dla mnie auto marzeń).
Także pytam, by nie błądzić. Chciałbym spełnić moje odwieczne marzenie i posiadać A8 D2 , jednak żeby ta kwestia posiadania to była radość z jazdy i przewaga dzięki technice, a nie zaglądanie od czasu do czasu do warsztatu i kibicowanie mechanikowi/mechanikom którzy będą próbowali ją składać. (jedną rzeczą, którą słyszałem to że auto raz "zdzwonowane" nadaje się na złom bo jest z aluminium)
Super by było mieć Diesla , ale to chyba nie możliwe by któryś z modeli był w QUATTRO i to na tyle wytrzymały by spać spokojnie. Więc pytanie numer 1 - z doświadczenia co doradzacie?
Pytanie numer 2 - czy ten okropny mit V8 - które połykają 25 litrów benzyny to fakt?
Pytanie numer 3 - jeśli Benzyna - to jak to jest z kupieniem juz zagazowanej Audi , ktoś mi mówił , że "pierwsza zasada : nigdy nie kupuj zagazowanego auta" - mit, czy prawda?
Pytanie numer 4 - może A8/S8 D2 to głupi pomysł... może znalezienie tege wartościowego "jednorożca" motoryzacji jest już (z racji czasu/rocznika) tak niemożliwe, że aż głupie?
Mam nadzieję, że pomożecie mi i bardziej nakreślicie prawdziwy obraz tej rzeczywistości posiadacza A8/S8 , mam wrażenie, że większość "doradzających mi" z zazdrości chce mnie wystraszyć.....obrzucając mitami i stereotypami....(być może mówią prawdę i to ja się mylę) jednakk gdyby tak rzeczywiście było to przecież nikt by ich nie kupował....bo te auta mimo prawie 20 lat biją na głowę pięknem i solidnością wykończenia nie jedną współczesną wygodną brykę i to za podobne pieniądze.
PS: Bardzo proszę o rozwianie tych wszystkich bzdur, a Wy jako codzienni użytkownicy wiecie jak jest na prawdę... - wyznaję zasadę, że lepiej założyć z góry, że coś mnie nie zachwyci, a potem się miło zaskoczyć - niż w głupio optymistyczny sposób się niemiło rozczarować.
Pozdrawiam
Możliwe, że już było setki razy o tym, ale to moje pierwsze kroki tutaj. Kogo bym nie zapytał - każdy odsyła mnie na te forum , podpierając się waszym dobrym zdaniem i wiedzą. Przyznaje jestem młodym szczylem, ale z chęcią otwarty na doświadczenia innych i zdaje sobie sprawę, że są mądrzejsi ode mnie. To moje ciężko zarobione i zaoszczędzone pieniądze i pierwszy poważny zakup tak ekskluzywnego auta (bo jest to dla mnie auto marzeń).
Także pytam, by nie błądzić. Chciałbym spełnić moje odwieczne marzenie i posiadać A8 D2 , jednak żeby ta kwestia posiadania to była radość z jazdy i przewaga dzięki technice, a nie zaglądanie od czasu do czasu do warsztatu i kibicowanie mechanikowi/mechanikom którzy będą próbowali ją składać. (jedną rzeczą, którą słyszałem to że auto raz "zdzwonowane" nadaje się na złom bo jest z aluminium)
Super by było mieć Diesla , ale to chyba nie możliwe by któryś z modeli był w QUATTRO i to na tyle wytrzymały by spać spokojnie. Więc pytanie numer 1 - z doświadczenia co doradzacie?
Pytanie numer 2 - czy ten okropny mit V8 - które połykają 25 litrów benzyny to fakt?
Pytanie numer 3 - jeśli Benzyna - to jak to jest z kupieniem juz zagazowanej Audi , ktoś mi mówił , że "pierwsza zasada : nigdy nie kupuj zagazowanego auta" - mit, czy prawda?
Pytanie numer 4 - może A8/S8 D2 to głupi pomysł... może znalezienie tege wartościowego "jednorożca" motoryzacji jest już (z racji czasu/rocznika) tak niemożliwe, że aż głupie?
Mam nadzieję, że pomożecie mi i bardziej nakreślicie prawdziwy obraz tej rzeczywistości posiadacza A8/S8 , mam wrażenie, że większość "doradzających mi" z zazdrości chce mnie wystraszyć.....obrzucając mitami i stereotypami....(być może mówią prawdę i to ja się mylę) jednakk gdyby tak rzeczywiście było to przecież nikt by ich nie kupował....bo te auta mimo prawie 20 lat biją na głowę pięknem i solidnością wykończenia nie jedną współczesną wygodną brykę i to za podobne pieniądze.
PS: Bardzo proszę o rozwianie tych wszystkich bzdur, a Wy jako codzienni użytkownicy wiecie jak jest na prawdę... - wyznaję zasadę, że lepiej założyć z góry, że coś mnie nie zachwyci, a potem się miło zaskoczyć - niż w głupio optymistyczny sposób się niemiło rozczarować.
Pozdrawiam
1.Nie szukaj diesla ponieważ w modelu D2 montowano 2.5 tdi i 3.3 tdi które nie należą do "idealnych" jednostek silnikowych i sprawiają sporo problemów.
2.Duże silniki V8 wcale nie są złe - zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od techniki jazdy oraz korków.
3.Silnik 4.2 V8 w modelu D2 to bardzo udany silnik który toleruje LPG . Jeżeli gaz LPG jest zamontowany
na dobrych podzespołach to wszystko działa OK.
4.Chcesz posiadać "nietypowe" AUDI szukaj wersji S8 D2 lub A8 D2 W12 już niedługo takie auta będą
białymi krukami na rynku używanych , więc ich wartość raczej nie będzie spadać .
5. Powodzenia w poszukiwaniach auta marzeń.
2.Duże silniki V8 wcale nie są złe - zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od techniki jazdy oraz korków.
3.Silnik 4.2 V8 w modelu D2 to bardzo udany silnik który toleruje LPG . Jeżeli gaz LPG jest zamontowany
na dobrych podzespołach to wszystko działa OK.
4.Chcesz posiadać "nietypowe" AUDI szukaj wersji S8 D2 lub A8 D2 W12 już niedługo takie auta będą
białymi krukami na rynku używanych , więc ich wartość raczej nie będzie spadać .
5. Powodzenia w poszukiwaniach auta marzeń.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W D2 to proszenie się o nieszczęścieKOSODRZEWINKA pisze:Super by było mieć Diesla
W korku miejskim i ciężkiej nodze wykonalne, mi beny wychodziło 12-15 jak normalnie jeździłem, w trasie sporo mniejKOSODRZEWINKA pisze:czy ten okropny mit V8 - które połykają 25 litrów benzyny to fakt?
To zależy na jakich komponentach jest złożone i ile już się na tym przebujało. Jeśli jest drut team, jeżdżony 5 lat to omijać.KOSODRZEWINKA pisze:jak to jest z kupieniem juz zagazowanej Audi , ktoś mi mówił , że "pierwsza zasada : nigdy nie kupuj zagazowanego auta" - mit, czy prawda?
Znaleźć znajdziesz, wszystko jest kwestią czasu, finansów i kompromisów.KOSODRZEWINKA pisze:może A8/S8 D2 to głupi pomysł... może znalezienie tege wartościowego "jednorożca" motoryzacji jest już (z racji czasu/rocznika) tak niemożliwe, że aż głupie?
Znajoma sytuacja 4 lata temu jak kupowałem a8 to samo miałem w gronie znajomych, z tego powodu również zostałem zwolniony i nie pracowałem 5 m-cy bo taki młody bogacz i a8 to se poradzi Heh, po tylu latach Ci sami "znajomi znaFcy" mnie uświadamiają na temat mojego strupa Temat się kończy gdy mowa o braniu oleju gdzie mi od wymiany do wymiany (12k) ginie 400 może 500ml a im w pierdziawkach r4 nawet i 4l <jezyk>KOSODRZEWINKA pisze:mam wrażenie, że większość "doradzających mi" z zazdrości chce mnie wystraszyć.....obrzucając mitami i stereotypami....
Ogólnie olać zdanie takich fachoFcUF.. Szukać trzeba auta zadbanego silnik i napęd najważniejszy. Blacharka zależy co bo sporo rzeczy można porobić, el. wymienne, poszycia itp. Niestety zabawy z ramą itd odpadają dlatego 3in1 ciężko znaleźć.
W jaki rocznik i motor celujesz, jaki masz budżet?
