Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 08 4.2TDI ] VCDS problem z odczytem parametrów DPF

Awatar użytkownika
mati_a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:37
Lokalizacja: Śląsk

[D3 08 4.2TDI ] VCDS problem z odczytem parametrów DPF

Post autor: mati_a8 » 02 maja 2016, 09:30

Witam. Chciałem odczytać w Audi A8 D3 4.2tdi poziom zapchania DPF w VCDS na kanale 68 i niestety nie można tego zrobić, wie ktoś dlaczego ? u góry zauważyłem Redir Fail, coś z plikami czy kablem ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 maja 2016, 15:41 przez mati_a8, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 02 maja 2016, 16:28

Podłacz ODISA lub VASA

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 maja 2016, 16:49

Tzn opisze może moje doświadczenia i zadam pytanie.

Jeśli chodzi o VCDS'a(ori) to zdarzyło mi się, że w sosunku do VAS'a (podłaczane jedno po drugim) nnie był w stanie zmienić parametrów a nawet niektóre podał zupełnie inne niż VAS.

A pytanie pomocnicze to: Czy to chińczyk czy ori? Z tym pierwszym to dopiero bywa różnie...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mati_a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mati_a8 » 02 maja 2016, 19:19

Chinczyk :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 02 maja 2016, 19:32

Sprawdź jakimkolwiek innym. Może i nawet chinczyim. One często działają jak chcą. Pomijając fakt ze sam VCDS nie jest doskonały.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 02 maja 2016, 23:42

powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz

Awatar użytkownika
mati_a8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mati_a8 » 03 maja 2016, 08:51


TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 263
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 16 mar 2017, 19:33

PABLO200 pisze:powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz
Kod z VCDSa na uruchomienie awaryjnej procedury wypalania DPFa: 10016
Wczoraj to robilem u siebie (D3 4.2tdi).
Ale najpierw trzeba sprawdzic czy nie jest DPF zapchany.
Wartosc >68g ---> trzeba wyciagnac DPF i czyscic poza autem bo procedura ta moze zapalic auto!
Wartosc <68g ---> Mozna te procedure uruchomic.
Ponadtwo w trakcie tej procedury zalecaja powlaczac obciazenia (klime, podgrzewanie siedzien, siwatla itp)

Mi regeneracje jeden "specjalista" uruchomil bez sprawdzania wartosci zapchania DPFa ale auto nie splonelo.

Potem wyjechalem na trase i po ok 5km znow sperzynka cholerna zaczela mrugac:(
Dodatkowo nie moge odczytac wartosci zapchania DPFa. Na stronach niemieckich podaja, ze na kanale 104 powinno byc ale u mnie jest 0. I tu pytanie: dlaczego.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 16 mar 2017, 21:13

TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś?

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 263
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 18 mar 2017, 14:45

danishow pisze:TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś?
Nie wiem za bardzo jak to zczytac. Czy o to chodzi?:

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 mar 2017, 16:54

Ok, na wolnych obrotach już mamy i wygląda to nieźle. Teraz dla pewności przydałoby się przy podwyższonych obrotach, tak około 3000 obr/min i podczas przyspieszania.
Przy podniesionych obrotach na jałowym nie powinno przekroczyć 100 mb a podczas przyspieszania pozostać poniżej 300 mbarów.

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 263
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 19 mar 2017, 19:25

Wiec u mnie na P przy 3000obr/min wyglada to tak

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 19 mar 2017, 19:43

DPF nie jest zapchany, jakie masz teraz błędy silnika?

TommyA8L
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 263
Rejestracja: 10 paź 2016, 21:34
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: TommyA8L » 19 mar 2017, 19:50

Wlasnie ok 70 km temu skasowalem ten blad co byl i wszystko jest ok. Ale wczesniej tez jak skasowalem to przejechalem ok 1500km i dopiero potem sie pojawil.
Co myslisz o tym cisnieniu? 7 i -7mbar jak silnik wylaczony i nierogrzany jest.

Blad byl taki:

Adresse 11: Motorelektronik 2 Labeldatei: DRV\057-910-409-BVN2.lbl
Steuergerät-Teilenummer: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Bauteil und/oder Version: 4.2L V8TDI G000AGSS0020
Codierung: 0011773
Betriebsnummer: WSC 02313 785 00200
VCID: 254669BBECF2A1093D9-8070
1 Fehler gefunden:

008195 - Partikelfilter Bank 2
P2003 - 002 - Fehlfunktion
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 01110010
Fehlerpriorität: 0
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 255
Kilometerstand: 194254 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.13
Zeit: 06:33:15

Umgebungsbedingungen:
Drehzahl: 1722 /min
Druck: 7 mbar
Geschwindigkeit: 42.5 km/h
(keine Einheit): 159.8
Temperatur: 145.0°C
(keine Einheit): 0.0
Druck: 0 mbar

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 19 mar 2017, 21:54

Obstawiam czujnik ciśnienia, połączony jest z DPF-em wężykami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl