części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 14 sty 2016, 23:26

FOSS pisze:Jeżeli odniesiemy się do auta kolegi paweldzwo bo jemu właśnie to odpisujemy to nie, nie ma takiej możliwości :)

W przed-lifcie nie ma możliwości zerowania nastawów co sprawdziłem na kilku przed-liftowych D3 włącznie ze swoim.
I jak sprawdziłem to na własnym aucie soft nowszy do mojego auta wciąż takiej możliwości nie daje.
Dlatego Damian zaproponowałem by chłopak zrobił aktualizację softu czym wyzeruje adaptację i może skrzynia odżyje.
Jest to jakaś koncepcja którą można sprawdzić i nie kosztuje dużo.

FOSS pisze: A jakież to są wg. ciebie te "inne innych czynności, które są niezbędne przy prawidłowej procedurze"??
czytaj ze zrozumieniem :) o adaptacji dyskutujemy? o aktualizacji softu? po 1. nowszy soft może rozwiązać problem, 2. update wyzeruje adaptacje bazową, która może być przyczyną szarpania skrzyni a nie ma możliwości w tym roczniku wykonania tego ponieważ sterownik na to nie pozwala
wymiana oleju w skrzyni nie polega tylko na zerwaniu miski, wymianie filtra, wyczyszczeniu miski z opiłków, szlamu i zalanie nowym olejem do odpowiedniego poziomu a jak to jest robione w PL np. w polecanym przez Ciebie midparts to wystarczy zadzwonić i się zapytać
Wg. mojej wiedzy ASO nie robi żadnych aktualizacji softu "na życzenie".
to czas najwyższy zaktualizować tę wiedzę ;)
FOSS pisze: to ja nie robiłbym żadnych aktualizacji softu w MMI bo każdy robiłby to w ASO.
ale w ASO ludzie to robią a część robi w innych miejscach (np. u Ciebie) bo jesteś bardziej konkurencyjny cenowo niż ASO... to cała tajemnica

FOSS pisze:To ciekawe bo wg. różnych informacji serwisowych następnym krokiem po wyzerowanie nastawów podstawowych jest wykonanie adaptacji.... a zmiana softu to jednoczesne wyzerowanie nastawów podstawowych :)
ok ale tutaj chodzi o prostą weryfikację czy przyczyna jest w tym co ja proponuję czy nie... jeżeli wyzeruje adaptację i wyjedzie z ASO na drogę, zacznie przyśpieszać (1, 2, 3, 4...) to będzie widział czy skrzynia pracuje identycznie (źle) czy jest poprawa lub może skrzynia pracuje bez większych zastrzeżeń a wtedy adaptacja i po temacie
jeżeli to nie przyniesie żadnych pozytywnych efektów to temat może okazać się bardziej złożony (kosztowny) ale nie musi

FOSS pisze:Ty przyjechałeś... ale ilu jeszcze kolegów zdecyduje się na wycieczkę do DE na wymianę oleju? :)
ja znam jeszcze jednego dla którego diagnozowałeś padnięty konwerter a facet pojechał do ludzi (ZF Dortmund), którzy się na temacie znają i wymianą oleju + jakiegoś elementu = 625 euro (koszt całkowity) doprowadzili skrzynię do pięknego stanu...do dzisiejszego dnia skrzynia pracuje i ma się doskonale mimo swojego przebiegu
bo widzisz Damian prawda jest taka, że i Ty i ja gówwwno wiemy :) interesujemy się tematem, czytamy różne PDFy, oglądamy, dyskutujemy z innymi osobami i na tej podstawie budujemy swoją wiedzą, która do tego dziadka z ZFa z którym po wymianie oleju pojechałem na "test drive" ma się tak, że lepiej nie pisać ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 sty 2016, 22:04

panton pisze:Dlatego Damian zaproponowałem by chłopak zrobił aktualizację softu czym wyzeruje adaptację i może skrzynia odżyje.
(...)
czytaj ze zrozumieniem :) o adaptacji dyskutujemy? o aktualizacji softu? ...
Jasna sprawa, zrozumiałem i właściwie piszemy o tym samym :)
panton pisze:
FOSS pisze:Wg. mojej wiedzy ASO nie robi żadnych aktualizacji softu "na życzenie".
to czas najwyższy zaktualizować tę wiedzę ;)
Tzn. ja osobiście to problemów żadnych z tym nie miałem.
Ale powtarzam słowa pracownika ASO - aktualizacja softu jest jedną z procedur naprawczych niejako w odpowiedzi na występujące usterki więc...
jeżeli przyjeżdżasz i mówisz "chcę nowy soft" to prawdopodobnie odpowiedź będzie "nie wykonujemy takiej usługi" ale...
jeżeli przyjeżdżasz i mówisz "skrzynia szarpie, robiłem już wymianę oleju i serwis od skrzyń sugeruje zmianę softu" to jest duże prawdopodobieństwo, że ów soft zostanie zaktualizowany.
No chyba, że coś się zmieniło jak sugerujesz :)
panton pisze:ok ale tutaj chodzi o prostą weryfikację czy przyczyna jest w tym co ja proponuję czy nie... jeżeli wyzeruje adaptację i wyjedzie z ASO na drogę, zacznie przyśpieszać (1, 2, 3, 4...) to będzie widział czy skrzynia pracuje identycznie (źle) czy jest poprawa lub może skrzynia pracuje bez większych zastrzeżeń a wtedy adaptacja i po temacie
jeżeli to nie przyniesie żadnych pozytywnych efektów to temat może okazać się bardziej złożony (kosztowny) ale nie musi
Generalnie zgadzam się z tobą przy czym podtrzymuję to, że wg. mnie po aktualizacji softu należałoby zrobić adaptację.
Zresztą jeżeli bierzesz pod uwagę, że ta adaptacja może być konieczna to myślę, że warto być na to przygotowanym a nie jechać w ciemno na soft a później jak będzie potrzeba to dopiero kolega będzie się zastanawiał gdzie to znaleźć i jak wykonać :)
panton pisze:
FOSS pisze:Ty przyjechałeś... ale ilu jeszcze kolegów zdecyduje się na wycieczkę do DE na wymianę oleju? :)
ja znam jeszcze jednego dla którego diagnozowałeś padnięty konwerter a facet pojechał do ludzi (ZF Dortmund), którzy się na temacie znają i wymianą oleju + jakiegoś elementu = 625 euro (koszt całkowity) doprowadzili skrzynię do pięknego stanu...do dzisiejszego dnia skrzynia pracuje i ma się doskonale mimo swojego przebiegu
I ja temu koledze szczęścia z tą skrzynią życzę.
I piszę to zupełnie szczerze, bez żadnych zgryźliwości ponieważ...
panton pisze:bo widzisz Damian prawda jest taka, że i Ty i ja gówwwno wiemy :) interesujemy się tematem, czytamy różne PDFy, oglądamy, dyskutujemy z innymi osobami i na tej podstawie budujemy swoją wiedzą, która do tego dziadka z ZFa z którym po wymianie oleju pojechałem na "test drive" ma się tak, że lepiej nie pisać ;)
... nie sposób się z tobą nie zgodzić.
Szczególnie w temacie skrzyni automatycznej której nigdy sam nie rozbierałem ani nie zgłębiałem tej problematyki latami jak ów pan z serwisu ZF :)

I pomimo tego, że ja zmieniałem u siebie olej w miarę regularnie to ja również chętnie wybiorę się do tego ZF'a... tylko muszę najpierw ustabilizować swoją tutaj sytuację.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

daroaudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: daroaudi » 21 sty 2016, 21:41

Witam.Czytam te wszystkie posty i ? Będę za 2 dni w ASO Gdańsk zapytam o moją skrzynie.Mi delikatnie falują obroty na 4 i 5 biegu.Dodam że jestem po w wymianie oleju bo podobno z 3 razy trzeba wymienic tzn wymieniamy na raty ? Zlewamy dolewamy jezdzimy i tak z 3 razy ? I dopiero za 3 razem będzie olej wymieniony w około 80% ?.Tak mi mechanik powiedział.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 21 sty 2016, 23:49

To zapytaj od razu o szarpanie w mojej, będę wdzięczny ale z tym olejem także mnie zaciekawiłeś ale to chyba coś nie tak, gość od którego kupiłem auto mówił że w tą skrzynię weszło 6 czy 7l to ile wchodziło by oleju do skrzyni jeśli byłoby tak jak mówisz ale to tylko mój może błędny tok myślenia ale chętnie się dowiem jak jest bo może i ja musiałbym wymienić jeszcze z raz

Matas
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Ski

Post autor: Matas » 16 mar 2016, 21:36

Witam, w październiku miałem regenerowaną skrzynię, wymieniany konwerter olej itp. miałem przygodę z wjechaniem w większą kałużę po której skrzynia wpadła w tryb awaryjny i auto wróciło do warsztatu w którym robili skrzynię, audi stało tam 2 miesiące (były wymieniane: sterownik skrzyni, instalacja, pozycjoner, przeczyszczenie styków) w końcu pomogła wymiana pompy ABS i tryb awaryjy w pewnym stopniu znikł, teraz tak jak w temacie skrzynia lubi przyszarpywać i tak jak by była niepewna kiedy wbić odpowiedni bieg, na tip łagodniej pracuje, no i od czasu do czasu przy postoju np. na światłach wpadnie w tryb awaryjny (po wyłączeniu i włączeniu samochodu tryb awaryjny znika)

czy wina może leżeć po stronie oleju jego nadmiaru bądz braku ?
w karcie naprawy mam wpisane że był zalany olej ATF 1 i było go 9L
skrzynia jest jeszcze na gwarancji i zastanawiam się czy nie stawiać im samochodu z powrotem, chociaż się upierali że w skrzyni wszystko jest ok że to wina elektryki

Motostacja

Post autor: Motostacja » 18 mar 2016, 17:23

Na jaki steronik ABS uzywka?

jakie błedy są na kompie w skrzyni abs silniku?
Matas pisze:czy wina może leżeć po stronie oleju jego nadmiaru bądz braku ?
wątpie ale łatwo mozna to zweryfikować na kanal.
skrzynia jest jeszcze na gwarancji i zastanawiam się czy nie stawiać im samochodu z powrotem, chociaż się upierali że w skrzyni wszystko jest ok że to wina elektryki
Ja bym odstawił, wina elektryki jakiej? to znaja sie na rzeczy czy nie? ma działać i tyle, nie pytam ile u nich kasy zostawiłeś ale na pewno nie mało a skrzynia jak nie byla tak nie jest sprawna.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 26 kwie 2016, 10:38

Jak sprawdzić jaką wersję softu mam w swoim aucie, bo gość od skrzyń akurat pożyczył vcdsa a jego tłumaczenie na szybkiego były niezbyt konkretne, bo może w serwisie w którym był prawie do końca serwisowany wgrywali coś nowszego, bo w końcu się chce uporać z problemem szarpania, bo powiedział mi że jeśli wgranie softu nie pomoże to uważa że konieczne będzie wymiana elektrozaworów za komplet 1000zł oryginały ZFa plus robocizna.

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem także że przy agresywnym chwilowym dodawaniu gazu i puszczaniu co któryś raz dochodzą odgłosy ze skrzyni biegów, identyczny objaw pojawia się przy dohamowaniu z większej prędkości gdzie auto prawie już staje .

Odgłos ten jest dość charakterystyczny jeśli w obojętnie jakie auto ze skrzynią manualną wrzucimy jakiś bieg i zaczniemy ruszać nim do przodu i do tyłu do wydaje praktycznie identyczny odgłos.

Fachowca diagnoza o ile ją dobrze zapamiętałem była taka że w skrzyni jest coś na podobę koła dwumasowego i jak sprzęgło hydrokinetyczne zapina cały napęd to jakby nie za każdym razem idealnie to robiło i stąd ten objaw. Powiedział także że to nie wina rzeczy mechanicznych typu przegub wewnętrzny bo byłby to objaw jednostajny i ciągły a nie występujący co któreś dodanie gazu. Także w związku z tym objawem na początku zalecił wgranie nowszego softu.

Może ktoś z was spotkał się z podobnymi objawami i ma konkretniejszą diagnozę? Opowiadał także że właśnie robi a6 które stało na placu i po zmianie samego softu po tygodniu jeżdżenia objaw szarpania się pogorszył, dopiero wymiana elektrozaworów pomogła....
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, 11:58 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 26 kwie 2016, 14:47

paweldzwo pisze:
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem także że przy agresywnym chwilowym dodawaniu gazu i puszczaniu co któryś raz dochodzą odgłosy ze skrzyni biegów, identyczny objaw pojawia się przy dohamowaniu z większej prędkości gdzie auto prawie już staje .

Odgłos ten jest dość charakterystyczny jeśli w obojętnie jakie auto ze skrzynią manualną wrzucimy jakiś bieg i zaczniemy ruszać nim do przodu i do tyłu do wydaje praktycznie identyczny odgłos.

Dopadło mnie coś podobnego. U mnie występuje to w sytuacji gdy jadę mała prędkością, np na 2ce 20km/h i zrzucam bieg na 1kę. Podobnie mam jak jadę na 1ce i wrzucam na 2kę. Wtedy mam taki charakterystyczny odgłos i lekkie szarpnięcie. Pierwsza myśl to, że mam gdzieś luz - wał, dyfer, poduchy ale po głębszej analizie dochodzi to gdzieś na wysokości kierowcy więc pewnie okolice skrzyni / skrzynia. Problem nie występuje zawsze i nie jest w 100% powtarzalny.
Jadę do Marka niedługo na diagnozę. Będziemy na wstępie szukali luzów w napędzie. Może poduchy są gdzieś wywalone. Jeżeli padnie na skrzynię to najpierw skasuję adaptację a później spróbuję wymienić te zaworki.


Poza tym zmień skrzyniarza bo skrzyni nie diagnozuje się VCDSem.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 kwie 2016, 14:54

Wersję softu można sprawdzić wchodząc w sterownik. Masz zawsze numer części i numer softu w sterowniku.

A co to za charakterystyczny dźwięk? Jęknięcie? U mnie jest to jęknięcie, nie zawsze. Zazwyczaj na niższych biegach i przy ostrej jeździe. Diagnoza jaką dostałem to zacinający się lockup.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 26 kwie 2016, 14:59

U mnie to takie słabe stuknięcie z echem, jakby jakiś luz w napędzie. Obciążenie przy zmianie biegu go niweluje i stąd taki odgłos - takie mam skojarzenie ale nie wiem co to dokładnie może być.
Prawdopodobnie możesz soft 020 lub 030. Jeżeli 030 to nic nowszego nie ma. Dosłownie kilka dni temu panton rozkminiał mi temat bo chciałem zrobić u niego update softu.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 26 kwie 2016, 19:03

co do softu to tylko ASO to robi??

Muszę zobaczyć u siebie jak to wygląda.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 kwie 2016, 19:22

Chyba VASem da się samemu zrobić jak się ma online wersje.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 kwie 2016, 19:29

VanDyke pisze:Prawdopodobnie możesz soft 020 lub 030. Jeżeli 030 to nic nowszego nie ma.
Czy aby na pewno nie ma nic nowszego?

Moje auto, zanim je kupiłem, było regularnie serwisowane w ASO.
W pierwszym skanie jaki posiadam zgłaszało się tak:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 156 HW: 09E 927 156
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0060


W ubiegłym roku robiłem update softu w ASO i aktualnie zgłasza się tak:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 156 HW: 09E 927 156
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0100


Jedna z D3 ze śląska która przyjeżdżała do mnie na serwis często bywała również w ASO - w tym aucie sterownik skrzyni biegów zgłasza się tak:
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E1 910 156 E HW: 09E 927 156 B
Komponent: AG6 09E 4,2L5V RdW 0110


:)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 kwie 2016, 19:34

A moze to nie wersja? :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 kwie 2016, 19:35

drago_o pisze:A moze to nie wersja? :D
Może :D
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl