części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] Nie chce się podnieść

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

[D3 ALL ] Nie chce się podnieść

Post autor: mmmat » 29 kwie 2016, 21:41

Witam, od niedawna mam problemy z zawieszeniem, pierw zaczęło się od tego że aby podnieść na lift musiałem odpalać z 4 razy auto,Dziś przód opadł przez noc i nie chciał się unieść, Rano zabrałem się za wymianę pierścienia na kompresorze. I sprawa wygląda tak, auto całkiem położyło się na ziemi, pierścień w kompresorze nowy, auto nie podnosi się a po jakimś czasie kompresor się wyłącza i zapala żółta kontrolka.
Błędy VCDS
01400 - Suspension level control
002- Lower Limit exceeded- Intermittent

Co jak wyczytałem wyskakuje przy przegrzaniu kompresora

01583 - Leak In System Detected

Czyli nieszczelność w układzie, proszę was o pomoc w szukaniu,

obecnie sprawdzałem przy miechach, ale po odłączeniu przewodu nie było żadnego ciśnienia, sprawdzałem przy rozdzielaczu, i po odłączeniu brązowego przewodu który idzie od kompresora czuć że kompresor pompuje. Jak myślicie co teraz sprawdzić?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 29 kwie 2016, 23:13

odpinaj miechy po kolei i sprawdzaj szczelnosc. Jak opadł na ryj to szukaj nieszczelnosci w przednich amorach.
System ma słabą diagnostyke, ale melduje prawidłowo o wysokosci ponizej dolnej granicy i o nieszczelnosci układu - choc tu moze byc zamieszanie bo gdy kompresor pompuje zbyt wolno to sterownik własnie łapie taki bład.
Wysteruj kompresor i patrz czy nabije w baniak ze 12bar chociaz.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 29 kwie 2016, 23:31

mi leży całkiem już, przód i tył. Kolego a powiesz mi jak to zrobić?

"Wysteruj kompresor i patrz czy nabije w baniak ze 12bar chociaz"

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 29 kwie 2016, 23:38

Vcds i test chyba można odpalić. AlBo jak wejdziesz w dział diagnostyka to dodałem tam dll dla sterownika zawieszenia który dodaje parę użytecznych funkcji w vcds. Można między innymi uruchomić sobie kompresor.

Jak nie masz vcds to w sumie w miejsce przekaźnika Włóż kawałek druta a w przewód pneumatyczny jakiś manometr :) tylko nie zjedz kompresora bo sam się nie rozlaczy :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 30 kwie 2016, 00:05

mam vcds w oryginale tylko wiedza mała i zanim cokolwiek sam zrobię to pierw wujek google musi pomóc:) to jutro się pobawię vcdsem i popróbuje.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 kwie 2016, 00:21

W takim razie odpal test i obserwuj pokazane parametry.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 30 kwie 2016, 20:22

Rano odpalilem test i pokazalo ze na amorkach jest po 3.25 bar a na pressure accumulator za pierwszym razem bylo 0.68 a za drugim 0.98 i nie rosnie :( zbiornik cisnienia to te niebieskie banki pod lampa od strony kierowcy? ktoredy idzie przewod?

Kilka razy gasilem auto aby kompresor pompowal i teraz jest na amorach 3.58 a pressure acc. 2.28...daleko mu do 12bar.... Dam mu chwilę czy gdzieś nie ubedzie jak postoi.


Po godzinnym postoju nie ubylo nic. Pressure acc jest teraz 2.60. To jak dobrze rozumuje to winny jest kompresor? I tak jak kolega wyzej napisal, blad o nieszczelnosci wynika z tego ze za wolno on pompuje??

[ Dodano: 2016-04-30, 20:22 ]
Problem rozwiązany winny okazal sie kompresor.

A mam jeszcze jedno pytanie. W czwartek ustawiali mi zbierznosc, łącznie z przesuwaniem san aby wyrównać kat z przodu. I po tym jak wjade tylnim kolem w dziurę to mi calym autem buja na bok, tak jakby ucieka w bok. Przy wiekszej prędkości idzie głową wybic boczna szybe. Co zrobili zle? Gdzir sprawdzic czy czegos nie dokrecili bo do nich pojade dopiero po weekendzie.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 30 kwie 2016, 20:58

Takie bujanie to często objaw wybitych tulei z tyłu : http://www.a8team.pl/d3-07-42tdi-niepew ... t18864.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 kwie 2016, 21:43

mmmat pisze:Rano odpalilem test i pokazalo ze na amorkach jest po 3.25 bar a na pressure accumulator za pierwszym razem bylo 0.68 a za drugim 0.98 i nie rosnie :( zbiornik cisnienia to te niebieskie banki pod lampa od strony kierowcy? ktoredy idzie przewod?

Kilka razy gasilem auto aby kompresor pompowal i teraz jest na amorach 3.58 a pressure acc. 2.28...daleko mu do 12bar.... Dam mu chwilę czy gdzieś nie ubedzie jak postoi.


Po godzinnym postoju nie ubylo nic. Pressure acc jest teraz 2.60. To jak dobrze rozumuje to winny jest kompresor? I tak jak kolega wyzej napisal, blad o nieszczelnosci wynika z tego ze za wolno on pompuje??

[ Dodano: 2016-04-30, 20:22 ]
Problem rozwiązany winny okazal sie kompresor.

A mam jeszcze jedno pytanie. W czwartek ustawiali mi zbierznosc, łącznie z przesuwaniem san aby wyrównać kat z przodu. I po tym jak wjade tylnim kolem w dziurę to mi calym autem buja na bok, tak jakby ucieka w bok. Przy wiekszej prędkości idzie głową wybic boczna szybe. Co zrobili zle? Gdzir sprawdzic czy czegos nie dokrecili bo do nich pojade dopiero po weekendzie.
Ale tył tez ustawiałeś?
90% bujną tyłem to tuleje zwrotnicy. Identyczne tuleje można od razu wymienić na dolnych wahaczach :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 01 maja 2016, 00:04

tak tak, tył pierw ustawiali potem przód, to nie tylko buja jak wjadę w studzienkę czy dziurę to cały tył wyrzuca w bok. Tuleje tulejami, tylko że przed ustawieniem było wszystko ok a po wyjechaniu to się zaczeło, byłem ostatnim klientem więc nie zdążyłem wrócić a później już od rana walczyłem z opadniętym zawieszeniem. Pierw myślałem że czegoś nie po dokręcali. Czy możliwe że mi tak tyłem rzuca jak coś źle ustawili? Po wjechaniu w dziurę jest takie odczucie jakby tylne koła nie jechały śladami przednich tylko obok. Coś jakby zostawiać 4 ślady na śniegu.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 01 maja 2016, 09:28

Ciągnie na bok... 100% tuleje. Możesz nam wierzyć bo nie jeden już to przechodził :) ja co roku zmieniam te tuleje :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 01 maja 2016, 13:29

Ja Ci kolego wierzę bo już mi kilka razy dobrze mi doradziłeś :) tylko dziwię się że tak nagle padły po ustawieniu zbieżności. Wcześniej prowadziło się idealnie.

Gość

Post autor: Gość » 01 maja 2016, 14:49

Tuleja wahacza zbieżności ok? Bywało że sie po geometrii potrafiła rozpaść i efekt podobny.

mmmat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 02 cze 2015, 18:28
Lokalizacja: Lubań

Post autor: mmmat » 14 maja 2016, 18:03

Więc winą bujania całym tyłem okazała się źle ustawiona zbieżność, po reklamacji i ponownym ustawieniu u nich bez poprawy, po ustawieniu u kogo innego nic nie buja nie rzuca prowadzi się idealnie:) co do kompresora to odradzam kupowanie tych czarnych pierścieni za 160zł z allegro:)

Gość

Post autor: Gość » 14 maja 2016, 19:52

Czyli wracasz z fakturka do papraków po pieniązki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl