Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB/LPG ] Jak wpiąć reduktor gdy ma się webasto

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[D2 98 4.2PB/LPG ] Jak wpiąć reduktor gdy ma się webasto

Post autor: Bugalon » 06 kwie 2016, 15:04

Robię teraz porządek z wężami od obiegu chłodzącego. Mam webasto. Cepy od LPG wpięli mi się równolegle w nagrzewnicę. Nie jestem pewien, czy to jest prawidłowe podpięcie, bo przy bardzo duzych mrozach (poniżej -10) samochod przełączał mi sie na benzynę (incydentalne przypadki). Nigdy nie mogłem wymusić tego przełączania już po porządnym nagrzaniu silnika więc podejrzewam, że powinienem miec to podłączone inaczej.

Szukałem na LPG forum jak podłączyć reduktor jak jest webasto i znalazłem kilka tematów które wzajemnie sie wykluczały więc trochę zdurniałem.

Wiem na pewno, że zasilanie reduktora muszę wziąc z węża zasilającego nagrzewnicę ale gdzie wpiąc powrót? W obwód zbiorniczka wyrównawczego czy zostawic tak jak jest (czyli w wąż powrotny od nagrzewnicy). A może jeszcze inaczej to zrobić, żeby to sie kupy trzymalo?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 06 kwie 2016, 15:10

Ja mam w nagrzewnice wpięte i problemów nie zauwazyłem.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 06 kwie 2016, 15:19

ale webasto masz ?
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Gość

Post autor: Gość » 06 kwie 2016, 15:21

Niestety nie.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 06 kwie 2016, 17:40

Ja mam webasto i też równolegle wpięte reduktory. Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu. Potestuję to jak znajdę trochę czasu.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 kwie 2016, 22:03

gtfan pisze:Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu.
Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 07 kwie 2016, 07:52

Szeregowo to bym nie zaryzykował na pewno. Pytanie tylko jak to dokładnie podłączyć, mam równolegle z nagrzewnicą teraz i jestem niemal pewien ze moje problemy w mega duże mrozy są spowodowane właśnie takim podpięciem (chyba ze jakis gowniany gaz zimą zatankowalem ze 2 razy albo sam nie wiem co).
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 kwie 2016, 08:12

95% instalacji podłączonych jest równolegle
5% szeregowo

statystki z moich obserwacji, wcale nie muszą odzwierciedlać stanu realnego :)

Po wpięciu szeregowo jest obieg mimo elektorzaworów.
Elektrozawory odcinają wejście/wyjście do nagrzewnicy ale nie odcinają tam obiegu, krąży dalej ciecz przez moduł elektrozaworów.

Ostatnio doktoryzował się w tym temacie SenatorS8. Może sporo powiedzieć na ten temat.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 kwie 2016, 11:59

FOSS pisze:
gtfan pisze:Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu.
Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu.
No właśnie tak jak marek750 napisał, chyba SenatorS8 wrzucał info, że elektrozawory albo puszczają obieg na nagrzewnice, albo je odcinają i płyn kierują od razu w powrót z nagrzewnic. Czyli w małym obiegu płyn krąży zawsze, niezależnie czy mamy ogrzewanie włączone czy nie.

W powyższej wypowiedzi użyłem skrótu myślowego, oczywiście chodziło mi o wpięcie szeregowo w obwód nagrzewnic, ale przed elektrozaworami a nie w same nagrzewnice;)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 kwie 2016, 12:37

Ja ma podpięte przy grodzi równolegle i jest OK. Mam webasto.

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 07 kwie 2016, 12:38

Hmm wydaje mi sie w takim razie ze to duzo lepsze rozwiazanie niz laczenie rownolegle ..... (mowa o wpieciu szeregowym), bo jednak cały płyn z silnika (wszystko co pompa da) przeleci najpierw przez reduktor a potem dopiero trafi do nagrzewnicy. Tylko chyba trzeba by to puszczac srednica 20mm, tak jak jest fabrycznie bo rownolegle lecę na 17mm.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 09 kwie 2016, 20:08

Tak to ja pisalem.
Moim zdaniem lepiej miec szeregowo gdyz mamy pelny przeplyw i przez reduktor i przez nagrzewnice .
Obecnie mam problem zapchanej calkowicie prawej nagrzewnicy przez zbyt slaby przeplyw plynu bo jednak jest wybor albo nagrzewnice albo reduktor.
Modol elektrozaworow (powtorze) odpina tylko i wylacznie nagrzewnice z obiegu ale samego obiegu w wezach do modolu nie.Plyn albo idzie z modolu do nagrzewnic i spowrotem albo odrazu z modolu na powrot.
Modol zamyka nagrzewnice gdy wlaczymy LO z AC badz samo LO

Bugal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2015, 11:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bugal » 10 kwie 2016, 10:54

a jak jest wtedy z ogrzewaniem kabinowym?? Zgodnie z tym co napisałeś Senator - jeśli jest ogrzewanie kabinowe to pompka przy elektrozaworach powinna wspomagać pompkę webasto... Chyba że coś źle zrozumiałem.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 10 kwie 2016, 11:42

Pompka przy modole napewno dziala w trybie REST.
Webasto posiada swoja pomke obiegowa.
To czy klimatronik gdy pracuje Webasto zalacza pompke modolu jest mi obecnie niewiadome(jeszcze swojego Webasto nie uruchomilem na aucie)
W mojej opini uklad szeregowy ma w naszym przypadku wiecej pozytywow.
Praca Webasto i tak zagrzewa silnik i tak wiec uklad szeregowy parownika nic w tym nie zmieni.
Dla mnie slabym punktem ogrzewania kabiny sa rownolegle nagrzewnice,jednak nie widze innej prostszej metody rozwiazania ukladu.Moje auto ma LPG od 6 lat w rownoleglym podlaczeniu reduktora.I pojawil sie problem zapchanej nagrzewnicy przez oslabiony przeplyw plynu.
Na tygodniach bede to zmienial

Bugal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2015, 11:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Bugal » 10 kwie 2016, 13:40

Wiadomo - webasto ma swoją pompkę. Bardziej chodzi o to, że układ ogrzewania kabinowego bez włączenia pompki przy nagrzewnicach jest bez sensu (wg mnie). Innymi słowy - ogrzewanie kabinowe bez uruchomionej pompki przy module kompletnie nic nie da (ciepło i tak nie dotrze do kabiny). Pompka przy module nie działa tylko w trybie REST - jej praca jest uzależniona od tego jaką masz ustawioną temperaturę zadaną na klimatroniku. JA przy walniętej pompce przy module nie byłem w zimie w stanie zagrzać kabiny do temperatury wyższej niż 20 stopni (chyba, że jeździsz z obrotami około 3k wtedy główna pompa układu chłodzenia da radę przepchnąć płyn przez nagrzewnice).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl