Widzę, że kolega w opisie ma 3,7 Pb - no to bez gmerania się nie da. Termostat siedzi za taką listwą wodną (czy jak tam zwą magistralą), która jest pod pompą płynu, więc trzeba co najmniej dobrać się do pompy.Gunner pisze:Czy komuś w D3 udało się wymienić termostat bez gmerania w rozrządzie ? Jest to w ogóle możliwe ? Bo na wcześniejszych postach zdania są lekko podzielone. Chyba czeka mnie taka robota...
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI ] termostat??
Bądź dobry jak chleb.
U mnie jeszcze to nie jest potwierdzone ale stawiam na termostat
A do wymiany rozrządu jeszcze daleko... Wygląda to tak jakby się całkiem nie otwierał, nawala non stop wentylator chłodnicy pełną mocą, ale jak dłużej pojeżdżę to widocznie i on nie daje rady bo temperatura na desce zaczyna mi przekraczać 90'C 


Niekoniecznie zima chłodnica i węze dużego obiegu musza byc gorace. Latem to raczej norma. Ale jesli temleratura ci idzie za wysoko realnie to znakiem jest jak piszesz zaciety w pozycji zamknietej termostat.
Jesli silnik trzyma normalna temperature a weze chłodne,ciepłe najwyżej to nie ma żadnej złej rzeczy.
Jesli silnik trzyma normalna temperature a weze chłodne,ciepłe najwyżej to nie ma żadnej złej rzeczy.
Generalnie to termostat jak i owa listwa (magistrala, rura wodna) nie są pod pompą wody ale obok niej.pebo pisze:Termostat siedzi za taką listwą wodną (czy jak tam zwą magistralą), która jest pod pompą płynu, więc trzeba co najmniej dobrać się do pompy.
To zależy jak to będzie robił...Gunner pisze:Dzięki za odpowiedzi ;] Jaki wg. Was jest uczciwy koszt takiej operacji u mechanika ?
Generalnie bez ruszania przodu moim zdaniem nie da się tego zrobić poprawnie a samo rozebranie przodu i jego złożenie już daje kilka godzin.
Poza tym jeżeli są podejrzenia co do pompy wody to osobiście rozebrałbym cały rozrząd, zrobił wszystko co trzeba i ponownie go ustawił.... czyli pracy praktycznie tyle samo co przy wymianie kompletnego rozrządu.
Ale jak to?... przecież dopiero co założyłeś ten silnik... i jeszcze był na poprawkach dopiero co...Apophis pisze:Niestety z 500zł bo trza rozpinac rozrzad więc prawie jedna robota co przy wymianie rozrzadu. U siebie mam taki sam problem więc do czasy wymiany rozrzadu "karton" przed chłodnice![]()

Odpowiedź jest prosta - tak mają być gorące.Gunner pisze:No niestety... A węże idące od chłodnicy i sama chłodnica powinny być po jakiejś tam trasie całkiem gorące, że nie da się prawie dotknąć czy tylko "ciepłe" ? Bo u mnie mogę je podotykać bez problemu, i chłodnicę też.
Skoro auto grzeje się tak, że temperatura potrafi wychodzić poza 90°C to węże wodne prowadzące do chłodnicy mają być gorące, mają parzyć.
Jak masz wątpliwości to zagotuj w czajniku wodę do wrzenia, zalej ją do szklanki i złap szklankę gołą dłonią - wiem, że niektórzy tak potrafią ale niech opowiadajcie, że jest chłodna

Skoro będzie robiony termostat to warto sprawdzić także pompę wody.Gunner pisze:Tak się dzieje. I nie zwalnia pewnie dlatego, że termostat walnięty. Hmm jeszcze nie brałem pod uwagę pompy wody![]()
W ASO dostaniesz samą uszczelkę więc jak będzie dobra to koszt niewielki.
Pompa wody jest obok termostatu i jak już ktoś będzie ruszał rozrząd to głupotą by było nie sprawdzić również pompy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Damianie silnik nie był na poprawkach i z rozrzadem się wstrzymałem bo jest tam po prostu świeży. Obadałem go i kazałem wsadzic a zajme sie rozrzadem nieco później. Poprawki dotyczyły jedynie elektroniki i łapy sprzegłaFOSS pisze:Ale jak to?... przecież dopiero co założyłeś ten silnik... i jeszcze był na poprawkach dopiero co...

Poza tym silnik był sprawdzany jak ósema jeszcze była w kupie i wsio ok niestety potem troche to stało i się pewnie termostat zastał

