![]() |
![]() |
[D3 08 4.2TDI ] VCDS problem z odczytem parametrów DPF
[D3 08 4.2TDI ] VCDS problem z odczytem parametrów DPF
Witam. Chciałem odczytać w Audi A8 D3 4.2tdi poziom zapchania DPF w VCDS na kanale 68 i niestety nie można tego zrobić, wie ktoś dlaczego ? u góry zauważyłem Redir Fail, coś z plikami czy kablem ?
![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 02 maja 2016, 15:41 przez mati_a8, łącznie zmieniany 2 razy.
Tzn opisze może moje doświadczenia i zadam pytanie.
Jeśli chodzi o VCDS'a(ori) to zdarzyło mi się, że w sosunku do VAS'a (podłaczane jedno po drugim) nnie był w stanie zmienić parametrów a nawet niektóre podał zupełnie inne niż VAS.
A pytanie pomocnicze to: Czy to chińczyk czy ori? Z tym pierwszym to dopiero bywa różnie...
Jeśli chodzi o VCDS'a(ori) to zdarzyło mi się, że w sosunku do VAS'a (podłaczane jedno po drugim) nnie był w stanie zmienić parametrów a nawet niektóre podał zupełnie inne niż VAS.
A pytanie pomocnicze to: Czy to chińczyk czy ori? Z tym pierwszym to dopiero bywa różnie...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Sprawdź jakimkolwiek innym. Może i nawet chinczyim. One często działają jak chcą. Pomijając fakt ze sam VCDS nie jest doskonały.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Taki Vas wystarczy http://allegro.pl/najnowszy-vas5054a-od ... 40926.html ?
Kod z VCDSa na uruchomienie awaryjnej procedury wypalania DPFa: 10016PABLO200 pisze:powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz
Wczoraj to robilem u siebie (D3 4.2tdi).
Ale najpierw trzeba sprawdzic czy nie jest DPF zapchany.
Wartosc >68g ---> trzeba wyciagnac DPF i czyscic poza autem bo procedura ta moze zapalic auto!
Wartosc <68g ---> Mozna te procedure uruchomic.
Ponadtwo w trakcie tej procedury zalecaja powlaczac obciazenia (klime, podgrzewanie siedzien, siwatla itp)
Mi regeneracje jeden "specjalista" uruchomil bez sprawdzania wartosci zapchania DPFa ale auto nie splonelo.
Potem wyjechalem na trase i po ok 5km znow sperzynka cholerna zaczela mrugac:(
Dodatkowo nie moge odczytac wartosci zapchania DPFa. Na stronach niemieckich podaja, ze na kanale 104 powinno byc ale u mnie jest 0. I tu pytanie: dlaczego.
Wlasnie ok 70 km temu skasowalem ten blad co byl i wszystko jest ok. Ale wczesniej tez jak skasowalem to przejechalem ok 1500km i dopiero potem sie pojawil.
Co myslisz o tym cisnieniu? 7 i -7mbar jak silnik wylaczony i nierogrzany jest.
Blad byl taki:
Adresse 11: Motorelektronik 2 Labeldatei: DRV\057-910-409-BVN2.lbl
Steuergerät-Teilenummer: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Bauteil und/oder Version: 4.2L V8TDI G000AGSS0020
Codierung: 0011773
Betriebsnummer: WSC 02313 785 00200
VCID: 254669BBECF2A1093D9-8070
1 Fehler gefunden:
008195 - Partikelfilter Bank 2
P2003 - 002 - Fehlfunktion
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 01110010
Fehlerpriorität: 0
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 255
Kilometerstand: 194254 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.13
Zeit: 06:33:15
Umgebungsbedingungen:
Drehzahl: 1722 /min
Druck: 7 mbar
Geschwindigkeit: 42.5 km/h
(keine Einheit): 159.8
Temperatur: 145.0°C
(keine Einheit): 0.0
Druck: 0 mbar
Co myslisz o tym cisnieniu? 7 i -7mbar jak silnik wylaczony i nierogrzany jest.
Blad byl taki:
Adresse 11: Motorelektronik 2 Labeldatei: DRV\057-910-409-BVN2.lbl
Steuergerät-Teilenummer: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Bauteil und/oder Version: 4.2L V8TDI G000AGSS0020
Codierung: 0011773
Betriebsnummer: WSC 02313 785 00200
VCID: 254669BBECF2A1093D9-8070
1 Fehler gefunden:
008195 - Partikelfilter Bank 2
P2003 - 002 - Fehlfunktion
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 01110010
Fehlerpriorität: 0
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 255
Kilometerstand: 194254 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.13
Zeit: 06:33:15
Umgebungsbedingungen:
Drehzahl: 1722 /min
Druck: 7 mbar
Geschwindigkeit: 42.5 km/h
(keine Einheit): 159.8
Temperatur: 145.0°C
(keine Einheit): 0.0
Druck: 0 mbar