części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont skrzyni

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont skrzyni

Post autor: chicken20091986 » 01 lut 2016, 10:53

Potrzebuje informacji na temat remontu skrzyni. Mam drugą skrzynię Cml 4hp24a i chciałbym we własnym zakresie ją zregenerować . Skrzynia pracowała dobrze jedyne mankamenty to szarpanie przy zrzucaniu bieku z wyższych na 1 przy zwalnianiu oraz szarpanie mechanizmu różnicowego . Co jestem w stanie we własnym zakresie zrobić ? Czy nie występują w niej jakies dziwne zabezpieczenia albo potrzebne specjalne przyżądy ? Biorąc pod uwagę że przy skrzyniach automatycznych nie ruszałem nic a cała reszta mechaniki silnikowej i pojazdowej jest dla mnie dosyć prosta.

Gość

Post autor: Gość » 01 lut 2016, 15:02

A szukałes na forum? Bo był temat z fotorelacja naprawy ASB.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 02 lut 2016, 07:53

Takich informacji co ja oczekuje nie ma :-)

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 lut 2016, 11:55

Myslę ze zakup odpowiedniej literatury w postaci ksiązki ZF - pomoże Ci napewno .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
Mc_Abra
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 10 kwie 2015, 11:04
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Mc_Abra » 02 lut 2016, 12:26

chicken20091986, zastanawiałem się kiedyś nad tym samym problemem :)
Myślałem nawet żeby kupić taką CML uszkodzoną i sobie ją zregenerować.
Skoro mechanika nie stanowi dla nas problemu, to i skrzynię powinno się dać ogarnąć.
Jak to mówią " nie święci garnki lepią", więc pewnie krok po kroku nawet laik w dziedzinie skzyń by to zrobił.
Jedyny problem, to czasami niektóre części są specyficznie spasowane, albo złożone i jak nie wiesz jak je rozbierać to może się zdarzyć, że jakaś sprężynka gdzieś wystrzeli i chu :)
Także rozbieraj i powodzenia, trzymam kciuki.
Najbardziej denerwuje mnie takie nasze polskie podejście: nie rusz, nie dotykaj, oddaj to specjalistom.
Bo co? Bo oni mają jakieś inne ręce?
Ok, mogą mieć więcej doświadczenia, po to właśnie jest forum, żeby ktoś ci napisał: uważaj na to, na tamto itp.
Zawsze uważam, że nikt tak dobrze nie naprawi twojego samochodu jak ty sam.
Nikomu po prostu tak na nim nie zależy jak tobie.
Także: POWODZENIA!
:)
[you] when was the last time you just went for a drive?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 02 lut 2016, 14:10

Ja proponuję sciągnąć sobie manual do naprawy ZF-a, zobaczyć ile narzędzi specjalistycznych trzeba mieć żeby taki remont zrobic prawidłowo, jak wykonywać pomiary i oceniać stan zdemontowanych części i dopiero podejmować decyzję o własnoręcznym remoncie. Ja takie manuale widziałem. Usługa rozłożenia i złożenia skrzyni już wymontowanej w midpartsie to 600-800. Bardziej bym szedl w kierunku rozwiazania zeby zawieźć im skrzynie, niech ja rozbiora i powiedza co wymienic, zamówic te czesci w ZF (a nie brac od nich bo maja kosmiczne marże na częściach zamiennych) dowieźć im części które zlecą do wymiany i poprosić o złożenie całości. Bo te 600-800 za robote to całkiem uczciwa cena biorąc pod uwagę zakres prac jaki trzeba zrobic zgodnie z manualami ZF. Wtedy za części zaplaci sie samemu, montaż i demontaż w aucie samemu i będzie wiadomo na 100% ile to moze kosztowac.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 02 lut 2016, 16:11

Specjalistyczne narzedzia -nie do konca prawda,owszem bywa tak ze cos bardzo trudno zrobic jednak bym nie dramatyzowal.Napewno skrzynie 4i 5 hp bez specjalistycznych narzedzi rozlozysz i zlozysz,jednak zwyklym zestwem luczy 80szt w walizce i przyslowiowy m mlotiem to tego sie nie ogarnie.Trzeba miec minimum warsztatowe.
Czy czesci sa do wymiany to w automacie widac z kilometra.
Wsumie wiem co pisze bo niejeden automat zrobilem w tym i swoj i to na codzien sie tym zawodowo nie zajmujac

I tak najgorszy temat to plyta sterujaca.tak naprawde to w niej przy naszych przebiegach trzeba by powymieniac polowe gratow a jak sie interesowalem to np w stanach sa firmy ktory wysylasz swoja i ja robia na tip top .No ale to stany.

Konwerter-tego sam nie zrobisz, o nie Ba smiem twerdzic ze polskie firmy co niby robia tez tego nie robia jak nalezy.I znow w stanach i umieja naprawic i umieja wzmocnic EH. Moj konwerter ma prawie 2 lata po regeneracji.Od ponad roku wydaje na zimno a teraz joz zaczyna na cieplo takie postukiwanie niby kijka w szprychach.Bardzo niedlugo wymieniam go na ori regeneracje ZF od michala.Wkoncu bedzie to zrobione sprzetem i w tolerancji fabrycznego producenta z uzyciem tylu nowych czesci ze chyba poza obudowa to bedzie nowy konwerter.

pozdrawiam

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 03 lut 2016, 17:50

Adam, wyobraź sobie że absolutnie wszystkie sprezyny nowe do płyty sterującej w 5hp24 plus kilka kluczowych zaworów (włączający konwerter WK-V, wyłączający konwerter WK-D, regulujący cisnienie główne HD-V, smarujący SCHM-V, ) do tego nowa uszczelka (wiadomo zmienić trzeba) kosztowały mnie po zamówieniu bezpośrednio w ZF i kursie euro na poziomie 4,5 zeta około 600 złotych (Michał Wruszak mi załatwił te części ale już sam wydłubałem ich numery z katalogów ZFa). Uwazam ze taka cena to śmiech na sali biorąc pod uwagę, że jest to około 35-36 pozycji z katalogu ZF. Wszystkie części mechatroniki według moich wyliczeń (czyli absolutnie wszystkie zawory, wszystkie sprężyny i wybierak) będą kosztować około 1700 złotych (mówie o zamówieniu bezpośrednio z ZF - zadnych kibli). W cenę nie wchodzą oczywiscie elektrozawory a tylko mechaniczne zawory pracujące w płycie.

Reasumując - jeśli skrzynię da sie złożyć i rozłożyć bez specjalistycznego sprzetu i nie jest to dla Ciebie problem, to regeneracja płyty nie będzie na bank tym problemem również.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 lut 2016, 19:41

Rozwinie mi ktoś skrót ZF ?? i ewentualnie czy ktoś posiada instrukcję do 4hp24a?? Podczas rozbierania skrzyni a mam zamiar się za to zabrać postaram się udokumentować na zdjęciach krok po kroku jak to się odbywało .

Gość

Post autor: Gość » 03 lut 2016, 19:44

chicken20091986 pisze:Rozwinie mi ktoś skrót ZF ??
ZF Friedrichshafen AG – niemiecki producent części motoryzacyjnych, mający siedzibę w Badenii-Wirtembergii w Niemczech. Spółka powstała 20 sierpnia 1915 roku. Jej założycielem był niemiecki hrabia Ferdinand von Zeppelin.

Czyli w skrócie Zeppelin Ferdinand-firma o bardzo konkretnych korzeniach :)

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 03 lut 2016, 20:00

Trochę historii też się przyda :) a może instrukcję posiada ktoś , jakieś zdjęcia ??

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 04 lut 2016, 16:17

U mnie taka plyte przewalic przez warsztat to zaden problem.Posiadam i mozliwosci i wiedze na jej temat.
Wraz z pomiarami sprezyn czy sie nadaja (dane Katalogowe dot. dlugosci) wraz z zmiana przed i polift w kilku sprezynach
Ale tak jak pisze.Ktos kto ma to zrobic raz dla siebie to nie zrobi tego dobrze bo trzeba wiedziec o co tu kaman.
U nas w plytach najwieksza bolaczka to i tak glowny tlok regulujacy cisnienie.Sa komplety naprawcze skladajace sie z wiekszego srednicowo tloka wraz z usprawnieniem(ogolnie to sonnax spore ma doswiadczenie w upgradzie komponentow skrzyn) oraz dodatkowo matryca do rozwiercenia plyty.Oczywiscie pomiar szczelnosci na koniec obowiazkowo .
No ale ilu sie na to chetnych znajdzie?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 07 lut 2016, 22:07

Przejrzalem produkty sonnaxa, rzeczywiscie sa pelne kity dostępne. Niestety nie podają cen. Kupowales cos takiego? Chociaz rząd wielkosci ceny by si przydal, bo zaworek i nowa sprezyna z ZF to pewnie z 50 złotych a tutaj pewnie z 10 razy tyle minimum ?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 lut 2016, 22:29

Po co kombinować skoro body płyty zaworowej tnie bajońskie kwoty :] , wymienić konkretny zużyty element i zapakować zmodyfikowany zawór.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 08 lut 2016, 08:10

Krzychu, jak stracisz wymiar otworu w płycie (czyli w body, które też wieczne nie jest) to wymiana zaworu na nowy nic nie da. Trzeba kupić wtedy zestaw zaworu nadwymiarowego i powiększyć otwór w płycie żeby znów uzyskać fabryczną szczelność (zupełnie jak w przypadku szlifu cylindrów na 1 nadwymiar). Takie zestawy są właśnie w ofercie sonnaxa ale oczywiscie ceny na necie nie zobaczysz - stąd moje pytanie do Adama - może wie ile to kosztuje. Co ciekawe sonnax ma w ofercie od razu narzędzie do powiększania tego otworu, żeby zrobic to dobrze i na właściwy wymiar.

Ja oba te kluczowe zawory kupilem w ZF nowe (ten od regulacji cisnienia i ten smarujący). Zacznę od ich wymiany i sprawdzenia szczelności (sonnax dokładnie pokazuje jak tą szczelność na płycie sprawdzić dla tych zaworów). Jak będzie lipa to będę myślał dalej co z tym zrobic.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl