części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 00 ] Podpora wału - wymiana

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 lut 2016, 15:38

też miałem, okazały się przeguby wewnętrzne przy skrzyni biegów.
to nie jest zwykły napęd...to

igor.ostrowski
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 359
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:14
Lokalizacja: Łódz

Post autor: igor.ostrowski » 29 lut 2016, 16:22

Apophis pisze:Wskocz pod auto i obadaj luzy na wale i półosiach a także góra-dół na tych elementach. Takie walnięcie nie wozy nic dobrego...
Mam nadzieje jednak, że to będzie coś drobnego, odkąd wziąłem to auto kilka bolączek i złych objaw okazało się bardzo tanie w naprawie mam nadzieję, że i tu będzie podobnie ! <amasz>

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 29 lut 2016, 22:02

igor.ostrowski pisze:Mam nadzieje jednak, że to będzie coś drobnego, odkąd wziąłem to auto kilka bolączek i złych objaw okazało się bardzo tanie w naprawie mam nadzieję, że i tu będzie podobnie !
Nie wszyscy mają takie szczęście <onie>

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 03 mar 2016, 14:16

UP..
kiedy wróciłem po całym tyg pracy i założyłem na tył moje stare koła 17 (235/55) a z przodu mam 18 235/50 i czasami to bicie jest tak jakby mniej odczuwalne ale nadal jest... czy przez to że z przodu jest większe koło to tył juz nie jest tak obciążony i mniej bije?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 03 mar 2016, 17:17

nie ma znaczenia czy zalozysz 17", 18" czy 19" nie powinno telepac.

a w jakim stanie masz zawieszenie z tylu? amorki, tuleje, wahacze ??
to nie jest zwykły napęd...to

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 04 mar 2016, 10:15

wszystko wydaje sie ok, w listopadzie byłem na przeglądzie.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 04 mar 2016, 22:41

biały112 pisze:w listopadzie byłem na przeglądzie
To bardzo słabo wiarygodna instytucja ;)

biały112
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 26 gru 2015, 17:38
Lokalizacja: Kielce-Łopuszno

Post autor: biały112 » 07 mar 2016, 12:17

ale oglądał to mój kumpel no i ostatnio sam wiele razy byłem pod moim autem, niestety :/

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 15 wrz 2016, 22:22

martin_rs4 pisze:
ernesto pisze:Marcin a jaki miałeś objawy uszkodzonej podpory ?
Hmm <hmm> taaa, i tu dochodzimy do sytuacji w której wymieniałem podporę / regenerowqłem wał bo chciałem a nie musiałem ;) a generalnie miałem problemy z ASB przy zrzucaniu biegów - występował taki stukot - oraz przy ponownym przyspieszeniu...po założeniu tego nieszczęsnego wału było lepiej, ale na złą prace ASB miała wpływ w efekcie końcowym przepływka...
Odkopię temat,

jestem w szoku po tym co przeczytałem , ja też mam problemy z ASB i podczas zrzucania biegów mam stuk ale tylko na niskich obrotach tak samo podczas wbijania biegów w górę na niskich obrotach. Jak dam pedał w podłogę albo chociaż na pół gwizdka to wszystko jest ok. Winna może być przepływka? <hmm>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 wrz 2016, 23:32

Bo generalnie to jest tak ze za pracę skrzyni odpowiada w dużej mierze silnik. Jeśli on ma jakieś problemy ma to duzy wplyw na ASB.
Niestety co do luzow i stukotu to jak nie masz dobrego diagnosty to ciężko dojść. Jeśli skrzynia sama w sobie chodzi dobrze, płynnie to zostają luzy na układzie napędowym : polosie, przeguby, podpora, mechanizmy różnicowe zawieszenie skrzyni i tylnego mostu

Najłatwiej zacząć od przegubow, poduszek, tulei itp...
to nie jest zwykły napęd...to

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 05 paź 2016, 13:21

Trochę odgrzeję temat ale nie do konca znalazlem w nim odpowiedz na moja bolączke. A mianowicie zakupilem auto i po przejechaniu 100 km zaczeło mi cos delikatnie stukac, po przejechaniu 200 odgłos był jakby ktos kluczem lał po wale więc domyslilem sie ze krzyzak umiera. Wymiana całego wału na uzywke w dobrym stanie: problem minął. Jednakże po przejechaniu kilku kilometrów pojawił się inny problem a mianowicie powyzej 110 km/h zaczyna telepac calym autem tak ze az slychac te wibracje. problemu nie ma przy rozpedzaniu auta tj przy stałym przyspieszaniu moze dobic do 200 bez problemu. problem jest przy utrzymywaniu stalej predkości a nasila sie przy calkowitym puszczeniu pedału gazu. Jeszcze gorzej jest przy delikatnym skręcie i wcisnieciu hamulca, wtedy czuc jak pod podwoziem się cos telepie. Przód zawieszenie ok tył też. Delikatny luz na dolnym wahaczu przedniego prawego koła ale watpie iz byloby to przyczyną. Drążki ok nie ma luzów itp. lewa polos praktycznie bez luzów, prawa delikatny. Wał delikatny luz. Pytanie: czy może to być coś innego niż wał? <bezradny>

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2016, 13:29

1. a jak kupiłeś używany wał to sprawdziłeś tam podporę?

2. jak zakładałeś wał, to wypoziomowałeś go odpowiednio na podporze za pomocą podkładek (dystansów) ?
to nie jest zwykły napęd...to

hollq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 02 sty 2016, 23:03
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: hollq » 05 paź 2016, 13:38

1. łożysko wyglądało na takie w miarę, guma też delikatne pękniecia ale było jeszcze ok
2. mechanik poziomował wał, przynajmniej tak twierdził bo przez pierwsze 2 tys km było w miarę ok. Delikatne wibracje ale ledwo wyczuwalne.

No i czy gdyby był zle wypoziomowany to zrobiłby 2 tys bez telepania autem?

Gość

Post autor: Gość » 05 paź 2016, 13:52

Źle wypoziomowany odrazu daje znac może siadła ci podpora?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 paź 2016, 14:08

niekoniecznie!
mógł mieć lekkie przekoszenie które się z czasem (tu 2000km ) na podporze, a dokładniej łożysku wyrobiło... ;) w szczególności, że to używka jest...
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl