[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont skrzyni
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont skrzyni
Potrzebuje informacji na temat remontu skrzyni. Mam drugą skrzynię Cml 4hp24a i chciałbym we własnym zakresie ją zregenerować . Skrzynia pracowała dobrze jedyne mankamenty to szarpanie przy zrzucaniu bieku z wyższych na 1 przy zwalnianiu oraz szarpanie mechanizmu różnicowego . Co jestem w stanie we własnym zakresie zrobić ? Czy nie występują w niej jakies dziwne zabezpieczenia albo potrzebne specjalne przyżądy ? Biorąc pod uwagę że przy skrzyniach automatycznych nie ruszałem nic a cała reszta mechaniki silnikowej i pojazdowej jest dla mnie dosyć prosta.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Myslę ze zakup odpowiedniej literatury w postaci ksiązki ZF - pomoże Ci napewno .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
chicken20091986, zastanawiałem się kiedyś nad tym samym problemem
Myślałem nawet żeby kupić taką CML uszkodzoną i sobie ją zregenerować.
Skoro mechanika nie stanowi dla nas problemu, to i skrzynię powinno się dać ogarnąć.
Jak to mówią " nie święci garnki lepią", więc pewnie krok po kroku nawet laik w dziedzinie skzyń by to zrobił.
Jedyny problem, to czasami niektóre części są specyficznie spasowane, albo złożone i jak nie wiesz jak je rozbierać to może się zdarzyć, że jakaś sprężynka gdzieś wystrzeli i chu
Także rozbieraj i powodzenia, trzymam kciuki.
Najbardziej denerwuje mnie takie nasze polskie podejście: nie rusz, nie dotykaj, oddaj to specjalistom.
Bo co? Bo oni mają jakieś inne ręce?
Ok, mogą mieć więcej doświadczenia, po to właśnie jest forum, żeby ktoś ci napisał: uważaj na to, na tamto itp.
Zawsze uważam, że nikt tak dobrze nie naprawi twojego samochodu jak ty sam.
Nikomu po prostu tak na nim nie zależy jak tobie.
Także: POWODZENIA!
Myślałem nawet żeby kupić taką CML uszkodzoną i sobie ją zregenerować.
Skoro mechanika nie stanowi dla nas problemu, to i skrzynię powinno się dać ogarnąć.
Jak to mówią " nie święci garnki lepią", więc pewnie krok po kroku nawet laik w dziedzinie skzyń by to zrobił.
Jedyny problem, to czasami niektóre części są specyficznie spasowane, albo złożone i jak nie wiesz jak je rozbierać to może się zdarzyć, że jakaś sprężynka gdzieś wystrzeli i chu
Także rozbieraj i powodzenia, trzymam kciuki.
Najbardziej denerwuje mnie takie nasze polskie podejście: nie rusz, nie dotykaj, oddaj to specjalistom.
Bo co? Bo oni mają jakieś inne ręce?
Ok, mogą mieć więcej doświadczenia, po to właśnie jest forum, żeby ktoś ci napisał: uważaj na to, na tamto itp.
Zawsze uważam, że nikt tak dobrze nie naprawi twojego samochodu jak ty sam.
Nikomu po prostu tak na nim nie zależy jak tobie.
Także: POWODZENIA!
[you] when was the last time you just went for a drive?
Ja proponuję sciągnąć sobie manual do naprawy ZF-a, zobaczyć ile narzędzi specjalistycznych trzeba mieć żeby taki remont zrobic prawidłowo, jak wykonywać pomiary i oceniać stan zdemontowanych części i dopiero podejmować decyzję o własnoręcznym remoncie. Ja takie manuale widziałem. Usługa rozłożenia i złożenia skrzyni już wymontowanej w midpartsie to 600-800. Bardziej bym szedl w kierunku rozwiazania zeby zawieźć im skrzynie, niech ja rozbiora i powiedza co wymienic, zamówic te czesci w ZF (a nie brac od nich bo maja kosmiczne marże na częściach zamiennych) dowieźć im części które zlecą do wymiany i poprosić o złożenie całości. Bo te 600-800 za robote to całkiem uczciwa cena biorąc pod uwagę zakres prac jaki trzeba zrobic zgodnie z manualami ZF. Wtedy za części zaplaci sie samemu, montaż i demontaż w aucie samemu i będzie wiadomo na 100% ile to moze kosztowac.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Specjalistyczne narzedzia -nie do konca prawda,owszem bywa tak ze cos bardzo trudno zrobic jednak bym nie dramatyzowal.Napewno skrzynie 4i 5 hp bez specjalistycznych narzedzi rozlozysz i zlozysz,jednak zwyklym zestwem luczy 80szt w walizce i przyslowiowy m mlotiem to tego sie nie ogarnie.Trzeba miec minimum warsztatowe.
Czy czesci sa do wymiany to w automacie widac z kilometra.
Wsumie wiem co pisze bo niejeden automat zrobilem w tym i swoj i to na codzien sie tym zawodowo nie zajmujac
I tak najgorszy temat to plyta sterujaca.tak naprawde to w niej przy naszych przebiegach trzeba by powymieniac polowe gratow a jak sie interesowalem to np w stanach sa firmy ktory wysylasz swoja i ja robia na tip top .No ale to stany.
Konwerter-tego sam nie zrobisz, o nie Ba smiem twerdzic ze polskie firmy co niby robia tez tego nie robia jak nalezy.I znow w stanach i umieja naprawic i umieja wzmocnic EH. Moj konwerter ma prawie 2 lata po regeneracji.Od ponad roku wydaje na zimno a teraz joz zaczyna na cieplo takie postukiwanie niby kijka w szprychach.Bardzo niedlugo wymieniam go na ori regeneracje ZF od michala.Wkoncu bedzie to zrobione sprzetem i w tolerancji fabrycznego producenta z uzyciem tylu nowych czesci ze chyba poza obudowa to bedzie nowy konwerter.
pozdrawiam
Czy czesci sa do wymiany to w automacie widac z kilometra.
Wsumie wiem co pisze bo niejeden automat zrobilem w tym i swoj i to na codzien sie tym zawodowo nie zajmujac
I tak najgorszy temat to plyta sterujaca.tak naprawde to w niej przy naszych przebiegach trzeba by powymieniac polowe gratow a jak sie interesowalem to np w stanach sa firmy ktory wysylasz swoja i ja robia na tip top .No ale to stany.
Konwerter-tego sam nie zrobisz, o nie Ba smiem twerdzic ze polskie firmy co niby robia tez tego nie robia jak nalezy.I znow w stanach i umieja naprawic i umieja wzmocnic EH. Moj konwerter ma prawie 2 lata po regeneracji.Od ponad roku wydaje na zimno a teraz joz zaczyna na cieplo takie postukiwanie niby kijka w szprychach.Bardzo niedlugo wymieniam go na ori regeneracje ZF od michala.Wkoncu bedzie to zrobione sprzetem i w tolerancji fabrycznego producenta z uzyciem tylu nowych czesci ze chyba poza obudowa to bedzie nowy konwerter.
pozdrawiam
Adam, wyobraź sobie że absolutnie wszystkie sprezyny nowe do płyty sterującej w 5hp24 plus kilka kluczowych zaworów (włączający konwerter WK-V, wyłączający konwerter WK-D, regulujący cisnienie główne HD-V, smarujący SCHM-V, ) do tego nowa uszczelka (wiadomo zmienić trzeba) kosztowały mnie po zamówieniu bezpośrednio w ZF i kursie euro na poziomie 4,5 zeta około 600 złotych (Michał Wruszak mi załatwił te części ale już sam wydłubałem ich numery z katalogów ZFa). Uwazam ze taka cena to śmiech na sali biorąc pod uwagę, że jest to około 35-36 pozycji z katalogu ZF. Wszystkie części mechatroniki według moich wyliczeń (czyli absolutnie wszystkie zawory, wszystkie sprężyny i wybierak) będą kosztować około 1700 złotych (mówie o zamówieniu bezpośrednio z ZF - zadnych kibli). W cenę nie wchodzą oczywiscie elektrozawory a tylko mechaniczne zawory pracujące w płycie.
Reasumując - jeśli skrzynię da sie złożyć i rozłożyć bez specjalistycznego sprzetu i nie jest to dla Ciebie problem, to regeneracja płyty nie będzie na bank tym problemem również.
Reasumując - jeśli skrzynię da sie złożyć i rozłożyć bez specjalistycznego sprzetu i nie jest to dla Ciebie problem, to regeneracja płyty nie będzie na bank tym problemem również.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
ZF Friedrichshafen AG – niemiecki producent części motoryzacyjnych, mający siedzibę w Badenii-Wirtembergii w Niemczech. Spółka powstała 20 sierpnia 1915 roku. Jej założycielem był niemiecki hrabia Ferdinand von Zeppelin.chicken20091986 pisze:Rozwinie mi ktoś skrót ZF ??
Czyli w skrócie Zeppelin Ferdinand-firma o bardzo konkretnych korzeniach
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie taka plyte przewalic przez warsztat to zaden problem.Posiadam i mozliwosci i wiedze na jej temat.
Wraz z pomiarami sprezyn czy sie nadaja (dane Katalogowe dot. dlugosci) wraz z zmiana przed i polift w kilku sprezynach
Ale tak jak pisze.Ktos kto ma to zrobic raz dla siebie to nie zrobi tego dobrze bo trzeba wiedziec o co tu kaman.
U nas w plytach najwieksza bolaczka to i tak glowny tlok regulujacy cisnienie.Sa komplety naprawcze skladajace sie z wiekszego srednicowo tloka wraz z usprawnieniem(ogolnie to sonnax spore ma doswiadczenie w upgradzie komponentow skrzyn) oraz dodatkowo matryca do rozwiercenia plyty.Oczywiscie pomiar szczelnosci na koniec obowiazkowo .
No ale ilu sie na to chetnych znajdzie?
Wraz z pomiarami sprezyn czy sie nadaja (dane Katalogowe dot. dlugosci) wraz z zmiana przed i polift w kilku sprezynach
Ale tak jak pisze.Ktos kto ma to zrobic raz dla siebie to nie zrobi tego dobrze bo trzeba wiedziec o co tu kaman.
U nas w plytach najwieksza bolaczka to i tak glowny tlok regulujacy cisnienie.Sa komplety naprawcze skladajace sie z wiekszego srednicowo tloka wraz z usprawnieniem(ogolnie to sonnax spore ma doswiadczenie w upgradzie komponentow skrzyn) oraz dodatkowo matryca do rozwiercenia plyty.Oczywiscie pomiar szczelnosci na koniec obowiazkowo .
No ale ilu sie na to chetnych znajdzie?
Przejrzalem produkty sonnaxa, rzeczywiscie sa pelne kity dostępne. Niestety nie podają cen. Kupowales cos takiego? Chociaz rząd wielkosci ceny by si przydal, bo zaworek i nowa sprezyna z ZF to pewnie z 50 złotych a tutaj pewnie z 10 razy tyle minimum ?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Krzychu, jak stracisz wymiar otworu w płycie (czyli w body, które też wieczne nie jest) to wymiana zaworu na nowy nic nie da. Trzeba kupić wtedy zestaw zaworu nadwymiarowego i powiększyć otwór w płycie żeby znów uzyskać fabryczną szczelność (zupełnie jak w przypadku szlifu cylindrów na 1 nadwymiar). Takie zestawy są właśnie w ofercie sonnaxa ale oczywiscie ceny na necie nie zobaczysz - stąd moje pytanie do Adama - może wie ile to kosztuje. Co ciekawe sonnax ma w ofercie od razu narzędzie do powiększania tego otworu, żeby zrobic to dobrze i na właściwy wymiar.
Ja oba te kluczowe zawory kupilem w ZF nowe (ten od regulacji cisnienia i ten smarujący). Zacznę od ich wymiany i sprawdzenia szczelności (sonnax dokładnie pokazuje jak tą szczelność na płycie sprawdzić dla tych zaworów). Jak będzie lipa to będę myślał dalej co z tym zrobic.
Ja oba te kluczowe zawory kupilem w ZF nowe (ten od regulacji cisnienia i ten smarujący). Zacznę od ich wymiany i sprawdzenia szczelności (sonnax dokładnie pokazuje jak tą szczelność na płycie sprawdzić dla tych zaworów). Jak będzie lipa to będę myślał dalej co z tym zrobic.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"