[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy
Probowalem juz wczesniej tego loga wrzucic, ale cos mam zle zapisane i ciagle wyskakuje blad na stronie....a forum nie puszcza tego pliku w ktorym to mam zapisane...moze teraz sie uda a jak nie to w weekend pojezdze znowu i zrobie nowe...
Edit: Udalo mi sie znalezc loga z autostrady, gdzie lock up sie zapial - plik w zalaczniku.
Edit: Udalo mi sie znalezc loga z autostrady, gdzie lock up sie zapial - plik w zalaczniku.
Jeżeli było robione to...
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...
Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.
... a efekt był taki ...BaCa84 pisze:Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- uszczelki pod pokrywami zaworow
to nie sposób się nie zgodzić z tym:BaCa84 pisze:silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane... okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione
BaCa84 pisze:Ktos madry powiedzial: zmien mechanika...
Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.BaCa84 pisze:I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd
Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd
NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...
Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.
Wg. mnie to nie jest dobry wybór.BaCa84 pisze:ja wlalem Ravenol...
To jest oryginał i to powinno być w tej skrzyni.michalwruszak pisze:Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6
Nie da się ukryć, że serwis ZF na pewno ogarnie tą skrzynię od A do Zpanton pisze:ja ze swojej strony polecam ZF Friedrichshafen AG, ZF Services Dortmund, Vincenz-Wiederholt-Straße 10, 59439 Holzwickede
masz do nich rzut beretem i na pewno ogarną temat porządnie za uczciwe $
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kiedy ostatnio wymieniałeś sondy lambda?
Sprawdź ich działanie na rozgrzanym silniku. Tak po 30-40 kilometrach szybszej jazdy, aby układ wydechowy nabrał "właściwej" temperatury.
Sprawdź ich działanie na rozgrzanym silniku. Tak po 30-40 kilometrach szybszej jazdy, aby układ wydechowy nabrał "właściwej" temperatury.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
Z sondami jest tak: przed wymiana wiazki nie sprawdzalem ich i nie bylo tez bledu
Aczkolwiek po wymianie okablowania wyskoczyl mi blad od prawej sady przed katalizatorem i swiecil sie ze 3-4 dni, kasowalem go chyba z 5 raz i juz bylem nawet umowiony na podnosnik zeby tam zerknac ale zgasl ten blad i odpuscilem temat.
Aczkolwiek po wymianie okablowania wyskoczyl mi blad od prawej sady przed katalizatorem i swiecil sie ze 3-4 dni, kasowalem go chyba z 5 raz i juz bylem nawet umowiony na podnosnik zeby tam zerknac ale zgasl ten blad i odpuscilem temat.
Falowanie wystepuje tylko podczas rownej jazdy, jak trzeba przyspieszyc to gaz w podloge i nie ma najmniejszych problemow, wszystko sie budzi, zadnych szarpniec;FOSS pisze:Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...
Z drugiej strony jak jedziesz np 140 i odpuscisz calkowicie gaz bez hamowania to wyczuwalne jest podskakiwanie auta(nie wiem jak to dokladnie zobrazowac ale wskazowka podskakuje a Ty masz odczucie jakbys co 2sek lekko naciskal na hamulec)
Moim zdaniem ewidentnie konwenter mam te same objawy dzis bylem u 4MATICA w żorach zajumja sie przede wszystkim skrzyniami mluti i tip od audi i nie tylkoo. Przed gaarazem same A6 i A8 przejechal sie i stwierdził konwenetr sie konczy dodatkowo przy wymianie konwentera zawór cisnienia jakis w skrzyni + olej nowy filtr okolo 2500zł bruttoo +/- 250zł
Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo.
Preston nie przesadzaj z tymi wymianami na sile. Jak ci sie sprzeglo konczy w manualu to też zawsze przy okazji jego wymiany robisz remont skrzyni? Jak nie ma zadnych innych objawów niz konwerter a olej w skrzyni na biezaco wymieniany to trzeba wymienic sam konwerter i tyle (wraz z kompletem uszczelnień dookoła zeby lipy nie bylo)
Preston nie przesadzaj z tymi wymianami na sile. Jak ci sie sprzeglo konczy w manualu to też zawsze przy okazji jego wymiany robisz remont skrzyni? Jak nie ma zadnych innych objawów niz konwerter a olej w skrzyni na biezaco wymieniany to trzeba wymienic sam konwerter i tyle (wraz z kompletem uszczelnień dookoła zeby lipy nie bylo)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Witam, u mnie natomiast objaw falowania występuje tylko na zimnym silniku i zakresie 45-55 km/h na wysokim biegu. Jak jadę 40 lub 60 km/h objaw znika. Po ok 3-4 km falowanie znika. Czy w tym przypadku problem również leży w skrzyni?? Dodam że przebieg to 190tkmFOSS pisze:Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...
Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.
Błędów w skrzyni brak. Natomiast w silniku
2 Faults Found:
18282 - Valve for Torque Support Mount
P1874 - 001 - Short to Plus
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit
poduszka silnika i zawór wsparcia momentu...
zrób logi podobne do kolegi wyżej i coś się dowiemy wiecej
zrób logi podobne do kolegi wyżej i coś się dowiemy wiecej
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Witam. Chcialem zalogowac jeszcze raz tego lockupa ale jak na zlosc wskazowka stala w miejscu( a zrobilem chyba z 20km). Z pewnoscia zrobie to w przyszlym tyg i zerkne jeszcze raz na te wartosci. Dzieki Bugalon, teraz juz wiem na co patrzec-bedzie latwiej.Bugalon pisze:Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo.
Poza tym mialem okazje przez weekend spotkac sie z kolega FOSSem i posprawdzalismy auto od A do Z wiec wiem na czym teraz stoje. FOSS po przejechaniu sie, tez stawia na konwerter tak wiec zbieram kase i trzeba bedzie jeszcze raz zajrzec do skrzyni. Tym razem jednak (jak kasa pozwoli) skorzystam z rad kolegi Pantona i odwiedze serwis ZF w Dortmundzie.
Jak odwiedze Dortmund to z pewnosci napisze jaki koszt, czas i przede wszystkim czy objawy ustapily. Pozdro i dzieki za wszystkie odp