Poszperaj na forum, sporo było pisane o spalaniu, kosztach napraw i itp.
ad1 Klekota bys spokojnie spal w budzie D2 nie kupisz,tylko taki co ma naprawde malo km nalatane co w przypadku diesla jest nierealne.
ad2 Jesli latasz jak wsciekly od swiatel do swiatel i masz jeszcze kilometrowe korki to tak 25 polknie.
W realu w zaleznosci od nogi.U mnie znika niecale 17 litrow LPG w mieszanej jezdzie.Zawalidroga nie jestem ani znikajacym punktem
ad3 Kwestia tego czy i jak instalacja zostala zalozona oraz z jakich komponentow.Wiec albo omijac albo brac w zestawieniu z ogolna ocena auta.
ad4 wszystko zalezy od budzetu-sensowne auto to wydatek pi*drzwi 15kpln plus 5-6 na ABC pozakupowe.
ad2 Jesli latasz jak wsciekly od swiatel do swiatel i masz jeszcze kilometrowe korki to tak 25 polknie.
W realu w zaleznosci od nogi.U mnie znika niecale 17 litrow LPG w mieszanej jezdzie.Zawalidroga nie jestem ani znikajacym punktem
ad3 Kwestia tego czy i jak instalacja zostala zalozona oraz z jakich komponentow.Wiec albo omijac albo brac w zestawieniu z ogolna ocena auta.
ad4 wszystko zalezy od budzetu-sensowne auto to wydatek pi*drzwi 15kpln plus 5-6 na ABC pozakupowe.
A wsio inne i wiele wiecej znzjdziesz tu na forum.
ja tez 8 lat temu spełniałem marzenia i spełniłem,kabony poszło. Nie ma sie co oszukiwac że to tanie w utrzymaniu auto bo tak nie jest im bardziej zaniedbana tym bardziej bedziesz kibicował mechanikom. Jak sie dba tak sie ma i to nic dziwnego. Klasa premium więc takie utrzymanie ale i takie wożenie się
ja tez 8 lat temu spełniałem marzenia i spełniłem,kabony poszło. Nie ma sie co oszukiwac że to tanie w utrzymaniu auto bo tak nie jest im bardziej zaniedbana tym bardziej bedziesz kibicował mechanikom. Jak sie dba tak sie ma i to nic dziwnego. Klasa premium więc takie utrzymanie ale i takie wożenie się
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2016, 16:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
Bardzo mi miło, że się pojawiły odpowiedzi
Budżet to maksymalnie 20 000 zł [kuzyn ma podobną kwotę i celuje w A4 B6/B7]
Z moim prowadzeniem jest jak u Ciebie SenatorS8 - także, żadnych szaleństw - szukam auta z ponadczasowym wyglądem i nieprzeciętnym komfortem (a to standard jeśli chodzi o tą Audi)
Jeśli chodzi o kilometry to nie ma się co oszukiwać, auto ma swoje lata i raczej dużą wagę do tego nie ma co przywiązywać (kręcenie itd itp)
Czyli najrozsądniej kupić 4,2 V8 (jeśli w LPG to musi być z dobrą instalacją?)
Kwestia poszukiwań to raczej kolejność
1 zadbany motor (wymagana opcja z quattro)
2 dobra instalacja (jeśli z LPG)
3 niezajechane wnętrze
4 unikać druciarstwa i fuch/chwilówek, które latają już z 3 rok
(czy coś jeszcze jest istotne by nie "wdepnąć" na starcie?)
Budżet to maksymalnie 20 000 zł [kuzyn ma podobną kwotę i celuje w A4 B6/B7]
Z moim prowadzeniem jest jak u Ciebie SenatorS8 - także, żadnych szaleństw - szukam auta z ponadczasowym wyglądem i nieprzeciętnym komfortem (a to standard jeśli chodzi o tą Audi)
Jeśli chodzi o kilometry to nie ma się co oszukiwać, auto ma swoje lata i raczej dużą wagę do tego nie ma co przywiązywać (kręcenie itd itp)
Czyli najrozsądniej kupić 4,2 V8 (jeśli w LPG to musi być z dobrą instalacją?)
Kwestia poszukiwań to raczej kolejność
1 zadbany motor (wymagana opcja z quattro)
2 dobra instalacja (jeśli z LPG)
3 niezajechane wnętrze
4 unikać druciarstwa i fuch/chwilówek, które latają już z 3 rok
(czy coś jeszcze jest istotne by nie "wdepnąć" na starcie?)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2016, 16:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 sty 2016, 16:08
- Lokalizacja: Zielona Góra