![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Jak wpiąć reduktor gdy ma się webasto
[D2 98 4.2PB/LPG ] Jak wpiąć reduktor gdy ma się webasto
Robię teraz porządek z wężami od obiegu chłodzącego. Mam webasto. Cepy od LPG wpięli mi się równolegle w nagrzewnicę. Nie jestem pewien, czy to jest prawidłowe podpięcie, bo przy bardzo duzych mrozach (poniżej -10) samochod przełączał mi sie na benzynę (incydentalne przypadki). Nigdy nie mogłem wymusić tego przełączania już po porządnym nagrzaniu silnika więc podejrzewam, że powinienem miec to podłączone inaczej.
Szukałem na LPG forum jak podłączyć reduktor jak jest webasto i znalazłem kilka tematów które wzajemnie sie wykluczały więc trochę zdurniałem.
Wiem na pewno, że zasilanie reduktora muszę wziąc z węża zasilającego nagrzewnicę ale gdzie wpiąc powrót? W obwód zbiorniczka wyrównawczego czy zostawic tak jak jest (czyli w wąż powrotny od nagrzewnicy). A może jeszcze inaczej to zrobić, żeby to sie kupy trzymalo?
Szukałem na LPG forum jak podłączyć reduktor jak jest webasto i znalazłem kilka tematów które wzajemnie sie wykluczały więc trochę zdurniałem.
Wiem na pewno, że zasilanie reduktora muszę wziąc z węża zasilającego nagrzewnicę ale gdzie wpiąc powrót? W obwód zbiorniczka wyrównawczego czy zostawic tak jak jest (czyli w wąż powrotny od nagrzewnicy). A może jeszcze inaczej to zrobić, żeby to sie kupy trzymalo?
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?gtfan pisze:Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu.
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Szeregowo to bym nie zaryzykował na pewno. Pytanie tylko jak to dokładnie podłączyć, mam równolegle z nagrzewnicą teraz i jestem niemal pewien ze moje problemy w mega duże mrozy są spowodowane właśnie takim podpięciem (chyba ze jakis gowniany gaz zimą zatankowalem ze 2 razy albo sam nie wiem co).
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
95% instalacji podłączonych jest równolegle
5% szeregowo
statystki z moich obserwacji, wcale nie muszą odzwierciedlać stanu realnego
Po wpięciu szeregowo jest obieg mimo elektorzaworów.
Elektrozawory odcinają wejście/wyjście do nagrzewnicy ale nie odcinają tam obiegu, krąży dalej ciecz przez moduł elektrozaworów.
Ostatnio doktoryzował się w tym temacie SenatorS8. Może sporo powiedzieć na ten temat.
5% szeregowo
statystki z moich obserwacji, wcale nie muszą odzwierciedlać stanu realnego

Po wpięciu szeregowo jest obieg mimo elektorzaworów.
Elektrozawory odcinają wejście/wyjście do nagrzewnicy ale nie odcinają tam obiegu, krąży dalej ciecz przez moduł elektrozaworów.
Ostatnio doktoryzował się w tym temacie SenatorS8. Może sporo powiedzieć na ten temat.
No właśnie tak jak marek750 napisał, chyba SenatorS8 wrzucał info, że elektrozawory albo puszczają obieg na nagrzewnice, albo je odcinają i płyn kierują od razu w powrót z nagrzewnic. Czyli w małym obiegu płyn krąży zawsze, niezależnie czy mamy ogrzewanie włączone czy nie.FOSS pisze:Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?gtfan pisze:Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu.
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu.
W powyższej wypowiedzi użyłem skrótu myślowego, oczywiście chodziło mi o wpięcie szeregowo w obwód nagrzewnic, ale przed elektrozaworami a nie w same nagrzewnice;)
Four rings to rule them all
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Hmm wydaje mi sie w takim razie ze to duzo lepsze rozwiazanie niz laczenie rownolegle ..... (mowa o wpieciu szeregowym), bo jednak cały płyn z silnika (wszystko co pompa da) przeleci najpierw przez reduktor a potem dopiero trafi do nagrzewnicy. Tylko chyba trzeba by to puszczac srednica 20mm, tak jak jest fabrycznie bo rownolegle lecę na 17mm.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Tak to ja pisalem.
Moim zdaniem lepiej miec szeregowo gdyz mamy pelny przeplyw i przez reduktor i przez nagrzewnice .
Obecnie mam problem zapchanej calkowicie prawej nagrzewnicy przez zbyt slaby przeplyw plynu bo jednak jest wybor albo nagrzewnice albo reduktor.
Modol elektrozaworow (powtorze) odpina tylko i wylacznie nagrzewnice z obiegu ale samego obiegu w wezach do modolu nie.Plyn albo idzie z modolu do nagrzewnic i spowrotem albo odrazu z modolu na powrot.
Modol zamyka nagrzewnice gdy wlaczymy LO z AC badz samo LO
Moim zdaniem lepiej miec szeregowo gdyz mamy pelny przeplyw i przez reduktor i przez nagrzewnice .
Obecnie mam problem zapchanej calkowicie prawej nagrzewnicy przez zbyt slaby przeplyw plynu bo jednak jest wybor albo nagrzewnice albo reduktor.
Modol elektrozaworow (powtorze) odpina tylko i wylacznie nagrzewnice z obiegu ale samego obiegu w wezach do modolu nie.Plyn albo idzie z modolu do nagrzewnic i spowrotem albo odrazu z modolu na powrot.
Modol zamyka nagrzewnice gdy wlaczymy LO z AC badz samo LO
Pompka przy modole napewno dziala w trybie REST.
Webasto posiada swoja pomke obiegowa.
To czy klimatronik gdy pracuje Webasto zalacza pompke modolu jest mi obecnie niewiadome(jeszcze swojego Webasto nie uruchomilem na aucie)
W mojej opini uklad szeregowy ma w naszym przypadku wiecej pozytywow.
Praca Webasto i tak zagrzewa silnik i tak wiec uklad szeregowy parownika nic w tym nie zmieni.
Dla mnie slabym punktem ogrzewania kabiny sa rownolegle nagrzewnice,jednak nie widze innej prostszej metody rozwiazania ukladu.Moje auto ma LPG od 6 lat w rownoleglym podlaczeniu reduktora.I pojawil sie problem zapchanej nagrzewnicy przez oslabiony przeplyw plynu.
Na tygodniach bede to zmienial
Webasto posiada swoja pomke obiegowa.
To czy klimatronik gdy pracuje Webasto zalacza pompke modolu jest mi obecnie niewiadome(jeszcze swojego Webasto nie uruchomilem na aucie)
W mojej opini uklad szeregowy ma w naszym przypadku wiecej pozytywow.
Praca Webasto i tak zagrzewa silnik i tak wiec uklad szeregowy parownika nic w tym nie zmieni.
Dla mnie slabym punktem ogrzewania kabiny sa rownolegle nagrzewnice,jednak nie widze innej prostszej metody rozwiazania ukladu.Moje auto ma LPG od 6 lat w rownoleglym podlaczeniu reduktora.I pojawil sie problem zapchanej nagrzewnicy przez oslabiony przeplyw plynu.
Na tygodniach bede to zmienial
Wiadomo - webasto ma swoją pompkę. Bardziej chodzi o to, że układ ogrzewania kabinowego bez włączenia pompki przy nagrzewnicach jest bez sensu (wg mnie). Innymi słowy - ogrzewanie kabinowe bez uruchomionej pompki przy module kompletnie nic nie da (ciepło i tak nie dotrze do kabiny). Pompka przy module nie działa tylko w trybie REST - jej praca jest uzależniona od tego jaką masz ustawioną temperaturę zadaną na klimatroniku. JA przy walniętej pompce przy module nie byłem w zimie w stanie zagrzać kabiny do temperatury wyższej niż 20 stopni (chyba, że jeździsz z obrotami około 3k wtedy główna pompa układu chłodzenia da radę przepchnąć płyn przez nagrzewnice).