części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 08 lut 2016, 17:43

Probowalem juz wczesniej tego loga wrzucic, ale cos mam zle zapisane i ciagle wyskakuje blad na stronie....a forum nie puszcza tego pliku w ktorym to mam zapisane...moze teraz sie uda a jak nie to w weekend pojezdze znowu i zrobie nowe...

Edit: Udalo mi sie znalezc loga z autostrady, gdzie lock up sie zapial - plik w zalaczniku.

wojtek192
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2016, 23:38
Lokalizacja: Żory

Post autor: wojtek192 » 08 lut 2016, 21:49

no i co dalej jezeli loock up zapioł czy moze serio olej ori pomogłby...??? mam ten sam probelm w swojej A8 D2 4.2 tyle ze jestem przed wymiana oleju olej nie byle wymieniany od 8 lat.. Lecz jak sie czesto slyszy po wymianie oleju konwenter padnie predzej czy pozniej..

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 lut 2016, 01:39

Jeżeli było robione to...
BaCa84 pisze:Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- uszczelki pod pokrywami zaworow
... a efekt był taki ...
BaCa84 pisze:silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane... okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione
to nie sposób się nie zgodzić z tym:
BaCa84 pisze:Ktos madry powiedzial: zmien mechanika...
BaCa84 pisze:I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd

Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd

NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy
Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...

Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.
BaCa84 pisze:ja wlalem Ravenol...
Wg. mnie to nie jest dobry wybór.
michalwruszak pisze:Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6
To jest oryginał i to powinno być w tej skrzyni.
panton pisze:ja ze swojej strony polecam ZF Friedrichshafen AG, ZF Services Dortmund, Vincenz-Wiederholt-Straße 10, 59439 Holzwickede
masz do nich rzut beretem i na pewno ogarną temat porządnie za uczciwe $
Nie da się ukryć, że serwis ZF na pewno ogarnie tą skrzynię od A do Z :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 09 lut 2016, 05:08

Kiedy ostatnio wymieniałeś sondy lambda?
Sprawdź ich działanie na rozgrzanym silniku. Tak po 30-40 kilometrach szybszej jazdy, aby układ wydechowy nabrał "właściwej" temperatury.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 09 lut 2016, 14:39

Z sondami jest tak: przed wymiana wiazki nie sprawdzalem ich i nie bylo tez bledu

Aczkolwiek po wymianie okablowania wyskoczyl mi blad od prawej sady przed katalizatorem i swiecil sie ze 3-4 dni, kasowalem go chyba z 5 raz i juz bylem nawet umowiony na podnosnik zeby tam zerknac ale zgasl ten blad i odpuscilem temat.

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 09 lut 2016, 14:57

FOSS pisze:Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...
Falowanie wystepuje tylko podczas rownej jazdy, jak trzeba przyspieszyc to gaz w podloge i nie ma najmniejszych problemow, wszystko sie budzi, zadnych szarpniec;

Z drugiej strony jak jedziesz np 140 i odpuscisz calkowicie gaz bez hamowania to wyczuwalne jest podskakiwanie auta(nie wiem jak to dokladnie zobrazowac ale wskazowka podskakuje a Ty masz odczucie jakbys co 2sek lekko naciskal na hamulec) <bezradny>

wojtek192
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 28 sty 2016, 23:38
Lokalizacja: Żory

Post autor: wojtek192 » 09 lut 2016, 15:41

Moim zdaniem ewidentnie konwenter mam te same objawy dzis bylem u 4MATICA w żorach zajumja sie przede wszystkim skrzyniami mluti i tip od audi i nie tylkoo. Przed gaarazem same A6 i A8 przejechal sie i stwierdził konwenetr sie konczy dodatkowo przy wymianie konwentera zawór cisnienia jakis w skrzyni + olej nowy filtr okolo 2500zł bruttoo +/- 250zł

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 09 lut 2016, 18:00

to niech ci jeszcze tłok wstecznego zrobi (maly koszt) i looknie na kosz forwardu ... bo zaraz bedziesz lecial 2x i zaplacisz 2x tyle

ale wdze ze po lebkach bedzie robione czyli konwerter i mechatronika do podmianki bez rozbiorki asb
bądź sobą, wariatów też lubią

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 09 lut 2016, 20:17

BaCa84, może cewka ma przebicie

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 10 lut 2016, 10:20

wojtek192 pisze:przejechal sie i stwierdził konwenetr sie konczy
ale podłączył jakieś urządzenie diagnostyczne czy tylko wsiadł, przejechał się i stwierdził, że konwerter pada? <hmm>

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 10 lut 2016, 11:27

Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo.

Preston nie przesadzaj z tymi wymianami na sile. Jak ci sie sprzeglo konczy w manualu to też zawsze przy okazji jego wymiany robisz remont skrzyni? Jak nie ma zadnych innych objawów niz konwerter a olej w skrzyni na biezaco wymieniany to trzeba wymienic sam konwerter i tyle (wraz z kompletem uszczelnień dookoła zeby lipy nie bylo)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

mixer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 22 lut 2015, 19:02
Lokalizacja: ZG

Post autor: mixer » 13 lut 2016, 02:28

FOSS pisze:Jak rozumiem, owe falowanie występuje TYLKO podczas spokojnego jednostajnego przyspieszania oraz w trakcie jazdy ze stała prędkością na wyższym biegu ale z niskimi obrotami silnika.
I pewnie przy dynamicznym przyspieszaniu auto jedzie normalnie... tzn. przyspiesza dynamicznie i nie ma żadnych "zadławień się", czkawki, szarpania?...

Jeżeli tak, to moim zdaniem problem leży w samej skrzyni.
Witam, u mnie natomiast objaw falowania występuje tylko na zimnym silniku i zakresie 45-55 km/h na wysokim biegu. Jak jadę 40 lub 60 km/h objaw znika. Po ok 3-4 km falowanie znika. Czy w tym przypadku problem również leży w skrzyni?? Dodam że przebieg to 190tkm

Błędów w skrzyni brak. Natomiast w silniku

2 Faults Found:
18282 - Valve for Torque Support Mount
P1874 - 001 - Short to Plus
17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
P1577 - 004 - Open Circuit

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 lut 2016, 08:42

poduszka silnika i zawór wsparcia momentu...

zrób logi podobne do kolegi wyżej i coś się dowiemy wiecej :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mixer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 22 lut 2015, 19:02
Lokalizacja: ZG

Post autor: mixer » 13 lut 2016, 11:32

Ładuję laptopa i lecę robić logi :]

Pierwszy raz to będę robił i jeśli dobrze rozumiem to powinienem wejść w [02- Auto trans], potem bloki pomiarowe, wybrać grupę 7 i zacząć logować ?? Od startu silnika, potem przejażdżka i po rozgrzaniu auta depnąć na autostradzie ???

BaCa84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2015, 16:07
Lokalizacja: Mönchengladbach

Post autor: BaCa84 » 14 lut 2016, 14:44

Bugalon pisze:Po tym logu co załączyłes wyglada rzeczywiscie na konwerter. Bo jak masz zapiety lockup to powinienes miec jak wol 0 na koncu (roznica miedzy predkoscia wału i predkoscia walka w skrzyni). A po logu widac ze jak przyspieszasz, czy mocniej depniesz to lockup nie rozpina a roznica w obrotach wystepuje, nawet okolo 100 obrotow tam widzialem w jednym miejscu. To troche za duzo.
Witam. Chcialem zalogowac jeszcze raz tego lockupa ale jak na zlosc wskazowka stala w miejscu( a zrobilem chyba z 20km). Z pewnoscia zrobie to w przyszlym tyg i zerkne jeszcze raz na te wartosci. Dzieki Bugalon, teraz juz wiem na co patrzec-bedzie latwiej.

Poza tym mialem okazje przez weekend spotkac sie z kolega FOSSem i posprawdzalismy auto od A do Z wiec wiem na czym teraz stoje. FOSS po przejechaniu sie, tez stawia na konwerter tak wiec zbieram kase i trzeba bedzie jeszcze raz zajrzec do skrzyni. Tym razem jednak (jak kasa pozwoli) skorzystam z rad kolegi Pantona i odwiedze serwis ZF w Dortmundzie.

Jak odwiedze Dortmund to z pewnosci napisze jaki koszt, czas i przede wszystkim czy objawy ustapily. Pozdro i dzieki za wszystkie odp

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl