części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Wyświetla błąd spalonej żarówki

Awatar użytkownika
Ino
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 wrz 2010, 16:32
Lokalizacja: Wodzisław Śl

[D2 ALL ] Wyświetla błąd spalonej żarówki

Post autor: Ino » 06 wrz 2010, 20:27

Witam jestem tu nowy ,,mam A8 i następujący problem...więc do rzeczy...przerobiłem moją A8 na lifting..przednia maska ,reflektory,zderzak przód i tył itp..a problem polega na tym że po podłączeniu reflektorów z ksenonami przez cały czas wyświetla mi spaloną żarówkę...można jakoś obejść komputer ..i wyłączyć sprawdzanie obwodów świateł...
Pozdrowionka Ino
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 00:00 przez Ino, łącznie zmieniany 1 raz.
ino

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 08 wrz 2010, 21:44

Witam
Trzeba dołożyć opornik równolegle do żarówek postojowych, poszukaj na forum było omawiane.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 11 wrz 2010, 00:37

chyba mijania
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
Ino
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 wrz 2010, 16:32
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Ino » 11 wrz 2010, 09:08

Hej witam ponownie ......poszperałem na forum i nic nie znalazłem......jeżeli ktoś mógłby pomóc...z góry dziękuję........Pozdrawiam.....INO....
ino

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 11 wrz 2010, 15:32

Kolego apropo żarówek , rozmawiałem z ojcem na ten temat i musiał byś sprawdzić żarówki czy woltaż i amperaż się zgadza z orginalną zaleca producent i katalog .
Jeśli będzie słabsza lub mocniejsza żarówka to komputer może to odczytywać jako błąd lub przepaloną żarówkę .

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 11 wrz 2010, 18:22

Ino pisze:jeżeli ktoś mógłby pomóc...z góry dziękuję.
znajomy handluje tym na allegroszu, możesz kupić tzw cancellator i po kłopocie
http://allegro.pl/warning-canceller-pro ... 79944.html
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
Ino
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 04 wrz 2010, 16:32
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Ino » 12 wrz 2010, 18:31

Hej witam ponownie .....dzięki za adresik ....zamawiam ..jeżeli pomoże napiszę o tym......Jeszcze raz dzięki i SZEROKOŚCI dla Audi maniaków.......... :-) :mrgreen:
ino

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 13 wrz 2010, 21:56

Ja miałem ciekawsze jaja :) Mam niby xenony i mam niby spryski ale niby nie mam samopo-ziomowania które jakby nie było powinno być i basta :)

W każdym bądź razie cały czas wywalało mi o spalonej żarówce (xenon) czyli kółko z krzyżykiem. Śmieszne było to że jak miałem włączoną klimę i światła to wywalało błąd o przepalonym ksenonie cały czas. Kiedy wyłączyłem klimę błąd zniknął hehehe :)

Wymieniłem przekaźnik od świateł na jakiś inny i po kłopocie :)
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 wrz 2010, 22:29

Samo-poziomowanie przed liftem było w modelach rocznikowych 98
W początkowych tj 94 nie musiało być nawet sprysków.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 13 wrz 2010, 22:50

dice111, A to nie jest tak że jak jakiś geniusz wymyślił ksenon to jak był taki mądry to wpadł też na to że sam ksenon nie załatwia sprawy i że może to być nie fajne dla innych kierowców więc też wpadł na to że warto zrobić samo-poziomowanie jak i spryski do czyszczenia kloszy aby światło ksenonowe się nie rozpraszało i nie wk****ało innych ?

No bo czemu np w BMW 7 jak jest ksenon to jest samo-poziomowanie i sprysk ?
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 wrz 2010, 23:38

Takie było prawo dawniej, nie było to wymagane i określone przepisami.
W D2 spryski były za dopłatą, dopiero później jak ktoś wybieral z listy dodatkowych opcji xenon - były one powiązane. Do zwyklych halogenowych lamp równiez można było domówić sobie spryski. W C4 np znajomy ma OE xenon, nie ma spryskow nie ma samo-poziomowania, w dodatku ma ten pierwszy głupi patent Audi, gdzie nie moze wymienic sobie samego żarnika bez tego "tyłu" ,który mozna dorwac tylko w ASO.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 14 wrz 2010, 01:21

wiesz co... to się domyślam że i mogło być coś takiego że do zwykłych halogenów można było domówić spryski... ale czy do pojawienia się samo-poziomowania można było dokupić ksenon?

Ostatnio zaczęło mnie to ponownie nurtować bo cholera... wszem i wobec jest głoszone że jak ksenon to spryski i samo-poziomowanie ma być i basta.

A tym samym mi się to potwierdziło jak zacząłem się rozglądać za BMW7...
I tam jest to prosto określone. Jest ksenon jest sprysk, jest poziomowanie.
Brak ksenonu... może być sprysk (chyba) ale samo-poziomowania brak.
Łatwo skumać czy dokładany ksenon czy też nie...

Albo Audi ma tak debilną politykę dosłownie ze wszystkim, albo jesteśmy mega mało doinformowani w tym temacie... :|

[ Dodano: 2010-09-14, 01:22 ]
Acha... no i nie wtrącajmy tutaj praw, przepisów itd. A tym bardziej polskich...
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 wrz 2010, 11:43

Jak ktoś brał w opcji xenon to od 98r automatycznie było samo-poziomowanie. Kiedy pojawiły się obowiązkowe spryski nie wiem. Prawo wstecz nie działa. Zmieniało się ono w tej kwestii nie tylko u nas. Ile aut w 94, czy 95r jeździło po naszych, czy nawet europejskich drogach z xenonem ?
Czy wyszedł fabrycznie, czy nie - sprawdzisz po VINie.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 wrz 2010, 11:49

grim pisze:(...) Acha... no i nie wtrącajmy tutaj praw, przepisów itd. A tym bardziej polskich...
Ależ to właśnie przede wszystkim chodzi o przepisy...
w fabryce wyprodukują Ci prawie każdą konfigurację... same spryski, same poziomowanie, same xenony...
ale ich konfiguracja w salonie sprzedaży jest już uwarunkowana przepisami obowiązującymi w danym kraju.

I tak jak ktoś już wcześniej napisał kiedyś (na początku kiedy weszły ksenony) nie było wymaganych spryskiwaczy i samopoziomowania więc auta były sprzedawane bez nich (lub z jeżeli tak chciał klient).
Potem przepisy się zmieniły więc importerzy odpowiedzialni za wprowadzenie aut na dany rynek musieli dostosować się do przepisów... a to akurat jest bardzo proste bo w cennikach przy ksenonach dopisuje się formułkę np. taką: "Wybranie lamp ksenonowych spowoduje dodanie wysokociśnieniowych spryskiwaczy lamp" a z fabryką ustala się że dane opcje wyposażenia mogą być montowane tylko w odpowiedniej konfiguracji.
Zapisy jak powyżej w różnej formie widziałem setki razy w różnych cennikach i oprócz ksenonów jest wiele innych opcji które wiążą się ze sobą i nie mogą być zamawiane oddzielnie.

Jeżeli chodzi o przepisy to przecież podobna sytuacja miała miejsce w temacie świateł do jazdy dziennej... w Europie Zachodniej świeciły się tylko przednie światła LED ale w Polsce jak zwykle ustawodawcy byli mądrzejsi od wszystkich innych więc przepisy polskie nakazywały przy włączonych światłach do jazdy dziennej mieć włączone także tylne światła pozycyjne.
Tutaj także importerzy aut musieli się dostosować alby było to łatwiejsze niż w przypadku ksenonów - do procedury tzw. "przeglądu zerowego" (przegląd auta który jest dokonywany w ASO przed wydaniem auta klientowi) dopisano czynność programowania świateł aby wraz z dziennymi LED włączały się światła pozycyjne.
Po ostatnich zmianach polskich przepisów wreszcie mamy tak jak na zachodzie a w/w procedurę wykreślono z przeglądu zerowego.

Samopoziomowanie przy ksenonach jest natomiast elementem integralnym lamp ksenonowych więc nie występuje jako oddzielna opcja i jest to zupełnie coś innego niż samopoziomowanie nadwozia czyli tzw. "nivo" które jest zwykłą opcją dodatkową niezależną od rodzaju lamp.
dice111 pisze:Jak ktoś brał w opcji xenon to od 98r automatycznie było samo-poziomowanie.
Jeżeli mówimy o samopoziomowaniu lampy ksenonowej to zawsze tak było bo jest to integralna część konstrukcji lampy (napisałem o tym powyżej).
dice111 pisze:Kiedy pojawiły się obowiązkowe spryski nie wiem. Prawo wstecz nie działa. Zmieniało się ono w tej kwestii nie tylko u nas. Ile aut w 94, czy 95r jeździło po naszych, czy nawet europejskich drogach z xenonem ?
Czy wyszedł fabrycznie, czy nie - sprawdzisz po VINie.
Dokładnie tak.

Co do prawa jeszcze i jego zmian wtrącę taką krótką opowiastę...
W 1992r do technikum jeździłem GAZ'em 69M... który rok produkcji to nie pamiętam ale zamierzchłe to czasy a auto z wojskowego demobilu.
Chociaż prawo nakazywał jazdę w pasach bezpieczeństwa ja takowych nie używałem bo auto fabrycznie nie było w nie wyposażone - przepisy wyraźnie precyzowały od jakiej daty produkcji auta muszą być pasy a mój się do tego nie zaliczał... prawo nie działa wstecz :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 wrz 2010, 12:17

FOSS pisze:
dice111 pisze:Jak ktoś brał w opcji xenon to od 98r automatycznie było samo-poziomowanie.
Jeżeli mówimy o samopoziomowaniu lampy ksenonowej to zawsze tak było bo jest to integralna część konstrukcji lampy (napisałem o tym powyżej).
Nie zawsze tak było. Chodzi o samo-poziomowane lampy, nie nivo. W autach przed litowych z oryginalnym xenonem samo-poziomowanie nie występowało wcześniej niż pisałem.
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl