Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 07 4.2TDI ] Zakres (zasięg) ruchu wycieraczek

Awatar użytkownika
Immo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:56
Lokalizacja: Wrocław

[D3 07 4.2TDI ] Zakres (zasięg) ruchu wycieraczek

Post autor: Immo » 16 lut 2016, 22:00

Hej,
problem może i jest banalny, ale bardzo upierdliwy :)
Gdy wycieraczki są zamontowane tak, że w dolnej pozycji leżą ładnie na czarnym fragmencie szyby, to w górnej pozycji wycieraczka kierowcy zatrzymuje się jakieś 20cm od słupka. Tak jakby pracowała w niepełnym zakresie.
Jest to dość wkurzające, bo w ulewie robi się całkiem spore martwe pole :)
Sprawdziłem czy może mam zamontowane złe ramiona, ale po numerach wydają się ok: ramię kierowcy 4E1955407C i pasażera 4E1955408B.

Tutaj rodzi się pytanie, czy w D3 da się jakoś regulować albo kodować zasięg/zakres pracy silniczka wycieraczek?

Help :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 lut 2016, 22:10

Kodowania/ustawienia zasiegu nie widziałem, ale jestem pewny, że u mnie się tak daleko nie zatrzymują. Mogę zrobić krótki filmik jak to u mnie pracuje.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Immo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Immo » 16 lut 2016, 22:29

Też mi się wydaje, że wycieraczki powinny zgarniać aż do słupka.
Nie licząc przykrótkiego zasięgu to wszystko działa jak powinno, wycieranie wolne, szybkie, pozycja serwisowa #itympodobniej
Dziwne trochę <hmm>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lut 2016, 03:10

Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lut 2016, 06:08

A w pozycji 0 mówiąc, że jest na czarnym polu masz na myśli jeszcze szybę czy juz ten plastik? U mnie jest u krawędzi szyby i zasuwa tak +/- jakiś 1cm od ramki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 lut 2016, 06:19

Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 lut 2016, 06:21

i o lie pamiętam wycieraczki trzeba ustawić ok.1 cm od podszybia .

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lut 2016, 07:31

mario1278 pisze:Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni
Nie żartuj.
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi.

Moim zdaniem nic nie trzeba przestawiać o 180° - wycieraczka kierowcy w pozycji spoczynkowej ustawiona jest pewnie za nisko i wystarczy przestawić jej pozycję na wieloklinie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Immo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Immo » 17 lut 2016, 09:17

FOSS pisze:Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji :)
(...)
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi.
Bez obaw :)
Być może zadaję trywialne pytania, ale ciągle się uczę D3. Przesiadłem się z S6 C5 które było tak skomputeryzowane jak fotel kierowcy w D3 ;) stąd wolę się wcześniej 3x upewnić że niczego nie spitolę jak będę grzebał :)

Wycieraczki w pozycji 0 ustawione są teraz tak:
Obrazek

Wcześniej były ustawione wyżej, dlatego ściągnąłem ramiona i je przestawiłem. Przy okazji sprawdziłem numery ramion czy są prawidłowe.

Poniżej krótki filmik jak działają:


Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03)

Co sądzicie?

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 lut 2016, 09:25

Przerabiałem temat wycieraczek więc wiem o czy mówię ,co do wykonania trzeba się postarać żeby to sp....ć.

Awatar użytkownika
Immo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Immo » 17 lut 2016, 09:28

Ok, czyli trzeba będzie wyjąć mechanizm i mu się przyjrzeć.
Pewnie dopiero w weekend będę miał na to czas, ale dam potem znać co napsułem :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lut 2016, 09:31

Immo pisze:Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03)
To normalne... wydaje mi się, że to z czujnika deszczu jest bo czasami jak zostanie zachlapana szyba to zamiast tego drgnięcia zamiecie jeszcze raz szybę :) Zazwyczaj po użyciu spryskiwaczy.

Co do ustawienia to ja mam ciut niżej, ale pracują w pełnym zakresie do samego słupka.


P.S. Piękne podszybie w skórze i tweet wystający z deski... ehhh ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mario1278
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:54
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 17 lut 2016, 09:35

Nie trzeba wyjmować mechanizmu wystarczy klucz 10 ,poluzować nakrętkę przestawić ramię na silniku zakręcić i sprawdzić.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 lut 2016, 09:43

Ale co da przestawienie ramienia skoro wycieraczka będzie wyżej? Wycieraczka nie pracuje w pełnym zakresie...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 17 lut 2016, 10:00

obecnie i tak pozycja 0 jest za wysoko i ramię wchodzi w pole widzenia - nie chowa się głębiej w podszybiu <hmm>

Obrazek

tak to wygląda u mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl