[D3 05 ] Drgania kompresora zawieszenia + rozwiązanie
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
[D3 05 ] Drgania kompresora zawieszenia + rozwiązanie
Koledzy po kolei staram się uzupełniać wady zakupionego samochodu i całkiem dobrze mi idzie.
Zawieszenie ogarnięte - końcówki i wahacze wymienione - cisza na dołkach zapanowała
Ale musi być jakieś ALE...
Jakiś czas temu pojechałem do mechanika, którego poprosiłem o wymianie czujnika temperatury kompresora, którzy był uszkodzony - powiedział mi że wykręcił kompresor założył nowy czujnik zamontował kompresor ponownie i po temacie.
Po odbiorze samochodu, kiedy kompresor się załączył pojawiły sie w samochodzie dziwne drgania. Pomyślałem, ze pewnie jednak kompresor i tak do regeneracji więc postanowiłem zregenerować.
Byłem więc na naprawie zawieszenia u innego mechanika i poprosiłem aby od razu zamienił mi mój kompresor z regenerowanym i ....
DRGANIA SĄ NADAL.
Objaw jest taki, że po załączeniu się kompresora czuję na kierownicy i w całej budzie auta drganie - po wyłączeniu kompresora jest wszystko ok.
Co to może być za przyczyna, może mieliście podobną sytuację ?
--------------------------------------------------------------------------------------
Rozwiązanie.
Problemem okazało się zawieszenie kompresora - gumki + sprężynki.
Tak mi powiedziano i obiecano naprawić.
Drgania i słyszalność kompresora ustąpiło.
Zawieszenie ogarnięte - końcówki i wahacze wymienione - cisza na dołkach zapanowała
Ale musi być jakieś ALE...
Jakiś czas temu pojechałem do mechanika, którego poprosiłem o wymianie czujnika temperatury kompresora, którzy był uszkodzony - powiedział mi że wykręcił kompresor założył nowy czujnik zamontował kompresor ponownie i po temacie.
Po odbiorze samochodu, kiedy kompresor się załączył pojawiły sie w samochodzie dziwne drgania. Pomyślałem, ze pewnie jednak kompresor i tak do regeneracji więc postanowiłem zregenerować.
Byłem więc na naprawie zawieszenia u innego mechanika i poprosiłem aby od razu zamienił mi mój kompresor z regenerowanym i ....
DRGANIA SĄ NADAL.
Objaw jest taki, że po załączeniu się kompresora czuję na kierownicy i w całej budzie auta drganie - po wyłączeniu kompresora jest wszystko ok.
Co to może być za przyczyna, może mieliście podobną sytuację ?
--------------------------------------------------------------------------------------
Rozwiązanie.
Problemem okazało się zawieszenie kompresora - gumki + sprężynki.
Tak mi powiedziano i obiecano naprawić.
Drgania i słyszalność kompresora ustąpiło.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2012, 11:11 przez djdemon_pl, łącznie zmieniany 3 razy.
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Mam to samo po regeneracji (ponad rok) do dziś. Nie jest to może duża amplituda ale wyczuwalna. I ostatnio zauważyłem, że częściej się włącza i na dłużej. Podobno to te cholerne gumki. Chyba po nowym roku zainwestuję w nowy kompresor. Na allegrze jest sprzedawca ze Szczecina i oferuje fabrycznie nowy za ok 1,5 tys pln. Ktoś korzystał ma z nim doświadczenie?
8-)
8-)
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
Ja mam obiecane, że jutro (bo dziś nie było miejsca) usterka zostanie usunięta, ze to wina jakichś wyrobionych sprężynek.
Dam znać, bo akurat mnie bardzo to drażni a lubię mieć wszystko jak być powinno.
A8 nie jest akurat i nie powinni być od tego, żeby coś drżało, piszczało, wyło itp...
Dam znać, bo akurat mnie bardzo to drażni a lubię mieć wszystko jak być powinno.
A8 nie jest akurat i nie powinni być od tego, żeby coś drżało, piszczało, wyło itp...
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
- djdemon_pl
- Forum Audi A8
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
- Lokalizacja: mazowieckie
Witam, trochę dzisiaj walczyłem z zawieszeniem kompresora bo mi nie dawał spokoju, wydaje mi się że za dużo drgań przenosi na karoserię. Jak rozebrałem poszczególne mocowania te ze sprężynkami to się okazało że kolejność mocowania nie była jak w schemacie etka, czyli:
1. śruba z łbem jak podkładka
2. sprężyna
3. gumka
4. łapa kompresora
u mnie było:
1. śruba z łbem jak podkładka
2. gumka
3. łapa kompresora
4. sprężyna
jak przełożyłem tak jak w etka to było jeszcze głośniej i wróciłem do tego co było...ale mnie to nie satysfkcjonuje
Jak macie poskładane to zawieszenie kompresor???
1. śruba z łbem jak podkładka
2. sprężyna
3. gumka
4. łapa kompresora
u mnie było:
1. śruba z łbem jak podkładka
2. gumka
3. łapa kompresora
4. sprężyna
jak przełożyłem tak jak w etka to było jeszcze głośniej i wróciłem do tego co było...ale mnie to nie satysfkcjonuje
Jak macie poskładane to zawieszenie kompresor???
Witam, albo źle poskładane gumki ,albo niepasujący kompresor bo są różne mocowania kompresora i różne wieszaki .Po zakupie nowego nie pasował bo była 1 wtyczka zamiast trzech i uszy miałem wysokie itd ,dużo przeróbek ,a potem nie uznali gwarancji bo były przeróbki .Uszkodzony kompresor też może hałasować .Pzrd.