części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 28 kwie 2016, 09:33

Zrobiłem dzisiaj research na temat tych szarpnięć o których była mowa, zarówno u kolegi paweldzwo jak i u mnie i to na 98% będą te elektrozawory. Przy okazji warto wymienić płytę separacyjną mechatronika (~300zł).

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 28 kwie 2016, 09:37

Podejrzewam ze prace elektrozaworów można podejrzeć w VCDS , podobnie jak w D2
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 28 kwie 2016, 09:55

Można ale idę o zakład, że na podglądzie będzie OK :) Tam są takie uszczelnienia jeszcze, które po tych kilkunastu latach mogą puszczać. I faktycznie, ponowna adaptacja może pomóc ale warto byłoby to wymienić.

"Jak to z reguły w nowych skrzyniach bywa największy problem ze skrzynią właśnie sprawia sterownik. I tak w modelach z początku produkcji i w latach 2003 często dochodziło do:

twardej zmiany z 1 na 2
schodzenia z 3-2, 2-1

Spowodowane to było m.in podwyższonym ciśnieniem sprzęgła (konwertera) i działo się z czasem bo moduł sterujący był wyposażony w adaptacyjny układ który się ciągle uczył - niekoniecznie dobrze.

Pomagała ponowna adaptacja sterownika skrzyni biegów i silnika."


Źródło:
http://www.prnd.pl/6hp26-skrzynia-autom ... ,4,41.html

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 28 kwie 2016, 10:28

Skrzyniarz u którego było jest dość znany na mazurach nawet dwa policyjne superb stały u niego :) mówi że spotkał się już nie raz z takim szarpaniem i twierdził że jest to spowodowane tym co już kiedyś w tym temacie było mówione czyli zużyciem materiału, i jest jakiś zakres pracy tych elektrozaworów po którym pojawiają się te szarpnięcia, nowy soft może rozszerzyć jakby zakres ich działania, ale bywało tak że po nowym sofcie było jeszcze gorzej niż przed i że często wgrywanie softu idzie w parze z wymianą elektrozaworów.

Czy ktoś się orientuje czy kwota 1050zł jest w miarę uczciwa za komplet bo podobno występuje tylko cała listwa jak w tanich wtryskach LPG <hihi>

Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski... :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 kwie 2016, 21:04

paweldzwo pisze:Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski... :)
Pracuję w tej branży od lat... w sieci VW/AUDI też lat kilka spędziłem... i z przykrością takie rzeczy mówię ale z Palmowskim sytuacja ciągnie się od lat :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 30 kwie 2016, 13:35

Moja wersja

Obrazek

Czyli teoretycznie już jakieś aktualizacje były wgrywane ?

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 30 kwie 2016, 14:05

0120 to najnowsza wersja dla Twojego sterownika

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 30 kwie 2016, 14:15

VanDyke pisze:0120 to najnowsza wersja dla Twojego sterownika
Ty masz u siebie najnowszą? Jeśli tak to czy nie pomogło nic wgranie nowego na te szarpanie, bo zastanawiam się czy robić u siebie bo niektórzy piszą że może być gorzej niż lepiej... Co o tym sądzisz? :)

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 03 maja 2016, 19:20

Do mojego sterownika najnowsza wersja to 030 i taką posiadam.
Ja bym sie za bardzo nie łudził, że wgranie nowego softu do 12-letniej skrzyni, która ma nalatane kilkaset tysiecy może coś pomóc.

Jeżeli chcesz to zrobic to i tak nie masz nic do stracenia przecież ;)

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 03 maja 2016, 22:37

Teoretycznie tak chociaż słyszałem głosy, również od gościa od skrzyń że wgranie nowego bez wymiany elektrozaworów może pogorszyć zamiast polepszyć sprawę, aczkolwiek od gościa z serwisu na pomorzu słyszałem że wgranie w jednej a8 pomogło i to zaskakująco dobrze a robili takich około 3 czy 4 aktualizacji, info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie :) w drugim 300-350 a na połczyńską się nie dodzwoniłem

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 maja 2016, 00:46

paweldzwo pisze:info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie :)
To chyba razem z adaptacją bo samo wgranie softu nie trwa 3 godziny :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 05 maja 2016, 00:58

a gdzie tam, babka poszła zapytać i wróciła do telefonu i poszła jeszcze raz i potwierdziła mi telefonicznie że tyle... ręcę mi opadły.... spróbuję się dodzwonić jeszcze do tego do którego mi się nie udało i zobaczymy jak będzie sporo więcej to jadę 120km na pomorze aczkolwiek tam robili zaledwie kilka takich aktualizacji, ale to chyba w niczym nie przeszkadza bo samo wgranie nie jest w końcu skomplikowane i raczej niczego złego mi nie zrobią....:)

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 14 maja 2016, 18:06

ja płaciłem za aktualizację softu w aso wrocław 305zł trwalo to ciut ponad godzinę, skrzynia szarpała z 1 na 2 i bardzo mocno szarpała z 2 na 3 po aktualizacji nic nie szarpie

Kosmy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 250
Rejestracja: 12 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Kosmy » 13 lis 2016, 02:57

hmm w S8 D2 też można takie upgrady softu wykonać?

Dzwoniłem tutaj http://www.teomotors.pl. Namiar od Michała i jadę przetestować wiedzę tych Panów o skrzyniach i oby wyleczyli dolegliwości mojego 5hp. Co jest na plus to to ,że nie naciągali mnie tak jak w 3city 8-10 tys. a na wstępie mówili o płycie sterującej, że to może być przyczyną tych pieruńskich szarpnięć.

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 15 lis 2016, 16:11

Ma ktoś i mógł by podesłać instrukcje jak sprawdzić poziom oleju w tipie 6HP z chlodnica ?
Znalazlem cały manual do wymiany oleju itp ale do wersji z chlodnica oleju odsyla do pdf.a ktorego juz nie ma w podanym linku.
Dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl