[D2 97 4.2PB/LPG ] Tempomat nie działa
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Dzisiaj tempomat przestał działać stało się to po obmywaniu soli zimowej z auta na myjni. Możliwe że coś nie łączy przy pompce podciśnienia bo troszkę sporo soli miałem na nadkolach. Trzeba będzie popatrzeć, chyba że znów luty w sterowniku.
Dodane :
Poprawione luty sterownika i znów działa. Cyna jest jakaś taka skruszała trochę, pewnie problem będzie powtarzał się co jakiś czas chyba że wytrawie płytkę i wszystko zrobię świeżą cyną.
Dodane :
Poprawione luty sterownika i znów działa. Cyna jest jakaś taka skruszała trochę, pewnie problem będzie powtarzał się co jakiś czas chyba że wytrawie płytkę i wszystko zrobię świeżą cyną.
Ja po zakupie auta nigdy nie używałem tempomatu bo niby nie działał. Nagle ożył ale tylko na kilka chwil. Przeczyściłem manetkę i styki w przełączniku, sprawdziłem podciśnienia i pompkę na krótko. Padło teraz na sterownik. Niby nic nie widać ale ja nie mam oczu do takich rzeczy malutkich
Oddałem do przelutowania. Zobaczymy co będzie.
Oddałem do przelutowania. Zobaczymy co będzie.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Po środku silnika zaznaczone kółkiem jest to gruszka od sterowania tempomatu sterowana podciśnieniem.
Drugie kółko jest to sterownik który znajduje się w skrzynce ECU pod maską na podszybiu. Pionowo przykręcony obok sterownika skrzyni biegów.
Zaznaczone strzałką.
Druga strzałka jest to lokalizacja pompki tempomatu która steruje gruszką. Dostęp do niej jest ciężki ale da radę ją wyciągnąć jak ma się szczupłe rączki.
Trzeba wyciągnąć kierunek, wysunąć do góry zbiorniczek od wspomagania i odkręcasz wspornik trzymający go.
Klucze potrzebne nie pamiętam
Manetka wiesz gdzie jest.
Czasami śniedzieją styki w manetce, ja swoją rozbierałem. Nie ma dużo filozofii z tym.
W większości przypadków niesprawny tempomat jest winny sterownik.