części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 97 ] SWAP tarcz tylnych z Phaetona

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Re: SWAP tarcz tylnych z Phaetona

Post autor: krzychu22.p1i » 15 sty 2016, 20:45

PC pisze:Witam
chodzi mi po głowie zamysł zmiany tarcz hamulcowych tylnych z oryginalnych 269mm na 335mm od VW Phaetona. Chcę zastosować oryginalny zacisk odsunięty za pomocą odpowiedniego adaptera, tarcze nieznacznie stoczyć aby klocek brał całą powierzchnią.
Sprostowanie, tarcza 335 pasuje od D3 i phaetona bo z resztą to jest to samo. Druga część zdania, będzie wyglądać to tak:
Obrazek

Różnica w wysokości klocka D2 i D3/Phae to 10mm, stąd ten pasek.

Pytanie z, której strony chcesz to przetoczyć? Po zewnętrznej czy bliżej środka (jest tam delikatna możliwość).. Nie jestem ekspertem ale przeoczyć tarczę ok, ale ją zmniejszać... Hebel to 2 zaraz po oponach element na, którym się nie oszczędza ani nie druci..

To ma wyglądać tak:
Obrazek

PC pisze:Odsuwając zacisk o ponad 5cm od osi zwiększa się siła hamowania. Zasada działania dźwigni. O walorach wzrokowych już nie wspomnę.

Ktoś tu chyba przysypiał na lekcji fizyki.
Fizyka fizyką i wszyscy wiedzą co się dzieje jak się odsunie zacisk, tutaj dodatkowo zwiększa się powierzchnia styku klocek-tarcza.

Odsunięcie 5cm z tyłu daje możliwość założenia 370mm... Odległość 30-32mm i to nie symetrycznie bo, adapter tu jest upierdliwy jest dla 335mm. Moje zdjęcie powyżej, zestaw ma już ponad rok i tarcza ma równy rant po stronie zewnętrznej i wewnętrznej. Jak będziesz się bawił to nie przegap takiego wymiaru jak odsunięcie co by tarcza była po środku zacisku.
uszek pisze:Kolego to nie takie proste jak CI sie wydaje. nie wywazysz pozniej tarcz, beda miały bicie to też fizyka.
Mateusz ma rację i to jest logiczne. Gdzieś tam widziałem mody w innych modelach z toczeniem tarcz na przód pod zaciski 6cio tłoczkowe, tarcza z merca czy coś podobnego i niby to jeździło jak zuuuee. Niestety nie mam kompetencji do merytorycznej analizy zagadnienia ale jest to element, który się obraca i gdy będzie powodował drgania to dostaną po kościach elementy zawieszenia, łożyska, opony. A w naszych autach to nie są tanie rzeczy. Ja tak to widzę.

W przyszłości dochodzi jeszcze fakt, że przed założeniem nowego zestawu trzeba będzie naginać do tokarza..
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 sty 2016, 21:42

ale ja mam inne klocki :]
które bardziej pasują do tarcz
Phae ma inne zaciski przynajmniej te co do mnie dotarły :]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 sty 2016, 21:43

a bardzie jarzma ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 sty 2016, 21:47

Zacisk z phaetona ma w inną stronę dźwignię ręcznego. :P Da się ogarnąć :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 sty 2016, 22:06

wszystko wyjdzie w praniu <boisie>

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 15 sty 2016, 23:01

Koledzy macie rację jeszcze raz muszę to przemyśleć.
Toczenia od strony piasty wie brałem pod uwagę, co do wyważenia to słyszałem że takie patenty na przodzie z toczonymi tarczami Phaetona 360 i zaciskami od Cayenne (pod tarcze 350mm) z powodzeniem jeżdżą i nie wyrywa kierownicy z rąk. Toczenia przed wymianą tarcz to chyba mi nie grozi, auto pomału przechodzi na zasłużoną emeryturę.

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 15 sty 2016, 23:06

Czy Waszym zdaniem lepszym wyjściem jest zastosowanie zacisku od phaetona, ewentualnie jakichś klocków wyższych?

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 15 sty 2016, 23:19

Co do tych hebli to tak na spokojnie, potrzebne klamoty odkładam na półkę.
Dzięki uprzejmości kolegi michalwruszak dziś otrzymałem paczkę z linkami od longa wraz z klockami na przód TRW DTE - ceramiczne, jakiś dość nowy produkt.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 sty 2016, 23:20

Nie znalazłem wyższych klocków co by pasowały w seryjny zacisk i jarzmo D2 i jednocześnie zabielały 310, 330, 335mm.

Zacisk phaetona ma większy rozstaw mocowania do jarzma jak D2.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 16 sty 2016, 18:37

Jak stoczysz tarcze to musisz wyważyć nie ma bata.
I jeszcze kamyczek do ogródka fizyków, do polepszenia hamowania trzeba albo powiększyć dźwignie albo zwiększyć średnice tłoczka w zacisku, powierzchnia klocka nie ma większego znaczenia. Co najwyżej ma znaczenie ekonomiczne.
Ps. jaki rozstaw ma jarzmo z Phaetona a jaki D2?
Narazie czytam

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 sty 2016, 18:14

olozwirski pisze:powierzchnia klocka nie ma większego znaczenia
- :]
Co do klocków trzeba by przerabiać
bo nie ma odpowiednich <hmm>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 sty 2016, 18:15

3 cm różnicy jest :]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 sty 2016, 18:12

więc tak troszkę kupa <bezradny>
tarcze 310 mm nie wchodzą na 16 tylko na 17
problem jest z wykonaniem adaptera bo troszkę to wszystko koliduje
zacisk ori jest na 10 mm ten z ph .. 12m
śruba na śrubie wychodzi
pomijam jeszcze fakt linek bo raczej te co mam nie przypasują bo u nas idzie powiedzmy pod kontem prostym do zacisku w tym z ph z przodu zacisku
inne przewody elastyczne bo to jest najłatwiejsze
oj coś drogo ten tył wyjdzie taniej mnie wyniesie przód na 4 tłoczkowych brembo :]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 sty 2016, 18:14

więc tak już jest po :]
zabawy troszkę było z jarzmami bo trzeba było to jakoś spasować
ale jakoś się udało
co do odsadzenia tarczy pasuje idealnie w jarzma linki starcza tylko trzeba inaczej ją poprowadzić .
Zrobione teraz czekamy na wiosnę bo w moje 16 taki zestaw nie wejdzie

waldi1982
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 07 gru 2015, 21:10
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: waldi1982 » 03 mar 2016, 15:54

pepi pisze:więc tak już jest po :]
zabawy troszkę było z jarzmami bo trzeba było to jakoś spasować
ale jakoś się udało
co do odsadzenia tarczy pasuje idealnie w jarzma linki starcza tylko trzeba inaczej ją poprowadzić .
Zrobione teraz czekamy na wiosnę bo w moje 16 taki zestaw nie wejdzie

Kolego PePi masz może jakies zdjecia Adaptera którego użyłeś ( rysunek techniczny <jezyk2> ) moze zdjecia ogółu po złożeniu poka poka :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl