[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Podejrzewam ze prace elektrozaworów można podejrzeć w VCDS , podobnie jak w D2
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Można ale idę o zakład, że na podglądzie będzie OK Tam są takie uszczelnienia jeszcze, które po tych kilkunastu latach mogą puszczać. I faktycznie, ponowna adaptacja może pomóc ale warto byłoby to wymienić.
"Jak to z reguły w nowych skrzyniach bywa największy problem ze skrzynią właśnie sprawia sterownik. I tak w modelach z początku produkcji i w latach 2003 często dochodziło do:
twardej zmiany z 1 na 2
schodzenia z 3-2, 2-1
Spowodowane to było m.in podwyższonym ciśnieniem sprzęgła (konwertera) i działo się z czasem bo moduł sterujący był wyposażony w adaptacyjny układ który się ciągle uczył - niekoniecznie dobrze.
Pomagała ponowna adaptacja sterownika skrzyni biegów i silnika."
Źródło:
http://www.prnd.pl/6hp26-skrzynia-autom ... ,4,41.html
"Jak to z reguły w nowych skrzyniach bywa największy problem ze skrzynią właśnie sprawia sterownik. I tak w modelach z początku produkcji i w latach 2003 często dochodziło do:
twardej zmiany z 1 na 2
schodzenia z 3-2, 2-1
Spowodowane to było m.in podwyższonym ciśnieniem sprzęgła (konwertera) i działo się z czasem bo moduł sterujący był wyposażony w adaptacyjny układ który się ciągle uczył - niekoniecznie dobrze.
Pomagała ponowna adaptacja sterownika skrzyni biegów i silnika."
Źródło:
http://www.prnd.pl/6hp26-skrzynia-autom ... ,4,41.html
Skrzyniarz u którego było jest dość znany na mazurach nawet dwa policyjne superb stały u niego mówi że spotkał się już nie raz z takim szarpaniem i twierdził że jest to spowodowane tym co już kiedyś w tym temacie było mówione czyli zużyciem materiału, i jest jakiś zakres pracy tych elektrozaworów po którym pojawiają się te szarpnięcia, nowy soft może rozszerzyć jakby zakres ich działania, ale bywało tak że po nowym sofcie było jeszcze gorzej niż przed i że często wgrywanie softu idzie w parze z wymianą elektrozaworów.
Czy ktoś się orientuje czy kwota 1050zł jest w miarę uczciwa za komplet bo podobno występuje tylko cała listwa jak w tanich wtryskach LPG
Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski...
Czy ktoś się orientuje czy kwota 1050zł jest w miarę uczciwa za komplet bo podobno występuje tylko cała listwa jak w tanich wtryskach LPG
Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski...
Pracuję w tej branży od lat... w sieci VW/AUDI też lat kilka spędziłem... i z przykrością takie rzeczy mówię ale z Palmowskim sytuacja ciągnie się od latpaweldzwo pisze:Co do Palmowskiego to nie spodziewałem się że nawet w Twoje strony Foss dotarło info o tym co tam się wyprawia, chyba opinię miała poprawić ostatnia zmiana nazwy aby znikło słowo Palmowski...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Teoretycznie tak chociaż słyszałem głosy, również od gościa od skrzyń że wgranie nowego bez wymiany elektrozaworów może pogorszyć zamiast polepszyć sprawę, aczkolwiek od gościa z serwisu na pomorzu słyszałem że wgranie w jednej a8 pomogło i to zaskakująco dobrze a robili takich około 3 czy 4 aktualizacji, info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie w drugim 300-350 a na połczyńską się nie dodzwoniłem
To chyba razem z adaptacją bo samo wgranie softu nie trwa 3 godzinypaweldzwo pisze:info dla potomnych u krotoskiego- cichego w wawie krzykneli mi 3h robocze po 360zł czyli 1080za wgranie
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
a gdzie tam, babka poszła zapytać i wróciła do telefonu i poszła jeszcze raz i potwierdziła mi telefonicznie że tyle... ręcę mi opadły.... spróbuję się dodzwonić jeszcze do tego do którego mi się nie udało i zobaczymy jak będzie sporo więcej to jadę 120km na pomorze aczkolwiek tam robili zaledwie kilka takich aktualizacji, ale to chyba w niczym nie przeszkadza bo samo wgranie nie jest w końcu skomplikowane i raczej niczego złego mi nie zrobią....
hmm w S8 D2 też można takie upgrady softu wykonać?
Dzwoniłem tutaj http://www.teomotors.pl. Namiar od Michała i jadę przetestować wiedzę tych Panów o skrzyniach i oby wyleczyli dolegliwości mojego 5hp. Co jest na plus to to ,że nie naciągali mnie tak jak w 3city 8-10 tys. a na wstępie mówili o płycie sterującej, że to może być przyczyną tych pieruńskich szarpnięć.
Dzwoniłem tutaj http://www.teomotors.pl. Namiar od Michała i jadę przetestować wiedzę tych Panów o skrzyniach i oby wyleczyli dolegliwości mojego 5hp. Co jest na plus to to ,że nie naciągali mnie tak jak w 3city 8-10 tys. a na wstępie mówili o płycie sterującej, że to może być przyczyną tych pieruńskich szarpnięć.